כלל שוק הנקניקים המבורקד גלגל בשנת 2020 כ-1,061 מיליון ₪,
לעומת 969 מיליון ₪ בשנת 2019, גידול של 9%. מכירות הנקניקיות המצוננות הסתכמו
ב-194 מיליון שקל, גידול של 21% לעומת שנה קודמת • "מעדני יחיעם": בשנת
הקורונה התמודדנו, בנוסף לקשיי מגבלות המגפה, גם עם ביקוש גובר למוצרי בשר
מצוננים, בעיקר נקניקיות ומוצרי "פרמיום", ובכוונתנו להמשיך השנה בהשקות
מיוחדות של מעדני בשר משובחים
שנת
2020 נרשמת בענף המזון כשנת שיא. המשבר הכלכלי, הסגרים, הבלימה בשוק העבודה והשהות
בבית, יצרו ביקושים משמעותיים בשוק המזון, בדגש על מוצרי מזון מוכנים וקלי הכנה.
אחד השווקים הרושמים גידול משמעותי הוא שוק הנקניקים אשר צמח ב-9% וגלגל מעל
ל-1,061 מיליוני ₪, לעומת מכירות של 969 מיליון ₪ בשנת 2019, לפי נתוני סטורנקסט
(ללא קפואים). חברת "טירת צבי" רושמת בשנת 2020 גידול של 18.9%
ומכירותיה הסתכמו בכ-315 מיליון ובנתח שוק של 36%, "זוגלובק",
רושמת קיטון של 2.4% ומכירותיה הסתכמו בכ-285 מיליון ₪ ובנתח שוק של 32%, "מעדני
יחיעם "רושמת גידול של 16.6% במכירות שהסתכמו בכ-118 מיליון ₪
ובנתח שוק של 13%. מכירות המותג הפרטי רשמו גידול של 11% והסתכמו בכ- 96
מיליון ₪ ובנתח שוק של כ- 11%.
אחת
הקטגוריות הרושמת גידול משמעותי היא קטגוריית הנקניקיות המצוננות, אשר צמחה
בשנת הקורונה ב- 21% ומהווה כ- 20% מתחום הנקניקים. טירת צבי רושמת גידול של 36%
ונתח שוק של 43%. "זוגלובק" צומחת אף היא ב-14%, עם נתח שוק של 35%
וחברת "מעדני יחיעם" צומחת ב- 48% ומחזיקה כיום בנתח שוק של 9%.
לדברי
תמיר דגן, מנהל השיווק של מעדני יחיעם, הזינוק בשוק הנקניקים הוביל את
החברה להתפתחויות חדשות. "אנו משיקים בימים אלה נקניקיות עוף במתכון משופר.
וכמו כן השלמנו פיתוח של סדרת "נקניקיות פרמיום" – צ'וריסו, צרפתיות
ונקניקיות 100% בקר במתכון ניו-יורקי של חברת הבת שלה בארה"ב, H&A.
בנוסף, אנו פועלים להרחבת סל מוצרי הפרמיום הייחודי שלנו. והשקנו קו מוצרים שלם של
נקניקים ונקניקיות בכשרויות קהילות ועטרה בית יוסף.