פרופסורים מישראל חברו ל- Google להצגת עולם הפרסום המקוון בפני תלמידיהם וכ-85 סטודנטים ישראלים כבר רשומים לתחרות הבינלאומית.
אתגר השיווק המקוון של Google (Google Online Marketing Challenge) הוא תרגיל מעשי שיעניק לתלמידי תואר ראשון ושני ניסיון מעשי בפרסום מקוון במהלך לימודיהם. קבוצות סטודנטים יקבלו שווה ערך של 200 דולר (135 אירו) להוצאה על פרסום ב-Google AdWords ויפעלו עם עסק מקומי ליצירת מסע השיווק המקוון היעיל ביותר. הם יכינו אסטרטגיה, יפעילו את מסע הפרסום, יעריכו את התוצאות ויספקו לעסק המלצות להמשך פיתוח השיווק המקוון שלו.
לתלמידים יוקצו שלושה שבועות לתכנון האסטרטגיה שתבחן את יכולת השיווק שלהם מול אלפי תלמידים בעולם. במהלך שלושת השבועות הללו, על קבוצות התלמידים להגיש שני דוחות תחרות, האחד לפני שיתחילו באתגר והשני עם סיום מסע הפרסום. צוות פרופסורים בינלאומי ישפוט את המשתתפים ויבחר את המנצחים על סמך הצלחת מסע הפרסום שלהם ואיכות הדוחות.
שתי אוניברסיטאות בישראל כבר נרשמו לתחרות ונותרו עוד שבועיים לסיום ההרשמה. האתגר יתחיל בפברואר 2008 והוא פתוח בפני כל מוסד להשכלה גבוהה בעולם.
לי האנטר, מנהל שיווק המוצר ב- Google אירופה, אסיה והמזרח התיכון: "הפרסום המקוון הפך כיום לדרישה עסקית חיונית אך עסקים ברחבי העולם מספרים לנו שאין די עובדים בעלי ניסיון בפרסום מקוון. אוניברסיטאות הן המקום האידיאלי ללמד את הסטודנטים מיומנויות מעשיות הדרושות במקום העבודה ולכן בעקבות דרישה מצד פרופסורים ותלמידים ברחבי העולם חברנו יחד לפיתוח אתגר השיווק המקוון. זוהי דרך מעשית ומהנה לאפשר לאוניברסיטאות ועסקים ברחבי ישראל לשתף פעולה ולעורר עניין בתחום העסקי החשוב הזה".
ריקי דרורי, סמנכ"ל שיווק Google ישראל: "הצבנו לעצמנו מטרה להגיע להשתתפות של 200 כיתות ברחבי העולם ולשמחתנו כבר השגנו אתה מטרה. שתי אוניברסיטאות ישראליות כבר נרשמו ומדובר בכ-85 תלמידים. אולם, לא קיימת מגבלה ועדיין נותרו שבועיים לסיום ההרשמה ולפיכך אנו מקווים שכיתות ישראליות נוספות עוד יצטרפו."
ד"ר אורן צוקרמן מהמרכז הבינתחומי הרצליה: "כאשר התלמידים יוצרים מסע פרסום באמצעות מנוע חיפוש הם רוכשים את הניסיון המעשי הנדרש בשוק העבודה היום, אך מעבר לכך, הם לומדים לחשוב באופן מבוזר, על פסיכולוגיה של משתמשי האינטרנט וכוחו של ההקשר. בבית הספר סמי עופר לתקשורת של המרכז הבינתחומי אנו מספקים סביבת למידה שממזגת לימודים אקדמיים עם ניסיון מעשי. אנו גאים לספק לסטודנטים שלנו את ההזדמנות להשתתף באתגר השיווק המקוון הבינלאומי של Google וללמוד מאנשי מקצוע כמו ג'אקי סואיקיס המגישים לתלמידים שלנו ניסיון ב-SEM."
שתי האוניברסיטאות הישראליות שכבר רשמו כיתות לאתגר הן אוניברסיטת בן גוריון בנגב והמרכז הבינתחומי הרצליה
וכך פועל האתגר:
1) המרצים מחלקים את התלמידים לקבוצות, המקבלות תלושי פרסום מקוון חינם ב-Google AdWords בשווי 200 דולר (135 אירו).
2.) קבוצות המרצים מגייסים עסקים קטנים עד בינוניים המעסיקים עד 100 עובדים, בעלי אתר אינטרנט שאינם משתמשים כיום ב-AdWords. כל קבוצה פועלת עם עסק להקמת חשבון ובניית מסע פרסום מקוון.
3.) במסגרת שלושת שבועות התחרות, הקבוצה משנה ומעדנת את המסע. עליה להגיש שני דוחות תחרות – האחד לפני תחילת הפעילות והאחר בסופה. המשתתפים נשפטים והזוכים נבחרים על בסיס הצלחת מסע הפרסום ואיכות הדוחות שלהם.
4.) על מנת שהדבר יהיה נוח לסטודנטים מרחבי תבל, הם רשאים להתחרות במהלך כל שלושה שבועות שבין 10 בפברואר ל-24 במאי 2008.
5.) ההכרזה על המנצחים העולמיים והאזוריים תתבצע ביולי 2008.