אחת העבירות המסוכנות ביותר בכביש היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. למרות זאת, ממשיכים נהגים רבים לקחת סיכון ולנהוג לאחר מספר כוסות משקה: בשנת 2014 (חודשים ינואר-נובמבר) למשל, רשמה משטרת ישראל כ-8,000 דוחות לנהגים שיכורים שהיו פצצה מתקתקת על הכביש.
בכדי למנוע את התופעה, מדי שנה יוצאת עמותת אור ירוק במסע הסברה בלב ליבם של מחוזות האלכוהול בישראל: הברים.
החל מיום ראשון ובמהלך השבועות הקרובים ייערך מסע הסברה בשיתוף חברת Screens, המפעילה מסכי טלוויזיה בעשרות ברים בישראל. במסגרת מסע ההסברה, סרטון של עמותת אור ירוק יוקרן במהלך הערב בברים ויעודד את הבליינים ששתו לקחת מונית בסוף הערב במקום לנהוג.
הסרטון יוקרן על גבי למעלה מ-100 מסכים בעשרות ברים ברחבי הארץ ובייחוד במקומות בילוי וקמפוסים המיועדים לסטודנטים בתל אביב, הרצליה, ראשון לציון, באר שבע, חיפה, נתניה, רחובות, כפר סבא ועוד.
על פי נתוני אור ירוק, אוכלוסיית הצעירים (17-24) נמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים הנגרמות עקב שתיית אלכוהול. 68 נהגים צעירים שנהגו תחת השפעת אלכוהול היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2013. שיעור מעורבותם של הנהגים הצעירים בתאונות אלכוהול גבוה פי 2.5 ביחס לשאר האוכלוסיות. בנוסף, ממוצע הדוחות לנהגים צעירים בשנים האחרונות עומד על כ-17% מסך כל הדוחות לנהגים שנתפסו נוהגים בשכרות.
עמותת אור ירוק: "אנו מברכים את חברת Screens על שיתוף הפעולה והנכונות להשתתף במאבק בתאונות הדרכים בישראל. עם זאת, אין די בהסברה: על המשטרה להגביר את האכיפה בכדי לתפוס את הנהגים השיכורים ולמנוע מהם לסכן את משתמשי הדרך. אכיפה מוגברת תשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לשתות אלכוהול ולנהוג".
דרור וגר, מנכ״ל חברת Screens: "״פלטפורמת הפרסום שלנו מאפשרת קו תקשורת ישיר אל הבליין בנקודה הקריטית ביותר – רגע לפני שלוקח את המפתחות ונוסע ממקום הבילוי. אנו שמחים לזכות לממש את האחריות החברתית ולסייע במאמצים במניעת תאונות דרכים על ידי הצגת תוכן רלוונטי בזמן הנכון ובמקום הנכון".