בכירי עולם השיווק בישראל – מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק, אנשי פרסום ותקשורת מובילים, וביניהם עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל ויו"ר איגוד השיווק, אייל דרור מנכ"ל שטראוס, ברק רגב מנכ"ל גוגל ישראל ועוד – נטלו חלק בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי לשנת 2020 שנערך בגני התערוכה בתל אביב, בהנחייתו של גורי אלפי.
השנה, נושא הכנס היה ה"צמיחה" בעולם השיווק: החידושים והאסטרטגיות שמובילות להתפתחות עולם השיווק, היחסים של הענף עם תחומים נוספים במשק ובכלכלה וכיצד חברות מסחריות יכולות להמשיך ולהשיג יעדים וקהלים חדשים על ידי חשיבה מתקדמת ועמידה בקצב השינויים בעולם.
מדובר בנושא שעומד בראש מעייניהן של חברות רבות בישראל ובעולם – אשר השקיעו סכומי עתק במהלך השנה האחרונה במטרה לפצח את הדרכים לצמוח בשוק התחרותי והמשתנה בקצב מהיר. ערוצי דיגיטל חדשים, תשומת לב לקהלים שונים, שיתופי פעולה מסחריים, גיוון תרבותי ויציאה מהקופסה – כל אלו עלו בכנס כגורמים מרכזיים המשפיעים על הצמיחה במשק בכלל, ובעולם השיווק בפרט.
את הכנס אירחו תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד וסיגלית הורן גלפרין, משנה למנכ"ל האיגוד.
תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק פתחה את הכנס ואמרה: עוד אמרה בירו: "צמיחה היא הצלחה, חדשנות, השפעה, הישגים – וזה מה שחשוב בעולם השיווק. מנהיגים שמובילים צמיחה לא חוששים לקחת סיכונים ולשלם מחיר אישי. הם לא נרתעים ומביאים בסופו של דבר להתפתחות הארגון והכלכלה".
אחריה עלה לדבר פרופ' דן אריאלי, חוקר הכלכלה ההתנהגותית, שציין כי "אנשי השיווק צריכים לחשוב על העדפות הצרכן ומחשבותיהם. אם כולנו היו מבינים מה אנשים רוצים – העולם היה משתפר. יש הרבה דברים בעולם שאנו יודעים שיש בהם פער בין ההתנהגות הרצויה למה שאנחנו עושים בפועל. תפקידו של עולם השיווק הוא להבין ולנתח את הצרכים ולהתאימם למציאות הכלכלית.
נשיא דומינוס פיצה ארה"ב ראסל ווינר שהיה אורח הכבוד מחו"ל, סיפר על המהפכה שעברה דומינוס פיצה מחברה עם ביקורות ומכירות נמוכות ב2008, לחברת הפיצות הגדולה והמובילה בארה"ב. בין היתר ציין כי שקיפות, תקשור מסיבי, ויצירתיות בשיווק – הם שהובילו לצמיחה המטורפת של דומינוס בעולם.
מארקו ברטוצי, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית וראש חטיבת המכירות, הסביר כיצד אודיו יכול להוות כלי שיווקי משמעותי בידי חברות שישכילו להגיע באמצעותו למיליוני המשתמשים, והסביר שמנועי הצמיחה העיקריים בעולם הסטרימינג הם גישה נוחה למשתמש, תוכן ופרסנולזיציה.
במהלך הכנס הוכרז איש השיווק של השנה, מתי כוכבי, היזם שהוביל את פרויקט "הסטורי של אווה", המיזם שזכה להצלחה מסחררת ותרם להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים. כוכבי עלה לבמה לקבל את הפרס, והתייחס לבחירה: "החברות שלי מכרו במיליוני, ובסוף קיבלתי פרס על "הסטורי של אווה".זה כמובן מרגש וגם בתי מאיה היתה חלק גדול בפרויקט.
הכנס נחתם במושב משותף של מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, שאירח את עידן רייכל לשיחה אחד על אחד. בין היתר דיברנו השניים על זכייתו של רייכל בתואר "הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב בישראל בשנת 2019", עם 28 מיליון צפיות לקליפ "שבת אחים ואחיות".
דוברים נוספים שהשתתפו בכנס: ד"ר לירז מרגלית חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, קרן לייזרוביץ סמנכ"ל השיווק והחדשנות ב"בזק", ישי מנדיל סמנכ"ל שיווק ביוניליוור, אסף אזולאי סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים, גלי שבד, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בכלל ביטוח ופיננסים, עופר לוי סמנכ"ל שיווק ומסחר בסופר-פארם ומייסא בלוט שמשמום מנהלת כספים לפעילות ירדן בחברת תפרון.