חברי ההנהלה הבכירים של איגוד השיווק הישראלי יוצאים בקריאה שלא לאפשר את סגירתו של ערוץ 10, שכן צעד כזה יביא לעלייה דרסטית במחירי הפרסום בערוץ 2 עקב הפיכתו לערוץ מסחרי יחיד ובעצם למונופול.
"מאז עליית ערוץ 10 לאוויר שולש למעשה הרייטינג בפריים טיים", אומרת נילי צור, מנכ"ל סלטי צבר מקבוצת אסם ויו"ר איגוד השיווק הישראלי. "התחרות בין הערוצים המסחריים הורידה את המחיר למפרסם לנקודת רייטינג בפריים טיים והגדילה את האפקטיביות של הפרסום בטלוויזיה. סגירת ערוץ 10 תפגע בתחרות בענף. התוכניות יהיו מושקעות פחות וכתוצאה מכך יירדו גם הרייטינג ואפקטיביות הפרסום".
על פי נתוני הוועדה הישראלית למדרוג, ביולי 2001, טרם כניסת ערוץ 10, עמד הרייטינג הממוצע בפריים טיים בערוץ 2 על 9.9%. כיום עומד הרייטינג הממוצע בערוץ 2 בשעות השיא על 19%, והרייטינג של ערוץ 10 עומד על כ-10% נוספים. כך, שהרייטינג המצרפי של הערוצים המסחריים עומד כיום על כ-30%. על פי נתוני איגוד השיווק (המאגד את 200 המפרסמים הגדולים במשק), ערוץ 10 הגיע כמעט ל-40% מהנתח המסחרי בענף הטלוויזיה. עוד עולה מנתוני האיגוד, כי המחיר לנקודת רייטינג לבית אב אחד בשנת 2001 עבור המפרסם, עמד על 3,000 שקל, לעומת 1,200 שקל כיום. משמעות סגירתו של הערוץ תהיה עלייה של 100%-200% במחירי הפרסום.
יאיר עשהאל, המשנה למנכ"ל סופר-פארם וחבר הנהלת איגוד השיווק: "הדעת לא סובלת שיסגרו ערוץ שהיה אמור להתמודד בכלים שווים מול ערוץ 2, וישאירו אותנו עם ערוץ מסחרי יחיד – או ליתר דיוק עם זכיינית אחת חזקה, קשת, שתעבור בינואר לארבעה ימי שידור. למרות שערוץ 10 לא מהווה כיום חלופה אמיתית לערוץ 2, הוא עדיין חלק משמעותי וחשוב בתמהיל המדיה של המפרסם".
מיכל גולדמן, סמנכ"ל חטיבת הטיפוח של יוניליוור ישראל וחברת איגוד השיווק: "גם שני ערוצים מסחריים במדינה מתוקנת זה מעט מדי. מבחינה ציבורית וגם מבחינה מסחרית אין ספק שאסור שנישאר עם ערוץ אחד בלבד. כמפרסם, אמנם ערוץ 2 וערוץ 10 פונים לקהלים דומים, אך אי אפשר לוותר על הרייטינג המצרפי שהם מניבים עבור המפרסמים יחדיו".