איזה טעם יש לנוסטלגיה?

אחח הימים הטובים, בהם ג'ואי היה גו'אי, רוס היה רוס, והמילקי היה רק מעדן
חלב שמקושר לפרסומת מיתולוגית.האמנם ימים טובים?השבוע זכינו ממש לטעום
את הטעם הנוסטלגיה, ונזכרנו כמה היא טובה בזכרון וכמה פחות במציאות.


בהתחלה היו אלה כוכבי "חברים" שהתקבצו יחדיו מול המצלמות כדי להבהיר
פעם נוספת (אם מישהו שכח במקרה), שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. התוצאה הייתה צפויה:
השיח לקראת החזרה של הכוכבים למרקע, היה גדול מאשר השיח שנוצר משידור הפרק עצמו – אנשים
הסתכלו יותר על הקנקן (או אחוזי הבוטוקס שלו), מאשר על מה שבתוכו.

גם באירוע הנוסטלגיה השני שנרשם השבוע, התנודות הססמיות היו זניחות – מילקי
ביקשה מהציבור לבחור את הטעם אליו אנחנו מתגעגעים ביותר. כמו אצל חברים, גם כאן, הגעגועים
הם כנראה יותר חזקים מאשר הרצון האמיתי לחזור לאפיזודות נשכחות.


מילקי מציגים בפרסומת טווח עצום של טעמים, שחלקם הגדול בכלל לא זכור לאף
אחד. למנהל השיווק שצופה בפרסומת של מילקי, כל טווח הטעמים שמוצגים על המסך (שאת חלקם
הגדול אף אחד לא זוכר) רק מבהיר עד כמה רוב מהלכי גיוון מותג הם קצרי טווח, ריקים מתוכן,
וחסרי חדשנות (גם אם בידיעה לעיתונות נרשם 5 פעמים בבולד 'מוצר חדשני'). ודברים גם
נכונים לגבי הקהל הרחב, הפרסומת לא עובדת כי למעשה אף אחד למתגעגע לטעמים האלה, כי
הם מעולם לא היו משהו נחשק. מאז ומתמיד הם היו גימיק שיווקי, ונותרו ככאלה
בזיכרון. אם מישהו היה רוצה אותם, הם היו עדיין על המדף כהצלחה מסחרית (בדיוק כמו
חברים).


אם היו מחברים את המהלך עם איזשהו קריאטיב נוסטלגי, לפחות המהלך היה פורט
על נימי הרגש. במקום זאת, החליטו לדבוק בפרזנטורים סטטיק ובן אל שמדברים אל קהל
צעיר. הצמד, שכנראה לא זכו לטעום את רוב הטעמים (ואפילו מתפלא בפרסומת על מגוון הטעמים),
לא מדבר כלל לקהל היעד המבוגר יותר. זה שגדל על מילקי כמעדן ייחודי (וחדשני?) עם
פרסומת ששודרה בערוץ יחיד.


אם מנסים לעורר את המותג, הדרך היא כנראה ללכת קדימה, ולא אחורה. מהלך נוסטלגי
הוא מהלך שמוציאים מהבויעדם כשהמצב של המותג בקרשים וצריך לבצע לו איזשהי החייאה, כאשר
יש אירוע מיוחד (ראו פרסומת נוסטלגית של נינטנדו להשקת עונה חדשה של פוקימון), או כאשר ברור
לכולם שזה אירוע של פעם בחיים – נניח וזאת הפעם האחרונה לראות את פיבי, ג'ואי,
רייצ'ל, צ'אנדלר ורוס על אותה הספה. אבל
השימוש בנוסטלגיה במקרים אחרים משדר תחושת סיום וחוסר רלוונטיות, ממש כמו לראות
מחדש את הקאסט של חברים.


הכותבים הם שותפים בסוכנות הדיגיטל oVerload

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח