איך לא לוותר לעצמך

ובכן, אם המאמר הזה יהיה סתם "עוד מאמר", או שיהיו אלה 10 דקות שיכולות לחולל תפנית בחייך – זוהי ההחלטה שלך. אני מציע לך לא לוותר לעצמך ולקרוא את המאמרכאילו עתידך תלוי בו! ואח"כ לפעול בהתאם, וליצור את עתידך. תהייה אשר תהייה הגדרתך למילה "הצלחה", הרי שעל מנת לממש אותה הלכה למעשה, עליך לבצע תהליך הכולל 5 שלבים. מאמר קצר זה יסקור אותם, אחד לאחד.


1.הצעד הראשון הינו "דע את מטרותיך". ובשפה פשוטה: "מה אתה רוצה!" אתה חייב לדעת מה אתה רוצה לפני שתוכל להשיג זאת. מטרות ממוקדות וכתובות הן התשתית להשגה מובטחת של מה שהינך חפץ להשיג


2. הצעד הבא הינו "הצעד הבא הינו ". ברגע שהינך יודע מה אתה רוצה להשיג, אתה חייב לקבוע כיצד תוכל להגיע לשם.תוכנית כתובה היא מפת הדרכים שלך להצלחה; דרך זו תחדד את חשיבתך ותשמור עליך מליפול/ לסטות מהדרך. תוכנית מסודרת אף תסייע לך לצפות ולהתגבר על מכשולים, העלולים למנוע ממך להשיג את המטרה


3. "דע מדוע הינך חושק במטרה זו" הוא הצעד החיוני השלישי. ללא "מדוע", אין לך מוטיבציה ולא חשק להשיג את מה שהצבת לפני עצמך כמטרה. מוטיבציה תספק לך את האנרגיה להמשיך לגבור על מכשולים ולא להיכנע להם (על: איך לפתח מוטיבציה עצמית – במאמר ניפרד).


4. הנרי פורד אמר: "אם אתה מאמין שתצליח, ואם אתה מאמין שלא תצליח – אתה צודק בשני המקרים". והוא צודק… הצעד הרביעי הוא "האמן שתצליח!" האמונה יוצרת את הציפייה להצלחה. אנו עובדים בארץ ובעולם עם מגוון עצום של אנשים. לכל אחד הייחודיות שלו, ובכל אחד טמונה יכולת האמונה. לעיתים, תידרש לחזור לצעד || ולבנות תוכנית לפיתוח אמונתך בעצמך. זוהי השקעה מעולה, עם "החזר השקעה" גבוה.


5. הצעד החמישי והאחרון להצלחה הינו "לעולם לא לוותר". מטרה, תוכנית וביטחון אינם מספיקים להשגת היעד. תשוקה וביטחון חייבים ללוות את תוכניתך בכל שלב, על מנת שלבסוף תשיג את מה שחשקת בו. מרבית הכישלונות נובעים מכניעה מוקדמת מידי. הסיבה שרוב האנשים נכשלים בהשגת מטרתם הינה משום שהם חדלים מלנסות. אתגרים ומכשולים מסיטים אותם ממסלולם. אתה חייב לפתח את המסוגלות לומר לומר "אני לא אכנע" ו – "אני לא אוותר לעצמי בקלות!" ולראות בכישלון רק אבן מקפצה ואירוע לימודי להמשך מוצלח יותר. (רק דרך הפנמת צעד זה ליווינו מנהלי מכירות רבים להישגים שמעבר לציפיותיהם.


תשוקה ומחויבות:

מחסור בתשוקה הינו הסיבה השכיחה ביותר לכניעה. אם מטרתך אינה משהו שבוער עמוק בתוכך, אתה עשוי להישבר עם בוא המכשול הראשון. הפוטנציאל שלך להצלחה גדל ביחס ישר לכמות התשוקה שיש לך.
מלבד תשוקה, מחויבות הינה מרכיב חשוב אחר להתמדה. מחויבות יוצרת מיקוד ומעודדת את הרצון להשקיע את האנרגיות הנדרשות. מרבית המטרות המשמעותיות בחיינו דורשות זמן רב ומסירות, הן לא מושגות כסיפוק מיידי. ללא המחויבות לראות מטרה עד למימושה הסופי, מרבית האנשים ייכנעו הרבה לפני שניתנה להם ההזדמנות להצליח. מחויבות היא הדרך היחידה להשיג הצלחה. המחויבות תומכת בך כאשר אתה מרגיש כי ברצונך לפרוש, ומתגמלת אותך כשאתה מצליח. על מנת שתהיה לך מחויבות למטרותיך, אתה חייב לפתח התמדה ונחישות.


התמדה ונחישות:

התמדה מורכבת ממכלול הגישות הבאות:

1. החלטיות: החלטיות היא הסירוב לפרוש או להיכנע. כלומר, הכישלון אינו אופציה!

2. סבלנות: הצלחה היא תהליך ארוך. ללא הסבלנות לדחות את סיפוקיך עד להשגת היעד, אתה עשוי להיכנע הרבה לפני, ולהסתפק בתגמולים לסיפוקים מיידיים. מידת הבגרות של אדם נמדדת על פי היכולת שלו לדחיית סיפוקים. כשאני נשאל: "מהי הדרך המהירה להצלחה", אני חוזר ואומר: אין "מעלית מהירה להצלחה", יש רק מדרגות, הרבה מדרגות. ומומלץ לטפס אותן אחת אחת.

3. גאווה: כשאתה מזהה שהינך אדם מיוחד במינו, עם איכויות ייחודיות וביטחון, סביר שתפתח גאווה מעצם הידיעה כי הינך יכול להצליח בלי קשר, ולעיתים למרות הנסיבות. גאווה אמיתית מבוססת על הגשמת הפוטנציאל ועל התמודדות עם הגבולות שלך, ולא על השוואת עצמך לאחר.

4.נכונות לקחת סיכון: חובה שיהיה לך האומץ לנקוט בפעולות לא שגרתיות, ולקחת סיכונים מחושבים, על מנת להשיג את מטרותיך. הצלחה לא מגיעה בקלות. היא דורשת חדשנות תמידית וסיכון עצמי על מנת להגיע לפסגה שהצבת לעצמך.

5.מיצוב הרגלים: התמדה היא הרגל. יום אחר יום, חודש אחר חודש, אם תתרגל התמדה – היא תהפוך להתנהגות אוטומטית.


וויליאם ג'ימס, אבי הפסיכולוגיה המודרנית, העניק לנו נוסחה רבת עוצמה לפיתוח הרגלים חדשים:

1. מחויבות לשלם כל מחיר בכדי לפתח הרגלים חדשים.

2. התחל מייד. נצל כל הזדמנות להמיר הרגלים שאינך אוהב, בהרגלים חדשים, נכונים יותר עבורך.

3. אין יוצא מהכלל. פיתוח הרגל חדש הינו טכניקה שככל שתתרגל יותר, היא תהפוך לקלה יותר. בפחות מאמץ תוכל לשנות הרגלים, ולרכוש התנהגויות חדשות.


אתה יכול לעשות זאת – לעולם אל תרים ידיים!


אם הגעת בקריאה עד לכאן – כל הכבוד לך. סביר להניח כי המאמר לא ממש חידש לך, אולם "עשה סדר" בדברים מוכרים.


*איתן מאירי הוא פסיכולוג ניהולי ומומחה לקואו'צינג, מנכ"ל חברת "ניהול אפקטיבי בע"מ" הזכיינית הישראלית ® LMI, חברה בינלאומית לפיתוח מנהלים וארגונים.

אולי יעניין אותך

 סניף פתח תקווה מיקי שמו צילום יחצ (2)
color-chart-g8bec9df5e_12801
cincopa
yossi-cohen9
129-find-designers
hila1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס