כאשר ניגשים לשיווק ברשת חברתית, צריך לזכור כי הרשת עונה על צורך חברתי של אנשים – להיות מחוברים לאנשים שדומים להם. אנשים לא רוצים לראות חברה המקדמת את עצמה בצורה אגרסיבית ברשת החברתית – בדיוק כמו שאנשים לא אוהבים לענות לטלפון הפרטי באמצע הלילה ולגלות נציג מכירות על הקו שרוצה לדחוף לו מוצר. להלן3 דוגמאות לאיך לא לעבוד במדיה החברתית?
- בלוג על האש של מקדולנלדס – החברה (בעזרת משרד TBWA) הייתה מהחלוצות שהקימו בלוג בישראל כחלק מהמיתוג הירוק שלה. הבלוג הצליח למשוך אש מהתקשורת בגלל שבמקום להיות במה פתוחה לתקשורת הפך להיות מקום לפרסום הודעות יחצניות שפורסמו תחת שמות אנונימיים. "אמת שעוד לא הצלחנו לגבש אג’נדה איך לנהל בלוג למקדונלדס", אמרה אז מנהלת הבלוג מטעם משרד הפרסום בריאיון לבלוג של עידו קינן. שווה לקרוא https://www.room404.net/?p=12137
- עלית וגיל בפייסבוק – "המלחמה נגמרה. המדיה החברתית ניצחה. כל חברה שמכבדת את עצמה פתחה דף פייסבוק או חשבון בטוויטר. אך ברוב המקרים הנוכחות הזו חסרת ערך. הבנתי זאת לראשונה כאשר בנק הדם הטבורי החל לעקוב אחרי בטוויטר. דבר די מפחיד לחשוב עליו. דעתי התחזקה עוד יותר לנוכח כל בתי הקפה והמסעדות המעדכנים בחשבון הטוויטר שלהם אודות מנות חדשות בתפריט. נדמה לי שלא אדבר רק בשם עצמי כאשר אומר שעדכונים כאלה אינם מעניינים, אלא אם אתם בלוגרים שכותבים על אוכל או עובדים בענף. הם לא רלוונטיים משום שהם מוגשים לי לא בעיתוי הרצוי לי … כותב גל מור בבלוג החשוב לכל מי שנכנס לתחום המדיה החברתית, ומביא את האני מאמין שלו (https://www.holesinthenet.co.il/archives/7802)
- מצח נחושה של דיסקונט. רויטל סלומון כותבת על קמפיין של דיסקונט שמבטיח נייד במתנה ומקיים – אבל רק לסטודנטים. במדיה החברתית צריך להיות הרבה יותר רגישים לדיוק בפרסום ובתגובות. https://www.revitalsalomon.com/?p=544
* מתוך הבלוג של חברת נטפרוטק , מפתחת של פתרונות שיווק לאינטרנט