איך לבצע סליקה ולהישאר בשליטה

בכל תוכניות הטלוויזיה בהן מדריכים משפחות כיצד לשפר את השליטה שלהן בהוצאות, תמיד העצה הראשונה תהיה להפסיק את השימוש בכרטיס אשראי. כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום דיגיטלי, וכל תשלום שנעשה בו הוא הרבה פחות מוחשי עבור המשלם מאשר, נניח, שימוש בשטרות אותם מרגישים ביד, ואפילו בצ'ק בו אתה מחויב לרשום את הסכום אותו אתה עומד לשלם. אם תתפסו אנשים מיד אחרי שיצאו מהקופה, תמיד מפתיע לגלות כמה מהם לא יודעים בדיוק איזה סכום הם סלקו הרגע. כאשר מדובר בעסקה אחת זה לא נורא, כאשר זו ההתנהגות הצרכנית שלך לאורך חודש ויותר, ככה אנשים נכנסים לבעיות.



לעסקים זה מצוין


ההתנהגות הצרכנית הזאת היא מצוינת לעסקים. איזה בעל עסק לא רוצה שהקניה אצלו תהיה אוטומטית, כמעט בלתי מחשבה על הסכום שמאחורי העברת כרטיס האשראי. עסק שמצליח להשיג זאת, מובטחת לו הצלחה. זו הסיבה שגם עסקים קטנים ואפילו זעירים כיום מעוניינים לספק אפשרות תשלום בכרטיס אשראי.



אבל….


האוטומטיות והתחושה "הוירטואלית" של כרטיס האשראי, עובדת גם לצד השני, אצל בעל העסק. במקום לספור קופה בסוף יום, הסכומים מצטברים להם באיזשהו מאגר נתונים מרוחק, שלא תמיד נגיש לבעל העסק. מעבר לכך, לסליקת אשראי יש יתרונות נוספים, כגון תשלומים ורכישה דחויה, שהם נהדרים לעסק, אבל דורשים התייחסות מיוחדת.



לכן, כאשר בוחרים שירות סליקת אשראי בעסק יש לשים לב למספר דברים:


1. דוחות בזמן אמת: מערכת הדוחות המקיפה של פלאקארד מספקת לבעלי עסקים אפשרות לבדוק בכל רגע את מצב הסליקה שלהם – כולל עסקאות שנדחו, ומצב של העסקאות בכל מסוף בנפרד. כך בעל העסק יכול לעקוב אחר הפעילות באופן שוטף, מכל מקום בו הוא נמצא, ולא לחכות לדוח החודשי מחברת האשראי.



2. ביטול עסקאות לפני שידור: לעיתים אתם נדרשים לבטל עסקה שנסלקה במהלך יום העסקים, עוד לפני ששודרה אל שבא ואל חברות האשראי(בדרך כלל בחצות). במקרה כזה טוב שתהיה אפשרות כזאת בלחיצת כפתור דרך מערכת הדוחות. החסכון של עצירת עסקה בטרם שודרה, לעומת ביטולה לאחר שהועברה לחברות האשראי, הוא גדול.



3. ממשק למערכת ניהול: בין אם אתם משתמשים במערכת ניהול פשוטה יחסית או במערכת מורכבת וגדולה כגון SAP או פריוריטי, אתם רוצים שנתוני האשראי והסליקה ישתלבו במערכת הפיננסית שלכם. לוותר על האפשרות הזאת זה כמו לוותר על ההזדמנות לצמוח ולגדול בהמשך הדרך.



4. התאמות אשראי ובדיקת עמלות: עסקים גדולים יותר, אשר מבצעים מאות פעולות או סליקה בהיקפים גדולים יותר, זקוקים לא רק לבצע מעקב יומי, אלא גם לוודא באופן אוטומטי כי כל פעילות האשראי מתבצעת כהילכתה. לשם כך פותחה מערכת התאמות אשראי של פלאקארד – המערכת מאפשרת בלחיצת כפתור לבדוק את מצב התקבולים מחברות האשראי אל מול הסליקה שנעשתה בפעול בחנויות. כך אפשר לאתר במהירות טעויות שהתרחשו, לנהל בקשות לביטול עסקאות, ולבדוק גביית עמלות נכונה. המערכת חוסכת הרבה שעות של עבודת הנהלת חשבונות, מאפשרת לטפל בבעיות בשלב מוקדם, ולחסוך בגביה שגויה של עמלות.



5. מועדוני לקוחות: פעמים רבות עסקים מצטרפים לנותני הטבות במועדוני לקוחות של חברות האשראי. להשתתפות הזו יש עלויות, וגם אותן צריך לבדוק ולנטר – גם כדי לאתר טעויות בחיובים וגם לצורך קבלת תמונת מצב לגבי כדאיות ההשתתפות במועדון לקוחות.



6. שירות: כמובן שמאחורי כל טכנולוגיה חייב להיות שירות אנושי מצוין, שיפתור בעיות שמתעוררות באופן יעיל ומהיר. צוות PELETeam של פלאקארד הוא הצוות המוביל בתחום, והוקם כדי לספק בדיוק את זה.



הלקוחות שלכם אוהבים חווית קניה חלקה ונוחה, ולכן מעדיפים אשראי, אתם רוצים לספק להם אותה, אבל כמוהם – גם לכם חשוב להישאר בשליטה. בפלאקארד אנחנו מבינים ומספקים לכם את מה שאתם צריכים כדי לזנק לסליקה מהירה.



* הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי, פלאקארד

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח