בכל תוכניות הטלוויזיה בהן מדריכים משפחות כיצד לשפר את השליטה שלהן בהוצאות, תמיד העצה הראשונה תהיה להפסיק את השימוש בכרטיס אשראי. כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום דיגיטלי, וכל תשלום שנעשה בו הוא הרבה פחות מוחשי עבור המשלם מאשר, נניח, שימוש בשטרות אותם מרגישים ביד, ואפילו בצ'ק בו אתה מחויב לרשום את הסכום אותו אתה עומד לשלם. אם תתפסו אנשים מיד אחרי שיצאו מהקופה, תמיד מפתיע לגלות כמה מהם לא יודעים בדיוק איזה סכום הם סלקו הרגע. כאשר מדובר בעסקה אחת זה לא נורא, כאשר זו ההתנהגות הצרכנית שלך לאורך חודש ויותר, ככה אנשים נכנסים לבעיות.
לעסקים זה מצוין
ההתנהגות הצרכנית הזאת היא מצוינת לעסקים. איזה בעל עסק לא רוצה שהקניה אצלו תהיה אוטומטית, כמעט בלתי מחשבה על הסכום שמאחורי העברת כרטיס האשראי. עסק שמצליח להשיג זאת, מובטחת לו הצלחה. זו הסיבה שגם עסקים קטנים ואפילו זעירים כיום מעוניינים לספק אפשרות תשלום בכרטיס אשראי.
אבל….
האוטומטיות והתחושה "הוירטואלית" של כרטיס האשראי, עובדת גם לצד השני, אצל בעל העסק. במקום לספור קופה בסוף יום, הסכומים מצטברים להם באיזשהו מאגר נתונים מרוחק, שלא תמיד נגיש לבעל העסק. מעבר לכך, לסליקת אשראי יש יתרונות נוספים, כגון תשלומים ורכישה דחויה, שהם נהדרים לעסק, אבל דורשים התייחסות מיוחדת.
לכן, כאשר בוחרים שירות סליקת אשראי בעסק יש לשים לב למספר דברים:
1. דוחות בזמן אמת: מערכת הדוחות המקיפה של פלאקארד מספקת לבעלי עסקים אפשרות לבדוק בכל רגע את מצב הסליקה שלהם – כולל עסקאות שנדחו, ומצב של העסקאות בכל מסוף בנפרד. כך בעל העסק יכול לעקוב אחר הפעילות באופן שוטף, מכל מקום בו הוא נמצא, ולא לחכות לדוח החודשי מחברת האשראי.
2. ביטול עסקאות לפני שידור: לעיתים אתם נדרשים לבטל עסקה שנסלקה במהלך יום העסקים, עוד לפני ששודרה אל שבא ואל חברות האשראי(בדרך כלל בחצות). במקרה כזה טוב שתהיה אפשרות כזאת בלחיצת כפתור דרך מערכת הדוחות. החסכון של עצירת עסקה בטרם שודרה, לעומת ביטולה לאחר שהועברה לחברות האשראי, הוא גדול.
3. ממשק למערכת ניהול: בין אם אתם משתמשים במערכת ניהול פשוטה יחסית או במערכת מורכבת וגדולה כגון SAP או פריוריטי, אתם רוצים שנתוני האשראי והסליקה ישתלבו במערכת הפיננסית שלכם. לוותר על האפשרות הזאת זה כמו לוותר על ההזדמנות לצמוח ולגדול בהמשך הדרך.
4. התאמות אשראי ובדיקת עמלות: עסקים גדולים יותר, אשר מבצעים מאות פעולות או סליקה בהיקפים גדולים יותר, זקוקים לא רק לבצע מעקב יומי, אלא גם לוודא באופן אוטומטי כי כל פעילות האשראי מתבצעת כהילכתה. לשם כך פותחה מערכת התאמות אשראי של פלאקארד – המערכת מאפשרת בלחיצת כפתור לבדוק את מצב התקבולים מחברות האשראי אל מול הסליקה שנעשתה בפעול בחנויות. כך אפשר לאתר במהירות טעויות שהתרחשו, לנהל בקשות לביטול עסקאות, ולבדוק גביית עמלות נכונה. המערכת חוסכת הרבה שעות של עבודת הנהלת חשבונות, מאפשרת לטפל בבעיות בשלב מוקדם, ולחסוך בגביה שגויה של עמלות.
5. מועדוני לקוחות: פעמים רבות עסקים מצטרפים לנותני הטבות במועדוני לקוחות של חברות האשראי. להשתתפות הזו יש עלויות, וגם אותן צריך לבדוק ולנטר – גם כדי לאתר טעויות בחיובים וגם לצורך קבלת תמונת מצב לגבי כדאיות ההשתתפות במועדון לקוחות.
6. שירות: כמובן שמאחורי כל טכנולוגיה חייב להיות שירות אנושי מצוין, שיפתור בעיות שמתעוררות באופן יעיל ומהיר. צוות PELETeam של פלאקארד הוא הצוות המוביל בתחום, והוקם כדי לספק בדיוק את זה.
הלקוחות שלכם אוהבים חווית קניה חלקה ונוחה, ולכן מעדיפים אשראי, אתם רוצים לספק להם אותה, אבל כמוהם – גם לכם חשוב להישאר בשליטה. בפלאקארד אנחנו מבינים ומספקים לכם את מה שאתם צריכים כדי לזנק לסליקה מהירה.
* הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי, פלאקארד