ללא השקעת זמן ושעות מחשבה בדף הנחיתה (Landing Page) – דף האינטרנט אליו מגיעים כאשר לוחצים על באנר פרסומי , התקציב לקמפיין הפרסום הוירטואלי יירד לטימיון. להלן מספר נקודות חשובות לעיצוב והצגה נכונה של הדברים. חשוב לקחת בחשבון שהמטרה של הבאנר שונה מהמטרה של דף הנחיתה: הבאנר, שברוב הפעמים חולק את זמנו עם באנרים פרסומיים נוספים חייב לתפוס את עין הגולש ולגרום לו להקליק עליו ולא על שכניו לדף הוובי, ועל כן לא תמיד הדגש יהיה על הקונספט של הבאנר אלא כיצד לזכות בקליק ולא משנה איך, בחלונות pop up , באנרים דינמיים, פלאש מציק ולפעמים בטריקים של דימוי הבאנר להודעת מערכת הפעלה .מאותו רגע שזכינו בהקלקה משתנה האסטרטגיה, קיבלנו את תשומת הלב ונשארנו בקרב אחד על אחד עם הגולש, פה הכללים ברורים: שמור על קו מכירה ברור כאן האפשרות לסנן את הגולשים הלא מתאימים ולחסוך בזמן למענה לשאלות לא רלוונטיות. כתוב בנקודות את היכולות של המוצר או השירות, נסה לכוון לצורכי השוק, האם השוק מחפש את האיכות? את טיב השירות? או דווקא את המחיר ההוגן, אל תנסה למכור יותר ממוצר אחד באותו קמפיין. קצר וקולע טוב מארוך וצולע אל תגיע למצב של גלילה. תן לגולש לשלב ידיים מול המסך הפתוח לחשוב ולהחליט, הימנע מעיצוב קופץ, אל תיתן לו לקרוא הרבה. אל תלאה אותו בדברים שבשלב זה אינם נחוצים למכירה כגון אודות החברה וכדומה. אל תוסיף קישורים לדפים נוספים, לא בצורת תפריט ולא בתוך קטעי הטקסט. במידה ודף הנחיתה נופל כחלק מדף קיים באתר, השתדל לבנות מיקרו אתר, שישמש אך ורק למוצר הספציפי של הקמפיין. אפשרות הזמנה / צור קשר בדף הוסף שדה ליצירת קשר והזמנה עם כפתור אחד ויחיד – "Submit". לא תמיד יעלה ביד הגולש ליצור קשר מיידי עם משרדי החברה. לפעמים לא יהיו בידיו את אמצעי התקשורת או את הזמן להתקשר באותו הרגע, ותתפלאו .. רבים הגולשים שמעדיפים התכתבויות באימיילים על פני שיחות טלפוניות עם מוקדנים ואנשי מכירה. מחקרים כבר הוכיחו כי דפי נחיתה עם אפשרות טופס קיבלו יותר תגובות מדפי נחיתה שהצריכו התקשרות טלפונית. עקוב אחרי הכניסות במטרה לשפר סופו של קמפיין אחד הינו תמיד התחלה של הקמפיין הבא. נסה להפיק את מיטב הלקחים מהתגובות שקיבלת מדף הנחיתה האחרון, האם רוב התגובות התקבלו מפורטל אנשי העסקים או מפורטל מנועי החיפוש, חשוב לפענח את מקור הפניות ואולי לשקול לרכוש יותר חשיפות באותו אתר שהביא את רוב הגולשים או באתרים מסוגו. עקוב אחרי הפידבקים, האם אנשים התלוננו על בהירות שימוש המוצר? האם אפשר לשלוח דיוור ישיר לאותם מתעניינים מהקמפיינים שעברו? איזה סוג באנר היה יותר אפקטיבי , חלון הפופ אפ או שמא תפוצת המיילים? * הכותב הינו מנהל המכירות בחברת אינטרספייס. לתגובות: shlomi@interspace.net |