איך מגבירים חשיפה של קמפיינים מול ריבוי פלטפורמות?

משרדי פרסום ואנשי שיווק עומדים בפני אתגר חדש כאשר הם יוצאים בקמפיין דיגיטל חדש, בעיקר כאשר מדובר בקמפיין מורכב המציע חווית משתמש חזקה.


אם בעבר ידעת שקהל היעד שלך יושב מול המחשב האישי שלו בבית או בעבודה, כעת יכול להיות שהגולש כלל לא משתמש במחשב. מסכים של טאבלטים, סמארטפונים, מחשבים ניידים וגם טלוויזיות חכמות חולקים ביניהם את זמן המסך של הגולשים השונים. בקרוב יצטרף אל אלה מגוון של משקפיים חכמות, כמו אלה שמפתחת גוגל ומתחרותיה, כולל החברה הישראלית מטה שאולי אף תצליח להציג מוצר טוב יותר.


מגוון המוצרים והמאפיינים שלהם מקשה על הפצה מהירה של קמפיינים שיווקיים לכל המכשירים, ובכך הוא מקשה גם על השגת מטרות של קמפיינים. אלה נועדו בדרך כלל להיות קצרי מועד וליצור חשיפה אינטנסיבית במהירות.


המורכבות גוברת


לא רק המכשירים הופכים להיות מגוונים ומורכבים יותר, גם הקמפיינים עצמם.


בקמפיינים דיגיטליים רבים כבר לא מסתפקים בבאנר ועמוד נחיתה כדי להפוך קמפיין למוצלח. כדי לבלוט בשטח על רקע מאות המודעות שנחשף אליהן כל גולש במהלך כל יום, ראינו בשנה האחרונה עליה משמעותית בכמות הקמפיינים שמתבססים על פיתוח אפליקציות אינטראקטיביות, מדיה עשירה ומשחקים. אלה מספקים חוויית משתמש עוצמתית יותר שמאפשרת העברה חזקה יותר של מסרים שיווקיים, זאת מאחר והמשתמש שקוע יותר במשחק או בשימוש באפליקציה ובאותו הזמן מוריד מגננות.


ככל שהקמפיין מורכב יותר מבחינה טכנולוגית, כך קשה יותר להתאימו למגוון המתרחב של הפלטפורמות הניידות והנייחות. כל מכשיר כזה מציג עמודים ואפליקציות בצורה קצת שונה, וגם ממשק המשתמש משתנה – בין מסכי מגע, מחוות, זיהוי תנועות עיניים, וכמובן העכבר והמקלדת הוותיקים. כאשר מדובר באפליקציות עסקיות, לרוב מתבצע תהליך פיתוח עבור פלטפורמה אחת (לרוב אנדרואיד או אייפון) ולאחר מכן מתבצעות ההתאמות המתאימות עבור כל פלטפורמה נוספת. אך בקמפיינים פרסומיים, הזמן הזה לא עומד לרשות המפרסמים.


החיפזון מהמפרסם


הפיתוח המדורג של אפליקציה אינו מתאים לעולם הפרסום, וגם באפליקציות גדולות יותר ראינו כי החיפזון והמהירות תורמים להצלחה. אחד מהגורמים להצלחה של האפליקציה המצליחה של השנה, קאנדי קראש, נחשב לכך שהאפליקציה הושקה במקביל בפייסבוק, באייפון ובאנדרואיד במקביל.


לכן יש למצוא דרכים חלופיות שיאפשרו פיתוח אחד לכל סוגי הפלטפורמות. אחד מהפתרונות שעומדים כיום לרשותנו הוא הפיתוח ב- HTML5. שפת התכנות ששימשה בעיקר כבאז וורד בשנים האחרונות נכנסת לתקופת ההתבגרות שלה. היא עדיין אינה בשלה לחלוטין עבור כל יישום, אך עבור רוב הקמפיינים הפרסומיים היא יכולה לספק פתרון יעיל לפיתוח חוצה פלטפורמות – שמאפשר לפתח קוד אחד שיתאים לסמארטפונים, טאבלטים, טלוויזיות חכמות והדברים שבדרך.


פיתוח אפליקציות ב- Cross Platform מקצר את זמן הפיתוח, ומאפשר להגיע לקהלים מגוונים במהירות, ביחס למה שהכרנו עד היום. מומלץ עבור מנהלי שיווק ואנשי פרסום, שמעוניינים לספק חווית משתמש עשירה, להגיע להיכרות עמוקה עם HTML5 ועם היכולות שהוא מספק להם.



קרן בראון צמיר היא מנכ"לית OneCode

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח