איך מותג יכול לצלוח את המלחמה? המומחים עונים

השיח על המצב הכלכלי העגום אינו יורד מהכותרות. חברות האשראי פיץ', שרק לאחרונה הורידה את דירוג האשראי של ישראל מרמה A+ לרמה  A, חתמה את הנושא ובכך מיישרת קו עם שתי הסוכנויות האחרות מודי'ס ו- P&S. אבל אף ישראלי לא צריך לחכות לסוכנויות דירוג אשראי כדי להבין שהמצב הכלכלי בישראל כרגע, או החל מ ה-7/10,  הגיע לאחת מנקודות השפל  בתולדות מדינת ישראל. גם נתוני הלמ"ס שפורסמו בפברואר השנה העידו על כך. מתחת לכל הנתונים יש את המציאות הכלכלית הקשה: עסקים נסגרו כי לא הצליחו להפעיל אותם בשל יציאה למילואים, אנשים נאלצו לעזוב בתים והרבה פעמים גם את העסקים שלהם. במציאות של הלם, אבל, לחץ, וחוסר וודאות יש פגיעה בסופו של דבר בצריכה. אין כמעט מותג שלא הושפע מהמצב הבטחוני והכלכלי. מומחיות בשיווק, מיתוג וקידום עסקים מנסות לעזור ונותנות טיפים למותגים, איך לשרוד את התקופה:

סיסיליה סיוון, בעלים ומנכ"ל של משרד מיתוג ויעוץ אסטרטגי ב-360 :

"הפכו את הישראלי ל"הלקוח" שלכם": בימים אלו כאשר מדינת ישראל ללא תיירות נכנסת, עלינו להגיע לישראלים המשוועים למעט אוויר צח וניתוק מהסביבה שלהם.  אותם אלו שבחרו לא לטוס בשל ביטולי טיסות, ילדים בצבא, פחד כלכלי ממה יהיה וכיוצ"ב. מומלץ להבין את החששות של הישראלים בימים אלו  מלצאת, לטייל, לנפוש בשל המלחמה, המורל הלאומי ועוד. מאידך ניתן להבין את הצורך העצום דווקא אחרי כמעט שנה של מלחמה, להתאוורר ולנשום. התאימו את מה שאתם "מוכרים" בענף המלונאות והלייף סטייל ומשווקים לישראלי בשנת 2024 הקשוחה מאוד. 

בתחום המסעדנות: הציעו תוכן ומבצעים לשעות הצהריים, חזקו את השעות המוקדמות בתקופת האיום האירני, עודדו להגיע בשעות בהם הוא ירגיש יותר בטוח. לחשוב על העסק מה הוא עוד יכול לייצר ולתת לדוגמה אם לצאת עם קמפיינים של משלוחים, ה"תענוג" יגיע אליך עד הבית, גם אם עד כה הייתם צריכים להגיע ללוקיישן. וזה נכון להרבה תחומים של מוצרים ומותגים.

הנגשה ליד הבית: האופציה לפתוח פופ-אפ בלוקיישנים "בטוחים" ולהתאגד עם עסקים נוספים, להרכיב לייצר תוכן ולגרות את הצרכן הישראלי שאוהב לבלות ולחיות המותג צריך להישאר בתודעה וזה הזמן להשקיע יצירתיות ומשאבים. 

בתחום המלונאות:  צריך לעודד את הישראלי לבוא. שהוא ירגיש שמה שמנסים לשווק לו, עונה בדיוק על הצורך של חופשה, קרוב לבית ובמחיר יותר גמיש ונגיש. על כל המותגים להבין שהישראלים עכשיו הם פה, ויש לצאת מנקודת הנחה על כל מה שהם מתמודדים ומה יכול להקל עליהם, להוסיף תוכן משלים לחוויית לינה, לגרות את הקהל בכך שמשתפים אותם מבחינה ויזואלית וטקסטואלית שהמקום להירגע ולבלות זה אצלם. לשתף ברגישות שגם המותג צריך אותם בתקופה זו (תלוי באסטרטגיית מותג).


לא כל הצפון בוער: מותגים ועסקים שמוכרים כ"צפוניים" צריכים להיות גמישים ולהבין את הפחדים של להגיע "לצפון" בעת הזו. מצד שני, יש הרבה מאד אטרקציות ב"צפון" שאינן נמצאות באיזור הקרבות. מומלץ לעשות קמפיין ממוקד בהעברת המסר שהלוקיישן שלהם הוא בטוח, ואף לעודד את הישראלים לצאת, לטייל, לנפוש, לבקר.

שלומית עוזרי וקנין, מנכ"לית ובעלים של קבוצת הדיגיטל "נועדים":    

"עלינו להכיר בכך שאי היציבות הבטחונית והכלכלית מלווה אותנו זה שנים בעוצמות שונות ובהיבט העסקי חייבים להתנהל בתוכה ולא לחכות שהיא תחלוף. מציעה להתמקד בשלושה מהלכים עיקריים:

התמדה  – גם בימים קשים אנשים צריכים שירותים ומוצרים. קפאון שיווקי הוא הוספת חטא על פשע ולכן אל תפסיקו לייצר תוכן. קבעו סשנים קבועים ליצירת תוכן ושימרו על נוכחות דיגיטלית מלאה של העסק שלכם.

צרו מסלולים מותאמי מצב  –  בתחילת המלחמה יצרנו חבילת מלחמה שגרמה ללקוחותינו להעריך ולהתחבר לחברה ביתר קלות. צרו מסלולי התקשרות תואמי מצב שיקלו על הלקוחות ויאפשרו להם להתחבר למותג שלכם ולראות בו כאקטואלי ומחובר למציאות.

 RTM-  – Real Time Marketingהתאימו את התוכן למצב, אל תפחדו לדבר על  המציאות, כולנו חיים אותה ומכירים בה, זה הופך את המותג לאנושי מאוד כאשר הוא מדבר על נושאים אקטואליים. עשו זאת לא רק בכתובים, דברו על זה עם הלקוחות שלכם גם בשיחות ופגישות, זה מאוורר רגשות ומייצר תחושה של שותפות גורל, שימו טאבו על פוליטיקה ונושאים השנויים במחלוקת אבל שתפו בתחושות ובתקוות שלכם.

אולי יעניין אותך

 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו
 אמיתי ורון תומר, צילום - חן גלילי (1)
 של עולם בריאות הנפש - פלטפורמת זיגמונד - צילום יחצ (3)
Press Image
resized_pexels-photo-207580
 בוגנר מנכלית דלתא ישראל מותגים צילום שי פרנקו (6) (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

mao-43-oo-pm-making-ai-a-key-part-content-tab-2-virtual-twin-712x402
 בר-נוה, אורי שמואלי, אמיר גלעד ותובל בר יוחאי
-LAGO-מסך-360-מעלות-לאירועים-עסקיים-צילום-יחצ-_5_