אז
נכון להיום, נדמה שהעבודה מהבית תימשך עוד ועוד. ואם זה כשלעצמו לא מספיק, לחלק
מהעובדים יש גם ילדים שמסתובבים בבית ואחרים צריכים את המחשב לזום בשעות שונות כך
שכל עובד מהבית, ולא משנה מה תפקידו צריך להיות יעיל מאוד ומפוקס מאוד.
אז איך עושים זאת נכון?
1. תכננו מראש – יש ימים שבהם יש לכם ישיבות ומנגד יש ימים רגועים יותר. יש בקרים
שבהם תצטרכו לשבת ליד הילד כשהוא בזום ויש אחרי צהריים שאתם לבד בבית. ככל שתדעו
את לוחות הזמנים המשפחתיים תוכלו למצוא לעצמכם "איי עבודה" בהם יהיו לכם
מספר שעות או פחות לתת עבודה.
2. מתחילים
עם הקשה – יש תפיסה שאם נתחיל בדברים הקטנים אז לאט לאט ניכנס לקצב עבודה ואז נוכל
להתמודד עם הדברים הגדולים והמעצבנים. ובכן… ככה בדיוק דוחים דברים. לכן, העדיפו
תמיד להתחיל עם מה שקשה ומעצבן, סיימו איתו ותתפנו לשאר הדברים. כך תדעו
ש"הנורא מכל" מאחוריכם.
3.
רשימות, רשימות, רשימות – נכון, זה לא כיף לשים את כל המשימות ברשימות אך מצד שני
זה עושה סדר בראש. נסו גם תוכלו לחלק אותן על מהלך השבוע לפי מידת דחיפותן ואז
תוכלו להתכונן מראש לדברים ומנגד לעבוד על מה שחשוב לאותו רגע.
4. קחו
הפסקות – הרעיון של לקח הפסקות הוא לא רעיון חדש. הוא נבחן ונבדק והתגלה כנכון.
הקשב שלנו מוגבל לחצי שעה. עבדו כל פעם חצי שעה וקחו הפסקה של 5 דקות ואז חזרו
לעבוד. עשו זאת מספר פעמים ואז צאו להפסקה ארוכה יותר שגם היא מוגבלת בזמן ונעה
בסביבות ה – 20 דק'
5. כבדו
את הזמן שלכם – סביר להניח שמעת לעת יפריעו לכם. או יציעו לכם לראות משהו מצחיק
ביוטיוב או לטעום את הארוחה שבן/בת הזוג הכין. זה בסדר להגיד להם "לא"
ולהמשיך בעבודה שלכם. זכרו שבזה שאמרתם להם "לא", בעצם אמרתם לעצמכם
"כן" והמשכתם לקדם את הדברים שחשובים לכם.
*הכותבת היא מנכ"לית חברת מולטיטאסקינג המספקת שירותי אדמיניסטרציה, מכירות והשמה במיקור חוץ