איך תתאהבו מחדש בעסק?

לפעמים אתם מתעוררים בבוקר קיצי או חורפי אחד ומגלים שהעסק שלכם זה כבר לא מה שפנטזתם שיהיה כשייסדתם אותו. ממש כמו זוג נשוי באמצע החיים המוצא עצמו לפתע ללא ניצוץ האהבה והריגוש הראשון.



הלקוחות זה לא מה שציפיתם, העסקאות קטנות משחזיתם – אינן משאירות את נתח הרווחים שתכננתם שיוותר, אתם מגלים שעם השנים צצו לכם מתחרים רבים ואתם כבר לא "משייטים ברוגע" באוקיאנוס כחול…


אתם מוצאים עצמכם עסוקים במרבית היום בדברים שבכלל לא התכוונתם ולא חשבתם שהם יהיו בסופו של דבר הפרטים הקטנים שתצטרכו לעסוק בהם במרבית שעות היום: כתיבת הצעות מחיר, גביה מול לקוחות והוצאת חשבוניות. אתם מטולטלים במאבקים תמידיים המתחוללים בתוככם בין ה"רצוי" ל"מצוי".



ממש כמו אותה לקוחה שאפתנית במשרדי – שסיפרה לי בכאב שכשהקימה את העסק שלה לא חשבה על המצב המתסכל בו היא מוצאת עצמה מתרוצצת בלילות לארגון אירועים לסלבריטאים במקום לספר לילידיה הרכים סיפורי ילדות על נסיכים וקוסמים .



אם אתם מזהים בברור שאין לכם את הכיף ואת ההתרגשות להתעורר בבוקר ולהפעיל את העסק כמו אז בהתחלה, כדאי שתהיו מודעים להרגשה ובודאי תשמחו לשמוע שיש הרבה דברים שאפשר לעשות על מנת להחזיר "עטרה ליושנה" ולהפוך את ה"דלעת" לכרכרת מלכים…



בא לכם להשקיע בלהתאהב מחדש בעסק? להלן רשימת טיפים שאני מציעה לכם לאמץ:




  1. זהו הגדירו והפחיתו מטלות שאינן חביבות עליכם. בדקו מה הדברים בעסק שאינכם אוהבים לבצע ובדקו אולי מישהו אחר יכול לבצע אותם בשבילכם. [גם אם תשלמו כמה שחי"ם על התענוג – השחרור הרוחני המחשבתי והאנרגטי שתקבלו שווה את ההשקעה]

  2. היפרדו מאותם לקוחות ש… תראו מי הלקוחות שקשה לכם איתם אולי הגיע הזמן להיפרד מהם . נכון אתם בטוחים שאתם לא יכולים להרשות זאת לעצמכם אבל תתפלאו שאם תשכילו להכין תוכנית שיווקית פשוטה וישימה לרכישת לקוחות חדשים – תזכו לחוות את הקסם הקוסמי לפיו על כל דלת "חורקת" שנטרקת יש דלת "קסמים" חדשה שנפתחת בעדנה.

  3. התפתחו והעשירו את עצמכם מקצועית. אל תשקטו על השמרים…לכו למדו התפתחו הקנו לעצמכם ידע בתחום חדש שמעשיר אתכם והקשור לעסק ומאפשר לכם לחדור לנישות חדשות או לפתח מוצרים ושירותים שמתחשק לכם להתעסק איתם.

  4. צרו שיתופי פעולה עם אנשים שנעים לכם להיות במחיצתם. הזרימו אנרגיות חדשות לחייכם העסקיים – זמו פגישות עם אנשים שאתם מעריכים בתחומים המשלימים את עיסוקיכם ובדקו דרכים לשתף איתם פעולה באופן שיעצים אתכם מקצועית עסקית ואישית.

  5. רעננו את המותג והחומרים השיווקיים שלכם. לפעמים [ממש כמו בזוגיות] ה"לוק" החדש והרענן עושה את ההבדל – עבורכם עבור הלקוחות וגם עבור הספקים. רעננו ושדרגו את הלוגו , היעזרו במעצבים מוכשרים ויצירתיים – צבעו את האתר ועצבו אותו במראה מזמין ועכשווי. צרו מתנת קידום עסקי יצירתית שתגרום לאנשים בהם את מעוניינים להיפתח אליכם במהירות השאירו אחריכם כרטיסי ביקור עם טעם שונה…

  6. הימנעו מסנידרום ה"לבדנס"… השתדלו לא להיות יתר על המידה לבד בעסק צאו לפגישות עם אנשים מוכשרים ומעניינים , פגשו ספקים חדשים הצטרפו למועדונים ולמעגלים עסקיים , הקימו או הצטרפו לקבוצת העוצמה העסקית שלכם , דאגו לצאת ולהתאוורר מדי פעם – פנקו את עצמכם בכוס קפה או סחלב מפנק ביום שמש חורפי.

  7. אם כל הנאמר לעילי "לא עושה לכם את זה…" יש מצב" שהרגשתכם מוצדקת והיא נובעת מזה שהעסק כבר לא רלוונטי , מזה שהשוק הצטמק והפך לתחרותי ובלתי ניתן לקיום עסקי כלכלי…אז אולי הגיע הרגע לומר לעצמכם את האמת בפרצוף ולהחליט להמציא את העסק מחדש או "להתגרש…" "להתאהב" ו"להתחתן" עם עסק חדש…

*הכותבת, MEI [תאר שני ביזמות וחדשנות עסקית], הינה יועצת עסקית מומחית להקמת פיתוח &מיתוג עסקים. עומדת בראש START SMART לעסקים. www.startsmart.co.il

אולי יעניין אותך

''ד אביחי יהוסף
נקיון
 בגג

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח