אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער

בזק פרסמה היום את הדוח הרביעי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2017. הדוח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1268 נדגמים בגילאי 13+.


מהדוח עולה כי בשנת 2017 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון. רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר קצב חבילת הגלישה הממוצעת עומד כיום על 67 מגה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-5.7 גיגה בממוצע ביום, עליה של 36% בתוך שנה. גולשים "כבדים" יותר שמשתמשים באינטרנט לתעבורת וידיאו וטלוויזיה עומדים על ממוצע של 20 גיגה ביום. 36% משתמשים בשירותים ותוכנות סטרימינג. 15% מהבתים שלנו הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ67% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן (לעומת 60% ב-2016).


רוצים יותר נפח


לשליש מאיתנו, כ-35% מהנשאלים, חבילת הגלישה שברשותם אינה מספיקה. מדובר בעליה של 12% משנת 2016. כיום, כשאנחנו מתעדים כל רגע בחיינו בנייד, לא רק חבילת הגלישה לא מספיקה לנו, אלא גם המקום בסמארטפון עצמו הולך ואוזל. 43% מאתנו נאלצים לפנות שטח אחסון בסמארטפון לעיתים קרובות ומוותרים על אפליקציות, מעבירים לענן ואף מוחקים תמונות.


תקשורת הוידאו בצמיחה


הנוער מחזיר את התקשורת הבינאישית של "פנים מול פנים" (בערך) ו-25% ממנו מבצע שיחות וידיאו שגרתיות עם חברים לפחות פעם בשבוע, בעיקר באמצעות הוואטסאפ.



נאמנים לסמארטפון


המאבק בין "מחנה" אייפון אל מול "מחנה" אנדרואיד נמשך, בזמן ש-66% מהנשאלים ציינו שהם נאמנים למערכת ההפעלה שלהם ולא מוכנים לעבור למערכת אחרת. 34% אוהבים התנסויות חדשות ומזגזגים בין אייפון לאנדרואיד. ומי בכל זאת יותר נאמן? אנדרואיסטים יותר נאמנים מאייפוניסיטים – 68% לעומת 58% בהתאמה.



מובייל בייבי


השנה נרשמה עלייה של כמעט 100% בצפייה בסדרות דרך הסמארטפון מ-10% בשנה שעברה ל-19% השנה.


הורים מדווחים ש-30% מהתינוקות צופים במסכים כולל ב-YouTube לפני גיל שנה ובגיל 10 הם מקבלים את הסמארטפון הראשון שלהם, שהוא רק שלהם.


בזמן ש-70% מהילדים בגיל 6-9 רואים סרטונים ביוטיוב, רוב ההורים (75%) לילדים בגילאים הללו דואגים להגביל את זמן המסך של הילד. הזמן הממוצע שילד בגילאים אלו מבלה מול המסך הוא כ-2.7 שעות ליום.


קניות אונליין:



יותר משליש מאתנו רכשו בשנה הנוכחית ביגוד והנעלה אונליין. אתרי קניות אונליין כדוגמת ASOS, eBay, עלי אקספרס, NEXT ועוד, למדו את העבודה ומציעים למיליוני אנשים ברחבי העולם את מיטב מרכולתם עם הנחות והצעות מפתות שמושכות את הקונים.




80% מהישראליים ציינו שהם קונים ברשת, עם עלייה משמעותית של צרכנים בגילאי 50+. 44% מאתנו מבצעים רכישות אונליין מאתרים בינלאומיים. עם זאת, אנחנו לא שוכחים להיות גם כחול-לבן, ו-67% דיווחו שהם קונים גם באתרים ישראליים.


אגב, 67% מהקונים אונליין ציינו שהם התאכזבו ממוצר כלשהו שרכשו השנה ו-23% החזירו את המוצרים שרכשו לחברה. למרות זאת, סביר להניח שזה לא יעצור מבעדם להמשיך עם הרכישות אונליין.


אז למה בכל זאת אנחנו קונים אונליין ולמה זה כל כך קל? 72% מהנשאלים ציינו שהם קונים אונליין כי זה זול, 70% אמרו שזה בגלל שהם לא צריכים לצאת מהבית ויכולים לעשות זאת בנוחות ובזמנם הפנוי מול מסך המחשב / הסמארטפון, גם באמצע הלילה ו-38% ציינו שזה בגלל המגוון הרחב שאתרי האונליין מציעים.


עם זאת, לעגבנייה שלנו אנחנו עדיין נאמנים וכנראה שלמרות העלייה הגדולה בקנייה אונליין, אין תחליף לחוויית הסופרמרקטים הגדולים ולמגע הישיר באוכל שלנו. אחוז הקניות אונליין של מצרכים ומזון לבית נשאר נמוך, כ-18% וללא שינוי בשנים האחרונות.


טרנד גיוס הכספים ברשת (למשל Headstart) צובר תאוצה וכ-14% כבר השקיעו במיזמים כאלה.


אגב קניות אונליין, יותר ויותר ישראליים עושים כסף באינטרנט ונרשמה עלייה של 7% בישראלים שעושים כסף באינטרנט באתרים כגון Ebay ,Amazon, Etsy, Facebook מ-15% ב-2016 ל-23% השנה.


פרסום וביג דאטה:


36% מהנשאלים מאמינים שחברות מאזינות להם דרך הסמארטפון (בעקבות הצעה שיווקית שקיבלו). 30% מפעילים תוכנות ואפליקציות של חוסמי פרסומות ו-66% לא מוכנים שחברות יעקבו אחריהם אפילו לא תמורת כסף.



אחת הפלטפורמות שנשארה חפה מפרסומות היא וואטסאפ (למרות שיש שמועות על כך שבקרוב כבר לא) וכ-76% מהציבור מעיד שיתעצבן מאוד אם יתחיל לקבל הודעות מסחריות שם. לעומת זאת, יוטיוב ופייסבוק נחשבות לפלטפורמות לגיטימיות לפרסומות וליותר מ-50% הפרסומות בפייסבוק וביוטיוב כבר לא מפריעות. 32% מבני הנוער אף חיפשו ביוטיוב באופן אקטיבי פרסומות של חברות.




רשתות חברתיות:


לראשונה בישראל- אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער, כאשר המספרים עומדים על 72% ו-63% פעילים בהתאמה. פייסבוק סיימה את תפקידה כרשת חברתית שהיא רק לחברים והשנה העדפנו לחפש קבוצות, קהילות והמלצות הרבה יותר מאשר לדבר עם חברים ולהעלות סטטוסים. כל אחד מאיתנו חבר בממוצע ב-11 קבוצות וקהילות בפייסבוק.


בוואטסאפ המספר כמעט ומשלש את עצמו וכמות הקבוצות בהם בני נוער חברים שם, עומדת על 27 (!!) קבוצות בממוצע.


הפוליטיקאים וזירת העיתונות פלשו לתוך הרשתות החברתיות וכיום אותן רשתות נתפסות כמקום לגיטימי לחלוטין לטובת קידום האג'נדה והתוכן שלהם. 38% מאמינים לסטטוסים שכתבו עיתונאים ו-19% חושבים שפוליטיקאים הם מקור חדשותי אמין. עדיין, כ-87% עדיין מתייחסים למהדורות החדשות המסורתיות (ברדיו ובטלוויזיה), כאמינות ביותר.

אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח