איפה טעית? עופרה שטראוס

אנו נמצאים בעיצומו של משבר אמון בין הצרכנים ליצרניות החלב, לרשתות השיווק והממשלה.


כלל ראשון בניהול משברים בתקשורת: לצאת אל הציבור עם מסר ברור ותקיף. (לא כדאי להיות הססנית בניהול משברים. בחרת לצאת ראשונה לתקשורת – צאי ראשונה, עם מסר אחד ברור: "שטראוס בודקת את עלויות הייצור אל מול המחיר לצרכן ואל מול רשתות השיווק". למה לומר "אולי טעינו?".


עופרה שטראוס בחרה לשבור את השתיקה אחרי שבוע, בצורה שפגעה בתדמיתה.


למה שקורה היום עם מחירי מוצרי החלב, יש אח ורע בכל מוצר אחר מעבר לקוטג', בראשו עלייה בכל מוצרי הצריכה, בדלק, בנדל"ן, בלימודים, אפשר לומר שרק מחירי הספרים עברו מהפך במחירם, לציבור.



מחאת הקוטג' שהחלה לפני קצת יותר משבוע, מצביעה על כשלים במבנה המשק הישראלי. אין זו אשמתה של עופרה שטראוס, מדובר בשנים של אדישות מטעם הציבור, עצימת עיניים והזנחה מצד הרגולטור, שיצר בסופו של דבר משק ריכוזי וללא תחרות.



ניהול משברים בתקשורת הופך בשנים האחרונות לאתגר מורכב בקרב חברות מסחריות, ארגונים ציבוריים ואישים. אתגר הדורש התנהלות ברורה, מובנית וזהירה על פי מספר כללים.


בכך שלקחה את האשמה על עצמה, הכתימה עופרה את תדמיתה שהייתה עד היום מבין הנקיות במגזר העסקי בישראל. היא ידועה כאישה חזקה בעלת אחריות חברתית גבוהה, לא פעם הובילה פרויקטים יפים ותרמה לחברה בדרכים שונות


גם אם מדובר באסטרטגיה של הסתת אשמה, הקורא הממוצע לא יודע להבחין בכך, הוא רואה את הכותרת הראשונה והמילה "טעיתי" נחרתת בזיכרונו בצירוף פניה של עופרה שטראוס.


כמנהלת בכירה במשבר, חשוב לא לשתוק ולפתוח בדיאלוג עם התקשורת תוך כדי העברת מסר חזק וברור. זמן השתיקה רק מחמיר את המצב וגורם לתקשורת לצאת בספקולציות, פרשניות ומחזור חומרים, וכך הפרשה בטוח לא "תיעלם". אם בכל זאת מסיבות שונות, נכנסת לתקופת שתיקה חשוב לשבור את קשר השתיקה ראשון, כמובן אחרי שתתכנן את המסרים בקפידה.



קונוטציות שליליות לא יועילו לך, והציבור שגם ככה זועם ומחפש אשמים לא ישכח את הכתם במהרה. כשאתה מכוון על עצמך אצבע מאשימה, אתה נותן לגיטימציה לאחרים לעשות זאת ביחד איתך. אתה משתף פעולה עם מחול השדים של ציבור זועם ותקשורת רעבה לכותרות במקום לעצור אותו.


ברגעים אקוטיים אלה, כשכל הציבור מחכה להתפתחויות והתקשורת כולה עומדת דרוכה יש משקל כבד למסרים המשוחררים לאוויר וכל מילה יכולה להכריע את הכף לצד זה או אחר.


בדוברות נכונה ומנוהלת היטב, ניתן אף למנף בסופו של דבר את המשבר לטובתנו. מובן שחוץ מהסתת אשמה ניסתה עופרה שטראוס, לייצר אמפטיה ודאגה לעם אך ניתן לעשות זאת גם מבלי להעמיס על כתפה את העול הכבד והאחריות של הודעה בדבר "טעות".



דורית שמואלי היא בעלים של משרד יחסי הציבור "דורית שמואלי תקשורת"

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח