איפה לא כדאי לחסוך…

זול מבזבז זמן, וזמן שווה כסף- למה אני מתכוון. פנה אלי חבר וביקש שאביט באתר של החברה שלו. משהו שם לא בדיוק יושב טוב, והוא רצה את העצה שלי. הניסוח לא בדיוק קלע למטרה שהם כיוונו אליה, והתמונה לא בדיוק הביעה את השירות והרושם שהחברה רוצה ליצור.


שאלתי אותו מי צילם את התמונה ומי ניסח, והתשובה היתה "אנחנו ישבנו יחד". זו חברת הייטק, הם עוסקים בהייטק, לא בכתיבה ולא בצילום או גרפיקה, וככה זה באמת נראה. "אני לא יודע לבנות סלולר" אמרתי לו, "אני מניח שאם אשב עכשיו שנה ואלמד איך לבנות טלפון סלולרי, יצא משהו, אבל הוא לא יהיה טוב כמו האייפון, למה אתם עושים דברים שאין לכם מושג בהם?"


לא מעט חברות רוצות לחסוך כסף, האמת היא שכל מי שנמצא בעסקים חייב לחשוב איך הוא חוסך כסף, אבל כשמדובר בניראות שלכם, בשם שלכם, במוניטין שלכם, החיסכון הזה יכול לעלות לכם ביוקר.


במה זה בא לידי ביטוי? אנשים חוסכים בבניית אתר, בניית עמוד פייסבוק, כתיבת תוכן, תיחזוק המוניטין ומנסים לבד. האינטרנט מלא במדריכים (מעולים!) של איך לעשות את זה לבד.
מי שיש לו חוש טכנולוגי, יודע לתפעל תוכנות גרפיות ויודע להשתלט בקלות, ובעיקר במהירות, על ממשקים, הוספת תמונות, וידאו, תפריטים….יכול לעשות את הכל לבד.
הבעיה מתחילה עם מי שחושב שהוא יכול ללמוד לבד, אבל לא באמת שולט בצורה שוטפת בעניין, ומתחיל להיסחף לבזבוז זמן.
איך זה מתחיל?
קונים תבנית לבניית אתר (או מתחילים בוורדפרס למשל), מתחילים "לשחק" איתה, וקוראים מדריכים באינטרנט כיצד לבנות נכון אתר- הלכו בערך 4-5 שעות.
לוקחים קורס מהיר לשימוש בפוטושופ (4 מפגשים של כמה שעות) כדי לדעת איך ליצור תמונות איכותיות – הלכו עוד 15 שעות לפחות.
קוראים כמה מאמרים על כתיבה נכונה של תוכן- עוד שעתיים לפחות.
מאמר או שניים על "איך לבנות עמוד פייסבוק עסקי" ומנסים להטמיע כמה טאבים- בזבזתם עוד שעתיים.


בסיכומו של דבר התבזבזו לכם באזור 25 שעות על משהו שאתם לא ממש מבינים בו, לא הכי טובים בו, והיצירה הזו תהיה הפנים שלכם לעולם החיצון.


אז נכון שיש כאלה שלא מקפידים על האיכות, לא מבזבזים זמן וזורקים משהו לעמוד הפייסבוק שלהם. הגדלים לא בדיוק נכונים, התמונה לא הכי נקייה וחדה, והניסוח צולע ולא פוגע במטרה- וכך זה גם נראה.


כמה כסף שווה שעת עבודה שלכם?
זה החישוב שאתם צריכים לעשות לפני שאתם מתחילים לעשות את זה בעצמכם.
אם גרפיקאי שיצור לכם תמונות וחברה שתבנה לכם אתר ו/או עמוד פייסבוק יעלו פחות מאשר השעות הארוכות שתבזבזו על "עשה זאת בעצמך" שיצא עקום, קחו מקצוענים שעוסקים בתחום.


התדמית שלכם, הפנים שלכם, המוניטין שלכם, חלון הראווה שלכם- צריכים להיראות נהדר כדי שלקוחות ייכנסו אליכם. אל תהיו חאפרים, תעבדו מקצועי.



מתוך הבלוג של גיל לבנוני – מיתוג אישי, ייעוץ תקשורת, ניהול תדמית

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח