רשת איקאה שהפכה את הרהיטים הניתנים להרכבה עצמית לקטר הצמיחה שלה, עומדת לחקות את עצמה, אך בתחום המזון, כך מדווח בידיעון trends-מגמות שיווקיות בשבועות הקרובים יושקו בחנויות של הרשת בארה"ב ובאסיה מחלקות שיציעו ללקוחות סוגי מזון שונים אותם ניתן "להרכיב" בבית לארוחות טעימות.
"אנחנו רוצים להעניק ללקוחות שלנו משהו מטעמה של שוודיה" אומר ז'אן קז'למן, מנכ"ל חטיבת המזון של הרשת. מוצרי המזון יכללו את כדורי הבשר המפורסמים של איקאה, שעד כה ניתן היה לאכול אותם במסעדות הצמודות, פסטה בפורמט של מוס, ומוצרי מזון אחרים האופייניים לשוודיה. קז'למן מעריך כי המכירות של מוצרי המזון בשנת 2007 יגיעו ל 850 מיליון דולר.
כמו רשתות גדולות אחרות (ראו אייטם על TESCO) סביר להניח כי איקאה תהפוך לרשת כל בו מתמחה, כאשר היתרון המותגי שלה יאפשר לה השתלטות על נתחי שוק במקומות שונים בעולם.