- שם איש השיווק ותפקיד: אורי גורן מנהל השיווק והפרסום
- שם החברה: פלאפון
- שנת הקמה: 1986
- מספר עובדים: 4300
רקע
אורי גורן, 35, נשוי+2, משמש כמנהל פרסום ושיווק דיגיטל בפלאפון. במסגרת תפקידו אחראי אורי על ניהול הפרסום בסגמנטים: צעירים, עסקי ומגזרים. ניהול המערך הדיגיטלי כולל שת"פ, תוכן שיווקי, רשתות חברתיות, פורומים וקהילות, פרסום בכל מגוון האפיקים הדיגיטאלים לרבות בסלולר וכן ייזום מוצרים דיגיטליים לאתר החברה ולרשת. במהלך תפקידו יזם מספר מהלכים חשובים : הקים ערוצי I phone באתרים וואלה ynet כלכליסט וmako וכן high speed chat לשיחות ברשת בקרב גולשי fxp אתר הפורומים. לאורי תואר ראשון בכלכלה ותקשורת מאוניברסיטת חיפה ותור שני במנהל עסקים (MBA)מהקריה האקדמית-קרית אונו.
פרופיל
ניהול מחלקת השיווק והפרסום של פלאפון, הכולל מיתוג וניהול קמפיינים פרסומיים במגוון עולמות תוכן וסיגמנטים ברשת HIGH SPEED GSM, ניהול מערך דיגיטל רחב היקף, הכולל יצירת שיתופי פעולה ותוכן שיווקי באתרים השונים, ייזום מוצרים דיגיטליים, ומיתוג החברה בתוך עולם הרשתות החברתיות.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
השקת רשת HIGH SPEED GSM של פלאפון בפברואר 2009 שינתה את שוק הסלולאר בישראל, והגדירה מחדש את חוקי המשחק בכל הקשור לקידמה טכנולוגית, אסטרטגיה שיווקית ושפה תקשורתית. אחד הקהלים שסומנו כאסטרטגיים בחברה היה הקהל הצעיר, בני הנוער, אשר מובחן כקהל יעד אשר יודע לזהות ולאמץ חדשנות טכנולוגית.
אחד הפרויקטים שנתפרו במיוחד לקהל זה, היה מבצע משותף עם סוני אריקסון, אשר במסגרתו הובאו במיוחד לארץ 2 מכוכבי כמעט מלאכים למפגש בלעדי עם לקוחות פלאפון. על מנת להעצים את החיבור למותג כמעט מלאכים, פוזרו בתחנות אוטובוס ברחבי הארץ פוסטרים של כוכבי הסדרה. פעילות זו התפרסמה באופן בלעדי בפייסבוק, בקבוצה שהוקמה במיוחד למבצע זה.
הפעילות הכריזה כי הראשונים שיצטלמו עם הפוסטר בו מופיעים הכוכבים, יקבלו את הפוסטר החתום, ובקרב המשתתפים שיעלו את תמונתם עם הפוסטר לפייסבוק, 3 ייזכו באפשרות לפגוש את הכוכבים.
הנתונים מפעילות זו, כעבור 3 שבועות בלבד, להלן הנתונים המדברים בעד עצמם:
· למעלה מ- 100,000 כניסות לעמוד "כמעט מלאכים" בפייסבוק
· קרוב ל10,000 חברים בפעילות "כמעט מלאכים ופלאפון" בפייסבוק, מאז נפתחה הקבוצה לפני שבועיים.
· בני נוער מכל הארץ גילו 90% מהתחנות עם הפוסטרים בתוך 24 שעות בלבד!
· זיוף פרופילים בפייסבוק כדי להגדיל את הסיכוי לזכות במפגש עם הכוכבים
· למעלה מ60 אלף הצבעות במס' ימים בלבד לבנות שהצטלמו עם המודעות.
אחד האירועים שהבהיר עד כמה הבאז סביב הפעילות גדול, היא העובדה שחלק מהפוסטרים נגנבו כעבור שבוע, על מנת למנוע כביכול משאר בני הנוער לזכות בפרס הנחשף, אך כמובן שלמחרת הוצבו פוסטרים חדשים באותן תחנות.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
הפרסום המפולח, שכולל בתוכו את ה- 1:1 מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש, ומצליח לפצות על אובדן הקשב שקיים אצל לא מעט לקוחות לאור ריבוי המסרים אליו הוא נחשף בכל רגע נתון.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
הפעילות השיווקית נגזרת מהמטרות האסטרטגיות והעסקיות של החברה, וכפועל יוצא של אלו, נבנה התקציב השיווקי אשר כולל פניה למגוון סגמנטים עם מגוון רב של מוצרים ומסלולים בעולמות התקשורת. תקציב כל קמפיין נגזר מהתקציב השנתי שמוגדר מראש. תמהיל המדיה מותאם לקמפיין ע"פ הגדרת קהל היעד והיעדים שלו.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
סלקום נתנה השנה חסות על פסטיבל ערד ובכך הצליחה להתגבר על מיתוג בעייתי של האירוע, ולהביא בני נוער רבים לדרום הארץ
השאלון האישי
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
סטיב ג'ובס
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
אוקיינוס כחול
· עיתון/ מגזין מועדף:
The Marker
· דף הבית שלך באינטרנט
GOOGLE
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
טאטי
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מאזדה 3 – רכב חברה
· מהו ג'וב חלומותיך?
סמנכ"ל שיווק NIKE העולמי
· חופשה חלומית:
חוף קריבי, מוזיקה רגועה, משקפי שמש וכסא נח.