אישיווק השבוע: אילן רון, מנכ"ל בייגל בייגל
• שם החברה: בייגל בייגל
• שנת הקמה: המותג נולד במאה התשע עשרה, בשנת 1880
• מספר עובדים: כ-150
פרופיל
בייגל בייגל נמצאת בבעלות משותפת של יוניליוור ישראל (51%) ומשפחת בייגל (49%) והינה החברה המובילה בישראל בתחום החטיפים המלוחים האפויים – בייגלה, חטיפי קרקר, קרקרים ועוד.
1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
"כמובילים בתחום הבייגלה ישמנו את השפה התקשורתית הייחודית שלנו של השימוש בדמויות מבייגלה על גבי האריזות והחלפת האריזות, שכללה פנייה לילדים וצעירים ברוחם באמצעות הדמויות בחזית. הכוונה שלנו היתה להדגיש את הפתרונות התזונתיים של העדפת הבייגלה על חטיפים אחרים בגב האריזה, באופן ייחודי ופורץ דרך באמצעות שימוש בדמויות האהובות – של האביר, הדרקון ועוד אשר מבדלות את אריזות המותג ממתחרים".
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד')
"התשובה היא פרסום בטלוויזיה. כמותג מוביל שוק בתחום הבייגלה, אני לא יוכל לוותר על שימוש באמצעי רחב כמו הטלוויזיה, במיוחד כאשר השפה התקשורתית של המותג עשירה ומיוחדת, כפי שניתן לראות בסרטוני הפרסומת שלנו בשנים האחרונות".
3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?
"כמענה לבקשות רבות מהשוק, הן מקמעונאים והן מצרכנים, עיצבנו את אריזת הקרקר האישית של 99 קלוריות כיחידת מכירה בודדת וכעת אנו משיקים בעיקר בערוץ האימפלס חדשנות בתחום המנה המדודה – אריזה עם ערכים מועדפים שניתן לרכוש בנפרד כאריזה אישית".
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
"אני שמח לפרגן לאסם שמובילה את שוק החטיפים המלוחים ותומכת במותגים מובילים בשוק זה על המהלך של ביסלי דק – מהלך שמדגיש את הצורך במענה בפתרונות אפויים בעולם החטיפים המלוחים".
5. 30 שניות על…
• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "רלף קליין, המאמן האגדי של מכבי ת"א ונבחרת ישראל. רלף מבין המאמנים המקצועיים יותר שישראל ידעה ואני מעריך, מוקיר ונהנה מהתובנות המקוריות שלו, כאשר אני נתקל בבעיה מקצועית בניהול".
• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "עליסה בארץ הפלאות. אני רואה בדיאלוג של עליסה כשביקשה הוראות לגבי דרך שצריך לבחור שיעור שיווקי מאלף".
• עיתון/ מגזין מועדף – "ניו יורק טיימס".
• דף הבית שלך באינטרנט – YNET
• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – "אני מעדיף חומוסיות על בתי קפה".
• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "לא נושא שחשוב בעיני".
• מהו ג'וב חלומותיך? "להיות ה"נני" של הבנות שלי".
• חופשה חלומית: "בבית".