אלחנן שור, סמנכ"ל שיווק
חברה: יקב ארזה
שנת הקמה: 1847
מספר עובדים: 30
יקב ארזה הינו מהיקבים הוותיקים והמובילים בישראל. היקב של משפחת שור החל את דרכו בשנת 1847 בעיר העתיקה של ירושלים ע"י מרדכי אברהם שור כשהגיע מרוסיה לארץ ישראל בתחילת תנועת ההתיישבות. לאחר מאורעות תרפ"ט עזבה המשפחה את הרובע המוסלמי ופתחה את יקב ארזה בעיר החדשה של ירושלים. בתחילת שנות השמונים עבר היקב למשכנו הנוכחי ליד העיר במעלה אדומים.
בראש הצוות המשפחתי של יקבי ארזה, עומד כיום מוטי שור – דור שביעי למייסדים. ביחד עם היינן פיליפ ליכטנשטיין שלו מעל 20 שנות ניסיון בצרפת ובישראל וסמנכ"ל השיווק אלחנן שור.
יקב ארזה מוביל בפיתוח וחדשנות, בפיתוח כרמים של זנים מובחרים, בהשקת יינות איכותיים, ובשימוש בטכנולוגיה מתקדמת כדי להביא לאוהבי היין מכל בציר וכל כרם טעם וארומה ייחודיים.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
השקת המותג הלל – יינות מתוקים איכותיים ברמות מתיקות שונה. לפני השקת הלל לא היה אף מותג מיוחד של יינות מתוקים איכותיים.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
יחסי ציבור. לחברה שאין לה תקציבי שיווק ענקיים הדרך היחידה להגיע לכלל הציבור הוא דרך פעילות יחסי ציבור. פעילות נוספת חשובה היא הטעמות בנקודות מכירה.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
לקראת סוף שנה מתקיימת ישיבת הנהלה בה נקבע התקציב המיועד לשיווק. התקציב נקבע לפי המטרות האסטרטגיות של היקב. ב 2011 הגדרנו שני יעדים אסטרגיים שאחד מהם הוא סדרת הלל . לכן הגדרנו תקציב מיוחד למטרה זאת. מעבר לזה יש את תקציב השיווק השוטף לפעולות שוטפות כגון יחסי ציבור, מרקום, תערוכות וכו'.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
מאוד התרשמתי מהפעילות השיווקית של יקבי רמת הגולן. הם יודעים להרים אירועים שיווקיים כגון פסטיבל ירדן וינטאג' שצובעים את היקב בגוונים של איכות ומשפיעים על כלל תעשית היין.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? אבא שלי, מוטי שור
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? אסטרטגית אוקיינוס כחול..
· עיתון/ מגזין מועדף: גלובס
· דף הבית שלך באינטרנט: www.arza.biz
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: מסעדת לילית בתל-אביב
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? סיטרואן
· מהו ג'וב חלומותיך? הג'וב הנוכחי שלי
· חופשה חלומית: סיור גלריות בפאריז