· שם איש השיווק ותפקיד: גיל נוילנדר, מנכ"ל
· שם החברה: קומסקיור
· שנת הקמה: 2004
· מספר עובדים: 21
גיל נוילנדר היה העובד הראשון בקומסקיור, עוד בימים בהם ישבו שני אנשים במרתף קטן ונטול חלונות בת"א. מאז החברה התפתחה וכיום הפכו מוצריה לבין הנמכרים בישראל, כשהיא משמשת ספקית של פתרונות אבטחת המידע של חברתESET (אנטי וירוס, הצפנה ואבטחת גישה למידע). גיל ביצע מגוון תפקידים בחברה בתחום המכירות והגיע לתפקיד מנהל השיווק. לפני שנתיים מונה למנכ"ל החברה, תוך שהקים משפחה עם שני ילדים. "אין ספק שהחברה היא גם הבית וגם המשפחה שלי, נוסף על הבית והמשפחה האישיים", אומר גיל.
· היקף תקציב שיווק: 1,000,000 ש"ח
· ספקי שיווק: מרבית השיווק נעשה אין-האוס. תחום יחסי הציבור והמרקום מטופל על ידי עובדת החברה, כי למדנו שכאשר הדברים נעשים מבפנים עם מחויבות גבוהה יותר ועם יכולת גישה טובה יותר לנתונים, כך היקף החשיפה והטיפול בתדמית שלנו זוכה להיגשים אדירים, יותר מאשר כל משרד יח"צ חיצוני מסוגל לייצר. בפרויקטים מורכבים יותר בתחום השיווק הדיגיטלי אנחנו נעזרים בחברת אחות שלנו שעושה נפלאות, חברת פרומו שעוסקת בניהול ויישום של אסטרטגיות שיווק. במקביל אנחנו עובדים עם חברת דינמו, שמנהלת את פעילות הפייסבוק שלנו.
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
פתחנו מערכת סחר אלקטרוני של מכירת רשיונות אנטי וירוס לקהל הפרטי, המבוססת על מודל עסקי חדשני. ברמה הבסיסית, מדובר באתר באמצעותו לקוחות פרטיים יכולים לרכוש רשיונות אנטי וירוס. כמו כן כאשר רשיון האנטי וירוס של לקוח עומד לפוג, הוא יכול לחדש אותו ב 3 קליקים מבלי שהוא צריך לבצע שום פעולה במחשב עצמו. המערכת, שהתחלנו בפיתוחה עוד בשנת 2013, עלתה בשנה האחרונה מדרגה נוספת – הרחבנו את המוצרים, שיפרנו את חווית המשתמש – ולמעשה כעת היא משמשת כמנוע הצמיחה העיקרי שלנו וגדלה בקצב מסחרר. לאחרונה גייסנו מנהלת לפעילות הזו שתעסוק 100% בשיפור הביצועים.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
עיקר העשייה שלנו מבוססת על פעילות מכירתית ישירה למשווקים בתחום המחשוב, ואנחנו משקיעים בפעילות בתחום היח"צ. כיום כבר יש ללקוחות מודעות גדולה, שממשיכה להתגבר, לחשיבות האבטחה על המחשב, אך בתהליך ההחלטה איזה מוצר לקנות הם בעיקר נסמכים על המלצות – או של טכנאי המחשבים שלהם או של החברים שלהם שנתפסים על ידם כ"מביני עניין". לכן אנחנו מתמקדים בפעילות שיווקית ממוקדת בקרב הטכנאים ובמקביל משקיעים בהעלאת המודעות למותג בקרב אותם "משפיענים" שאליהם פונים בשאלות בנושאי מחשוב. בחודש מרץ האחרון קיימנו סקר וראינו ש70% מהטכנאים בארץ ממליצים על מוצרי האנטי וירוס שלנו. סקר קודם שנעשה לפני חצי שנה בקרב הלקוחות, הראה שאחת הסיבות העיקריות לבחירה ב-ESET היא המלצה.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק
ממלווה אותי המשפט מעליסה בארץ הפלאות: אם אינך יודע לאן אתה רוצה להגיע, כל דרך תקח אותך לשם. כלומר נקודת ההתחלה היא מה אתה בעצם רוצה להשיג ומה הערך שזה נותן לעסק שלך. אם אינך יודע לענות על השאלות האלה, בדרך כלל תקבל החלטות לא נכונות, שלא יניבו ערך לחברה. מצד אחד זה דבר כל כך מובן מאליו, מצד שני כל כך הרבה לא עושים זאת ומשקיעים כספים בפעילויות שלא תורמות להם דבר.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך
בשנת 2011 נערך בארגנטינה טורניר הקופה-אמריקה, אליפות הכדורגל היבשתית של דרום אמריקה. בקוקה קולה ניצלו את התמיכה האדירה בנבחרת הביתית ושיגרו לעבר האוהדים באחד המשחקים מטס קונפטי עצום שהכיל ציוצים עם ברכות ואיחולים לנבחרת מתוך הטוויטר של המותג. רעיון פשוט ויפה. סרטון שממחיש מה עשו שם: https://www.youtube.com/watch?v=Cw8ScVYQ0PQ
5. השאלון האישי :
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? סטיב ג'ובס.
· עבודה ראשונה? נציג שירות לקוחות בפלאפון.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? יוזמה, מקצוענות , יצירתיות.
· מקור ידע מקצועי שימושי? אני מרבה לקרוא בבלוג של דן אריאלי שנותן תובנות מרעישות בתחום קבלת ההחלטות של אנשים. אני מאוד אוהב את הבלוג של אבינש קושיק שעוסק באנאליטיקס של תחום השיווק הדיגיטלי, אבל בעצם מלמד אותך איך לחשוב ואיך לבנות מודלי של חשיבה שעוזרים לנתח מציאות מורכבת ומרובת-נתונים באופן מאוד פשוט. ספר מומלץ ביותר שקראתי לאחרונה "הסוד טמון באנשים" יכול ללמד כל מנהל רבות על חשיבות יחסי האנוש בניהול.
· ברשתות החברתיות? פייסבוק מעט ולינקדאין אפילו פחות.
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: קפה מצדה בתל אביב. קרוב למשרד עם מיקום מנצח הצופה אל החוף הים. גם מסעדת הבית התאילנדי הסמוכה שמציעה אוכל מדהים.
· מהו ג'וב חלומותיך? שאלה טובה. אני יכול להגיד שאני מאוד אוהב ומאוד נהנה ממה שאני עושה כיום. אבל אני עדיין לא יודע מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדול…
· חופשה חלומית: הודו או צפון איטליה.