· שם החברה: קבוצת מלם תים
· שנת הקמה: 1972
· מספר עובדים: 3,400
גלית שביט-אהרונוביץ, בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנים בעולם השיווק והתקשורת. כיום, מנהלת את מערך השיווק של מלם תים, קבוצה שירותי IT המובילה בישראל, המספקת מגוון פתרונות מחשוב מקצה לקצה. למלם תים הגעתי לפני כ- 4 שנים, על מנת להקים את מערך השיווק של תים (שבאותה עת מוזגה עם נטקום ואומנטיק) ובהמשך גם של מלם. לפני כן, שימשתי כמנכ"לית פורום הדירקטורים בישראל, עבדתי כיועצת בכירה בחברת ייעוץ בתחום של שיווק מפולח, הייתי תקציבאית בגיתם, עבדתי בטלוויזיה ועוד.
· נשואה לרמי ואמא לעילאי, עומר, עדי והדר.
· ספקי שיווק: מטבע הדברים אנו עובדים עם מנעד רחב של ספקים, שאותם אנו משתדלים לברור בפינצטה ולכן קצרה היריעה מלפרט אותם. ובכל זאת…
· לפני כשנתיים החל "הרומן" שלנו עם Leave a Mark, חברה המתמחה ב-Story Telling . אנו נעזרים בהם בפרויקטים מיוחדים, ואני חייבת להגיד שמעבר למקצוענות, וליכולת שלהם לדייק ולהדק את המסרים השיווקיים, תהליך העבודה עמם הנו מסע של גילוי ולמידה ומשום כך מדובר בתענוג צרוף.
באיזה מהלך שיווקי את גאה במיוחד?
אני מניחה שכל מי שעובד בתחום השיווק, שותף לדעה שמדובר בעולם מרתק שבו יום אחד אינו דומה למשנהו. יחד עם זאת ובעיקר בעולמות B2B, מדובר בריצה למרחקים ארוכים, כאשר הדרך רצופה עליות ומורדות ואין שיא מוגדר אחד, כי אחרי הכל "מחר יפציע יום חדש" שיביא עמו אתגרים חדשים.
אם בכל זאת אני צריכה להצביע על מהלכים שיווקיים שאני גאה בהם, הרי אפשר לדבר על: מצגת חברה שבנינו ומייצרת זהות מיתוגית ברורה ודיבור בשפה אחת ולצד זה מציגה את הסיפור של החברה.
הדיגיטציה של כל המהלכים השיווקיים, אשר מאפשרת לנו למדוד אותם ולבצע התאמות תוך כדי תנועה ואירוע הלקוחות השנתי, שכבר הפך למסורת, ומאתגר אותנו לייצר חוויה שתעביר את העוצמה והרב גוניות של החברה. אפשר להתווכח "למי יש יותר גדול" אבל אין עוררין על כך שאנו מספקים ללקוחות את מגוון הפתרונות הרחב ביותר מקצה לקצה.
מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
להשיא ערך ללקוחות באופן שיגרום להם לבחור בנו בכל פעם מחדש ולמצב אותנו כ- Trusted Advisor שיודע לתפור את הפתרון האופטימאלי עבורם ללא תלות ביצרן מסוים.
טיפ למתחילים בעולם השיווק:
יש אמירה שבאופן מפתיע מיוחסת לדרווין ונראית לי נכונה מאוד לתחום השיווק: "זה לא החזק ביותר ששורד, גם לא האינטליגנטי ביותר. שורד הוא מי שיודע להתאים את עצמו לשינויים בצורה הטובה ביותר." בקיצור, להתעדכן, ללמוד כל הזמן ובהתאם לכך לעשות התאמות ושינויים.
פעילות שיווקית שהרשימה אותך?
חברת מיקרוסופוט, שהנם שותפים עסקיים שלנו, עברה בשנים האחרונות מהפך בהובלת המנכ"ל סאטיה נאדלה, שהצליח להשתיל דנ"א חדש בארגון ולהוביל מהלך אסטרטגי ומיקוד בתחומי ליבה חדשניים כמחשוב ענן ובינה מלאכותית. דבר זה מלווה בחזון עסקי של הפיכת העולם למקום טוב יותר עבור כולנו.
במסגרת זו, בסופרבול האחרון הציגה מיקרוסופט פרסומת שונה ומרגשת לקונסולת Xbox המיועדת לגיימרים עם מוגבלויות פיזיות, תחת הסלוגן המנצח והמעצים את קבלת האחר: ”When everybody plays, we all win" (שווה צפייה: https://www.youtube.com/watch?v=ZnruLMAQjj4)
1. השאלון האישי:
איזו דמות השפיעה עליך? אין דמות אחת ספציפית אלא רצף של דמויות שנתקלתי בהן לאורך הדרך ומכל אחת ואחד מהם שאבתי השראה וליקטתי תובנה שאותה אני נוצרת הלאה.
עבודה ראשונה? תחקירנית וכתבת בערוץ 33 של רשות השידור.
תכונה חשובה למנהל שיווק? מאחר שתשוקה ויצירתיות הנם בבחינת Go without say, הרי שהייתי הולכת על נחישות ורגישות. מערך השיווק בארגון שותף בגיבוש האסטרטגיה, אבל הוא גם יחידת שירות שתפקידה לתמוך בתהליכי מכירה ולצייד את אנשי המכירות בכלים שיסייעו להם להשיג את היעדים שלהם. לכן נראה לי שהשילוב בין נחישות ורגישות הנו מתכון מנצח.
סרט מומלץ כמקור למידה: ראיתי לאחרונה את FYRE הדוקו שעלה בנטפליקס על שערוריית פסטיבלFYRE שהתגלה כהונאת ענק. מדובר בסרט מרתק, שמציג תמונת מראה אודות כוחן של הרשתות החברתיות והיכולת לייצר באמצעותן בזז, ללא שום קשר למציאות, ומצד שני את ההליכה של האנשים בעיניים עצומות אחרי יזם כריזמטי ושרלטן. לצד זה, יש גם משהו מנחם בצפייה בסרט, משום שהכישלון הקולוסאלי שלו, מכניס לפרופורציות את הפשלות הקטנות שלנו.
חופשה חלומית: הודו בשביל הנפש ויפן בשביל האסתטיקה והחדשנות.