שם איש השיווק ותפקיד:, גלעד שגב, מנהל שיווק ארצי
שם החברה:ש.ל.ה. – מקבוצת שירותי בריאות כללית
שנת הקמה: 1995
מספר עובדים: 3500
גלעד שגב (41) , נשוי +3 , תושב מודיעין, משמש מזה שנתיים וחצי, בתפקיד מנהל השיווק הארצי של ש.ל.ה המנהלת ומפעילה מרפאות ב 3 תחומים: כללית סמייל – כ 90 מרפאות שיניים, כללית רפואה משלימה – כ 50 מרפאות לרפואה משלימה וטבעית, כללית אסתטיקה – 10 מרפאות לניתוחים פלסטיים, הסרות שיער וטיפולים אסתטיים. בעשור האחרון שימש בשגב תפקידים מגוונים בתחום הניהול, השיווק והפיתוח העסקי, בעיקר בתחומי הבנקאות והביטוח. גלעד הינו בעל תואר ראשון במנהל עסקים מ"מדרשת רופין".
ש.ל.ה נוסדה ב1995 והינה חברת בת של "שירותי בריאות כללית" ומונה כיום כ 150 מרפאות בכל רחבי הארץ. המרפאות מאופיינות ברופאים ומטפלים מהמובילים בישראל , רמת מקצועיות רפואית גבוהה, ציוד רפואי מתקדם, ניסיון רב של הצוות הרפואי, שירות אדיב, ומחירים הוגנים. מדי שנה מטופלים ברשת כ 1,000,000 לקוחות, רובם לקוחות שירותי בריאות כללית. השאיפה של הרשת היא להמשיך ולשרת את לקוחותיה ברמה הרפואית הטובה ביותר בישראל.
מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בחודש פברואר יצאה "ש.ל.ה – כללית רפואה משלימה" בפעילות שיווקית ותקשורתית לקידום אורח חיים בריא בישראל וקידום הטיפולים המשלימים. לצורך כך נעזרנו בעצות הרמב"ם לחיים בריאים ומאוזנים. הרמב"ם, מחשובי הפילוסופים, רופא ומנהיג, נחשב לאבי הרפואה הטבעית במסורת היהודית. הרמב"ם המליץ על תזונה נכונה, פעילות גופנית ומחשבה חיובית כגורמים המשפיעים ביותר לשמירה על בריאות תקינה, מניעת מחלות, ושיפור איכות החיים. למרות כל החידושים וההתפתחות ברפואה המודרנית, הרפואה המשלימה והטבעית תופסת תאוצה, וקהל הנעזרים בה הולך וגדל.
במהלך השיווקי חשפנו מספר עצות של הרמב"ם וקראנו ללקוחות חדשים שטרם נחשפו לרפואה המשלימה לקבל טיפול בשיאצו, דיקור סיני או רפלקסולוגיה ב 60 ₪ בלבד.
המשפט שהוביל את הפעילות היה: "המחשבה בדברים משמחים מרחיבה את פעולות הנפש ומחזקת את גוף…". המשפט הזה נכון לכל אחד, בכל מקום ובכל עת…..
אני רוצה לציין גם את אסתי אלטשול מנהלת המותג ויעל קריבוי ממקאן על תרומתם להצלחת הקמפיין.
על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
השירות הרפואי במרפאה – הוא הגורם השיווקי החשוב ביותר!!! הלקוחות שלנו – הם המשווקים הטובים ביותר שלנו.
מטרת המרפאה היא קודם כל לתת מענה רפואי מקצועי ללקוחות הזקוקים לכך. לקוח המקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר – חווה "חווית לקוח" חיובית, ויוצא בתחושת תודה ובהרגשה טובה.
בנושאים הקשורים לרפואה, הלקוחות מגיעים פעמים רבות ע"י המלצות מבני משפחה או חברים. ההמלצות מתייחסות לאיכות הטיפול הרפואי וליחס והאווירה במרפאה. אנו משקיעים מאמצים רבים בטיפול הרפואי המקצועי וביחס ללקוח, על מנת לתת מענה טוב ומהיר ללקוח, ולגרום לו לצאת מהמרפאה מרוצה. לקוחות מרוצים – הם אלו שגורמים ללקוחות חדשים להגיע אלינו.
ככל שיותר לקוחות יצאו מאיתנו מרוצים – כך יגיעו יותר לקוחות חדשים……
כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
כיוון שש.ל.ה. הינה חלק מקבוצת "כללית" – האסטרטגיה השיווקית והפרסומית שלנו נגזרת מהאסטרטגיה של כלל הארגון, ומהמטרות והיעדים של ש.ל.ה. קהל היעד המרכזי שלנו – הינם חברי ה"כללית" המונה כיום כ 3.5 מליון לקוחות. המטרה השיווקית המרכזית הינה חשיפת המרפאות שלנו לחברי ה"כללית" תוך הדגשת מקצועיות הטיפול.
תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:
אני רוצה לציין את פעילותן של קופות החולים האחרות הפועלות לקידום ערכים זהים לשלנו: גם בתחום רפואת השיניים וגם בתחום הטיפולים המשלימים. הפעילות התקשורתית שלהם מגדילה את המודעות לנושא בקרב כלל האוכלוסייה (גם בקרב לקוחות הכללית). הפעילות התקשורתית מקדמת את הרפואה הציבורית על כל שירותיה.
השאלון האישי
מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
"חשוב והתעשר" של נפוליון היל. ספר שנכתב בשנת 1937 ועוסק בכוחו של המח להפוך רצון למציאות (לאו דווקא בענייני כסף…..)
יש בו פסקה מדהימה בעיני:
"הרשה לי להסב את תשומת ליבך לכח שנמצא תחת שליטתך. כח עוצמתי יותר מעוני, גדול יותר מחוסר השכלה, גדול יותר מכל הפחדים והאמונות הטפלות שלך יחדיו. זהו הכח לקחת בעלות על המחשבה שלך ולכוון אותה לכל מטרה שאתה שואף להגיע אליה. הכח העמוק הזה היא המתנה של הבורא והיא נחשבת למתנה הגדולה ביותר מכל המתנות שהוא העניק לאדם, מפני שזהו הדבר היחיד עליו יש לאדם שליטה מלאה ובלתי מוגבלת…"
עיתון/ מגזין מועדף:
THE MARKER
דף הבית שלך באינטרנט:
IGOOGLE
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
בית "דרך חיים" בנמל תל אביב
מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
פורד פוקוס
מהו ג'וב חלומותיך?
אני גאה לומר שהג'וב של היום היה ג'וב חלומותיי בעבר……
חופשה חלומית:
לא משנה היכן – משנה עם מי: עם אשתי והילדים….. (ובלי הסלולארי…).