· שם החברה: ועידת ישראל לחקלאות מייסודה של קבוצת "משוב"
· שנת הקמה: 2009
· מספר עובדים: 12
דוד ביטון החל את דרכו בתחום השיווק לפני 20 שנה – כולן בקבוצת "משוב". במהלך השנים עסק במגוון תחומים במסגרת הקבוצה וביניהם: ארגון ירידי דירות, תערוכות עיצוב הבית, ירידי מחשבים, ירידי לימודים, תערוכת אגרומשוב ופרש אגרומשוב, תערוכת קלינטק וכרגע הוא מנהל השיווק של ועידת ישראל לחקלאות אשר מתקיימת בחודש דצמבר השנה. פרט פיקנטי – בעברו היה ביטון המדריך של רוביק דנילוביץ', ראש העיר של באר שבע.
· ספקי שיווק: סטודיו רוג – מעצב גרפי של פרסומי הועידה, חברת איפרינטס – דפוס לפרוספקטים ועוד. איילון תאורה – חברת עיצוב ביתנים בתערוכה ועבודות חשמל, משרד יחסי הציבור אולמדיה שעוזר לנו באופן ישיר מול החברות בנושא שיווק.
1. באיזה מהלך שיווקי אתה גאה במיוחד?
אני גאה בכך שוועידת ישראל לחקלאות הפכה לאירוע המרכזי ביותר בארץ בתחום החקלאות, שמייצר סיעור מוחות לאומי חשוב ורלוונטי, לטובת החקלאים, בנושאים אקוטיים כגון ביטחון המזון, ריכוזיות השיווק של תוצרת חקלאית, הטרור החקלאי ועוד. לצערי, כיום אין חשיבה מסודרת בתחום, אין תכניות עבודה והרבה דברים מתבצעים בשליפות. בוועידה נוטלים חלק גורמים רבי דרג בממשלה ובתעשייה, מתקבלות בה החלטות חשובות ומתנהלת חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח.
2. מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
במהלך השנה מתקיימים כנסים רבים בתחום החקלאות, כלליים וכאלה המתרכזים בענף זה או אחר. האתגר השיווקי הגדול שלנו, אשר מיושם הלכה למעשה, הוא ליצור כנס – על , מותג על, שעליו אין ויכוח. ליצור הסכמה שמדובר באירוע החשוב ביותר בארץ בנושא החקלאות.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק:
לא לפחד לכוון גבוה. לכוון למעלה ולשאוף להיות מובילי דרך, ליצור קונצנזוס לגבי חשיבות המוצר או השירות שלנו ולייצר את השיח הציבורי בתחום עיסוקנו.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך?
אין ספק שחברת נטפים היא סמן ימני בכל הקשור בהצלחת חברה ישראלית בתחום החקלאות ברחבי העולם. החברה הצליחה להגיע למעמד של מותג על שהתחיל מרעיון קטן. כשאומרים חקלאות ישראלית בעולם אומרים נטפים. היא הסמל של החקלאות והחוכמה הישראלית.
5. השאלון האישי:
· איזו דמות השפיעה עליך? אבי, משה ביטון. החינוך שאבי נתן לנו הוא תמיד לחייך, להיות אופטימי ולהשפיע על הסביבה דרך גישה חיובית.
· עבודה ראשונה? מדריך נוער. הדרכתי את רוביק דנילוביץ' במועדון חוגלה בבאר שבע.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? להקשיב וללמוד מה הצרכים של הלקוח.
· מקור ידע מקצועי שימושי? הספר "כדורגלן ללא פחד" מאת איתן עזריה הוא מנטור מעולה לשיווק ומכירות. מעבר לכך, לאחר 20 שנה בקבוצת משוב אני יכול לומר שהאדם שלמדתי ממנו רבות הוא חיים אלוש, מנכ"ל קבוצת משוב – הוא "אינצקלופדיה מהלכת" בתחום החקלאות, בעל ידע כללי נרחב ביותר בשיווק ובחקלאות.
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: בית קפה רוטשילד בבאר שבע
· מהו ג'וב חלומותיך? אין לי חלומות. אני חי את הרגע ונהנה מתפקידי כיום.
· חופשה חלומית: להיות עם הנכד בבית. בגדול, אני מעדיף חופשות בארץ