- שם איש השיווק ותפקיד: דורון סימונוב, מנהל השיווק והמכירות
- שם החברה: מחלבות השומרון
- שנת הקמה: 1953
- מספר עובדים: 65
- פרופיל
דורון סימונוב, 54, נשוי+3, משמש כמנהל שיווק ומכירות של מחלבת שומרון מזה 10 שנים. במסגרת תפקידו אחראי סימונוב על ניהול השיווק והמכירות בחברה ובמהלך תפקידו יזם את מהלך המיתוג מחדש של המחלבה שהביא לעלייה במכירות וחיבר את מוצרי המחלבה לקהלי יעד חדשים. בתפקידו הקודם ניהל את תחום הרשתות בחברת מילומור המייצרת שמני מאכל.
- רקע
מחלבת שומרון הוקמה בשנת 1953 במושבה בנימינה והינה יצרנית של למעלה מ-30 סוגי גבינות ויוגורטים מחלב פרה, עיזים וכבשים. בתחילת דרכה ייצרה המחלבה גבינה בולגרית וגבינת קשקבל צאן בלבד. במרוצת השנים גדלה והפכה למחלבה עשירה במוצרים אשר מוצריה נמצאים על מדפי המרכולים בכל רחבי הארץ.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
לאור הדרישה הגוברת והולכת למוצרים העשויים מחלב עיזים וחלב כבשים. צרפנו השנה שתי מחלבות בוטיק למערך השיווק וההפצה שלנו. האחת מחלבת ברקנית ממושב כפר יחזקאל, המתמחה בגבינות מחלב עיזים ומחלבת דותן ממושב כפר שמואל, המתמחה בגבינות מחלב כבשים.
את גבינות ברקנית אנו משווקים בהיקף ארצי ואת גבינות משק דותן אנו משווקים לרשת שופרסל ולמרכולים נבחרים נוספים. הצירוף של דותן וברקנית לסל הגבינות של מחלבת שומרון מעמיד את המחלבה כשחקן משמעותי בשוק הגבינות הישראלי.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
שיווק אגרסיבי ברמת השטח. שוק מוצרי החלב הינו שוק תחרותי ביותר. בכדי לרכוש לקוחות חדשים, כאשר מחלבת השומרון מתמודדת מול מחלבות בסדר גודל של תנובה וטרה, אנו מיחסים חשיבות רבה להארד קור של עולם המכירות דהיינו "מכירות מדלת אל דלת". כאשר מדובר במכירות לבתי קפה בתי מלון ורבים אחרים, אין תחליף לתהליך הטעימה אצל השפים במוסדות השונים ובכל הקשור לטעם הגבינות, יש למחלבת שומרון גבינות מנצחות.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
התכנון השיווקי מותווה איסרטגית כל שנה ונותן מענה תכנוני שנה קדימה לכל הבטי השיווק הנחוצים. החל מהתהליכים ליישום, דרך הזרועות המיישמות, כולל תיקצוב כספי לכל תהליך.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
פעילות שיווקית מרשימה במיוחד הייתה החדרת מותג "מולר" לשוק הישראלי. בכל זאת, נכנס לכאן ענק אירופי דרך מחלבה ישראלית ועשה זאת בצורה מרשימה מאוד, תוך תכנון נכון של כל המהלך השיווקי ובהחלט מגיע להם שאפו על כך.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אליעזר פישמן (עוף החול)
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
האוטוביוגרפיה של לי איקוקה.
· עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר וגלובס
· דף הבית שלך באינטרנט
YNET ואתר sport5
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
מלון מונטיפיורי ברח מונטיפיורי בת"א.
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
סובארו B4
· מהו ג'וב חלומותיך?
אני נמצא בו
· חופשה חלומית:
האיים המלדיבים.