· שם החברה: matrix חטיבת מוצרי תוכנה
· מספר עובדים: בחטיבה עובדים 70, בכל מטריקס 8300
הדר צדקה חזן, בת 41, נשואה ללירון חזן אמא לאיתמר בן 14 וטליה בת 9. גרה בכפר יונה. מציירת, מצלמת, כותבת, מתאמת ביוגה, עובדת וחיה שיווק.
· ספקי שיווק : אולמדיה – יח"צ, אנשים ומחשבים, ועוד הרבה ספקים קטנים וגדולים שעובדים מהלב והנשמה.
1. באיזה מהלך שיווקי את גאה במיוחד?
חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס היא נציגה בלעדית של מספר ספקים גדולים בעולם, האתגר לעשות לוקאליזציה לקהל הישראלי הוא משמעותי ביותר להצלחת שיווק מוצרי התוכנה האלו בארץ.
בשנה שעברה הגיע אלינו אליוט הורוביץ, המייסד והטכנולוג הראשי של MongoDB , חברה מובילה עם שווי שוק של מעל 1.3 מילארד דולר. רציתי ליצור עניין רב סביב הביקור וההיכרות של עולם התוכנה הישראלי, והחלטתי על קיום 2 אירועים, כנס אחד התקיים לבכירים במלון הרודס בהרצליה וערב לפני שכרנו בר מגניב ומחתרתי בדיזינגוף. הרמתי את קמפיין MongoDBeer שיועד לחבר'ה הצעירים, כותבי התוכנה והמשתמשים שהם לאו דווקא מקבלי ההחלטות אך הם הכוח המניע. האירוע הלא רשמי היה הצלחה אדירה ומאז אנו מקיימים את מפגשי MongoDBeer באופן קבוע.
2. מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
האתגרים הם רבים, שוק מוצרי התוכנה הוא תחרותי ויש לארגונים הרבה אלטרנטיבות גם חינמיות. הייחוד שלנו הוא הגודל שלנו, שנות הניסיון, ובעיקר האנשים שלנו שבזכותם שיתוף הםעולה ההדוק שלנו עם הספקים בחו"ל. אני בעצם מנהלת השיווק הישראלית של כל אחד מהונדורים שלנו בחו"ל וזה אומר התאמת תכנים ומסרים שיווקים שיתאימו לשוק הישראלי ששונה לחלוטין מהשוק האירופאי והאמריקאי.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק
תשוקה! להתאהב במוצר / חברה / לקוח שאתם מייצגים, להאמין באמת, למצוא את נקודות החוזקה והפתרונות, להכיר תמיד את המתחרים, להאמין שהמוצר שאתם מייצגים הוא הכי טוב, באמת… אחרת זה לא יעבוד.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך?
אני עוקבת שנים אחרי השיווק הגאוני של אפל. אפל מצליחה להוביל ולבדל את עצמה ברמה מחשבתית, לעיתים ללא קשר לחידוש או יכולת טכנולוגית. אפל הצליחה ליצור בשיווק שלה "טיפוס" אפל וטיפוס "אנדרואיד", היא מצליחה לצלוח גם קשיים של גרסאות פחות מוצלחות ומכשירים שנשברו שישבו עליהם לא שינו את עקומת ההצלחה שלהם וההובלה שלהם. בעייני זה מדהים לא פחות ממדהים.
5. השאלון האישי:
· איזו דמות השפיעה עליך? אני שואבת השראה מדמויות נשיות פורצות דרך וגבולות, מדבורה הנביאה דרך מארי קירי ולא מפספסת בדרך גם את לאה גולדברג, חנה סנש ועדה יונת. אפשר לסכם זאת בנשים פורצות דרך וגבולות.
· אישיווק מומלץ שעבדת איתו: "מכל מלמדי השכלתי", שירה רז מייזנר מנהלת השיווק של מטריקס היא המנטורית שלי, מקצוענית ופרפקציוניסטית ללא פשרות.
· לימודים? לימודי עיצוב אומנות וחינוך במכון הטכנולוגי, חולון, HIT.
· עבודה ראשונה? לאחר השירות הצבאי עבדתי במספר עבודות סטודנטיאליות – ביפר, YES ואף מלצרתי. למטריקס הצטרפתי בשנת 2005 למחלקת הגיוס ולאחר מכן לתפקיד במשאבי אנוש ורווחה של החברה. ב 2015 התחלתי את תפקידי כמנהלת שיווק במטריקס.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? יצירתיות, חשיבה פתוחה, להיות תמיד דינמי ולא מקובע, מה שנכון להיום לא בטוח שיהיה נכון מחר. להמציא את עצמך מחדש כל הזמן. להיות מעודכן – פוליטית, חברתית, פעילות ברשתות החברתיות ובמדיות השונות, לחפור ולהכיר דווקא את השונה ממך. להסתכל על הלקוח בגובה העיניים.
· מקור ידע מקצועי שימושי? כל יום אני מתחילה בקריאת כותרות כל העיתונים היומיים והניוזלטרים, בעידן המקסים שאנו חיים בו היום, אני עוקבת הדוקה של מספר הוגים, פילוסופיים, אנשי כלכלה, פוליטיקאיים, אנשי עסקים הכל מהכל, המהפכה הדיגיטלית מרתקת אותי ואני מקפידה להישאר מעודכנת.
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – מאוד גמיש, אני בדרך כלל אתאים את עצמי לקרבת מקום נוחה לפגישה שאחרי או לפני.
באופן אישי נהנית ומקבלת השראה ב"פארוק" בשוק הפשפשים…
· מהו ג'וב חלומותיך? אני חושבת שהיום, אחרי גיל 40, אני יכולה להגיד שמצאתי את תפקיד חלומותי. אני נמצאת בדיוק במקום הנכון בשבילי היום הן מבחינת החברה והן מבחינת אתגרי התפקיד. החלום שלי, לשלב את היכולות האישיות והמקצועיות שלי ולקדם שכבות "מוחלשות" להשאיר חותם במקום כזה מרגיש לי משמעותי ביותר.
· חופשה חלומית: זה יכול לנוע בין הודו לניו יורק תלוי באיזה יום תשאל אותי, היום זה הודו J