· שם החברה: רוזטו / – ROSSETTO יבואנית מותגי יוקרה מאיטליה וגרמניה, תוך שמירה על תמהיל מגוון המאפשר חופש יצירתי בבחירה שנמצא בדרך כלל בבוטיקים.
· שנת הקמה: 1978
· מספר עובדים: 80
יהונתן אלנקרי, בן 39.5 נשוי לגלי, אבא לאייל ומיקה וגר בראשון לציון. בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, ומשלים לימודי תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק . מתחזק קריירה של קרוב לעשרים שנה בעולם הקמעונאות, עם דגש על תפקידי ניהול שיווק ומכירות. מאמין מאוד במשאב האנושי וחושב שהאדם הוא לבו הפועם של עסק מצליח. כל מהלך שיווקי מוצלח מתחיל ונגמר באנשים בסניפים ובמטה שיידעו להפכו מרעיון טוב להצלחה בשטח. מתנהל שיווקית לפי העיקרון "Retail is in the detail" – הקפדה על כל פרט ופרט.
· היקף תקציב שיווק: לא נמסר
· ספקי שיווק: קרנית יחסי ציבור, משרד פרסום – Ben&Ben, נעמה שטיינברגר – עבודות גרפיות.
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
העמקה וחיזוק פעילות בדיגיטל בכל הזרועות, תוך שימת דגש על מדיות חברתיות וטירגוט מדויק ככל שניתן של קהלי היעד והמסרים. מסר נכון לאדם הנכון – קריטי להצלחה. זאת לצד מדיניות נגישה יותר של תמחור מוצרים. פעלנו להנגשה ולהרחבת טווח המחירים על מנת להיחשף לקהלים רחבים יותר. אלו מהלכים שבאים לידי ביטוי בחיזוק הקשר האישי עם הלקוחות ועם הקהל המקצועי, אדריכלים ומעצבי פנים, שמהווה נדבך חשוב והכרחי לקידום הרשת.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
לא נוותר על נוכחותנו בעולם האינטרנטי, שאט אט מחליף עוד ועוד פלטפורמות מוכרות. כמעט כל צעד טרום רכישה של לקוח מתחיל בשיוט קצר ברחבי הרשת, וסינון ראשוני. אני רוצה לפגוש בלקוח בזמן הנכון ולהביאו לסניפי רוזטו. לצד זה, אנחנו בעולם בו הויז'ואל הוא כמעט הכל, ולכן ההקפדה על נראות החנויות הכרחית, והצוותים מקצועיים למתן שירות עם ערכים מוספים.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק?
להבין שזו ריצה למרחקים ארוכים, שאין פתרונות אינסטנט או פתרונות קסם ושמהלכי שיווק מוצלחים הם כאלה שאת תוצאותיהם ניתן לראות כעבור זמן, לעיתים מספר שנים. עבודה רבה של זריעת זרעים לפני שאפשר לקצור את הפירות. אני מציע גם להתמקד וללמוד את הקהל שלך, לזהות את ה-DNA של הקהל שקונה אצלך, וכך בעצם ללמוד איך ובאיזו צורה הכי נכון לשווק לו.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך:
קופיקס- דוגמא נהדרת להחדרת מותג עם מוטיב אחד חוזר ובסיסי, ללא יומרות להמציא גלגל, אלא פשוט זיהוי צורך בציבור, ומתן מענה מעורר השתאות. מדהים לחשוב איך הרשת הזו הפכה לשגורה בפיהם של אנשים רבים כ"כ תוך תקופה קצרה כ"כ. אני חושב שעבודת תשתית בהקמת מותג והשקה מוצלחת שלו, משמעותיות לעין שיעור מכל מהלך שיווקי כזה או אחר של מותג קיים.
4. השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? אבי כהן, מנכ"ל 'אירוקה ישראל'. שותף מלא בעיצוב דמותי כמנהל וכמנהל שיווק. מעיין יידע אינסופי ופרסונה כובשת. למדתי ממנו הרבה ומודה לו על כך.
· עבודה ראשונה? עתודה ניהולית ברשת מקדונלד'ס וניהול סניפים ברשת. בית הספר הטוב ביותר לניהול עסק בו יצא לי להיות.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? קריאייטיביות וירידה לפרטים.
· מקור ידע מקצועי שימושי? למדתי הרבה מאוד בתחילת דרכי, ועדיין, מהספר "מאחורי הקשתות", אודות הקמת רשת מקדונלד'ס ומייסדה, ריי קרוק. במקביל, שומר תמיד על נוכחותי בעולם הe commerce ומבקר תדיר באתרי מסחר אלקטרוני שונים. לומד כל הזמן.
· ברשתות החברתיות? נמצא בכולן, ומאוד מעורה במה שקורה. (לפרופיל הפייסבוק)
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: קפה הדס בדיזיין סנטר. אינטימי במידה, ומקום מפגש עם רבים מאושיות התחום.
· ג'וב חלומותיך? מחלקת השיווק של APPLE.
· חופשה חלומית: סאן פרנסיסקו בקיץ.