- שם איש השיווק ותפקיד: יוסי שטורם, סמנכ"ל
- שם החברה: החברה המנהלת של רום – קרן ההשתלמות לעובדי הרשויות המקומיות בע"מ
- שנת הקמה: 1980
- מספר עובדים: 12
- פרופיל קצר
יוסי שטורם, 47, נשוי + 4 משמש כ סמנכ"ל החברה המנהלת של רום – קרן ההשתלמות לעובדי הרשויות המקומיות בע"מ. שטורם גם ייסד וניהל אתר האינטרנט 'השימושון' (uzit.co.il). בתפקידיו הקודמים שימש כדובר הסוכנות היהודית ועורך עיתון הסוכנות היהודית. לשטורם תואר ראשון ושני במדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב.לימודי תכנות מחשבים ב'סיון'.
קרן ההשתלמות לעובדי הרשויות המקומיות הוקמה על ידי הסתדרות המעו"ף ומרכז השלטון המקומי למען עובדי הרשויות המקומיות וגופי הסמך שלהן (איגודי כבאות, תברואה וכו'). החברה מנהלת קרן השתלמות בלבד, והיא פועלת ללא מטרת רווח, כשהיא גובה מן העמיתים את הוצאותיה בפועל בלבד.
- מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
פתיחת המסלול הסולידי 'רום רביד', הרבה לפני כל המתחרים, ודיוור לכל העמיתים על האפשרות לעבור למסלול הזה. כל זאת, כבר באפריל 2008. אחר כך, כשהגיעו הנפילות הקשות, היתה לנו כבר תשובה מוכנה לעמיתים.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
פרסום ישיר בתוך האוכלוסייה שלנו. למרות כל הפרסום שעשינו אשתקד במדיה הכללית, אין תחליף לקשר עם האנשים על ידי פגישות, הרצאות, ימי עיון, והכי חשוב – שירות מכל הלב. אני חושב שגם העמיתים שלנו יודעים להעריך זאת, בפרט בתקופה המשברית הנוכחית.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?
פתיחה של מסלול אגרסיבי מנייתי – 'רום ספיר'. כרגע, המסלול הזה עדיין בשוליים, אבל, להערכתי, כשהשווקים יתחילו לצאת מהמשבר, המסלול הזה יהפוך להצלחה גדולה, משום שהוא יתחרה בקרנות הפרטיות, רק בדמי ניהול הרבה יותר נמוכים.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
אני מעריך מאוד גופים רציניים ומסודרים בשוק, כמו 'פסגות' או 'דש', שגם בתקופת החגיגה הגדולה של השנים הקודמות נהגו באחריות, והודות לכך צלחו את המשבר תוך נזקים מועטים יחסית, ובשל כך, היתה להם היכולת להמשיך ולשווק גם בזמן המשבר.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אורי גורדון ז"ל, שהיה הממונה עליי בסוכנות היהודית. הייתה לו חוכמת חיים אדירה שאין לאנשים שעשו שלושה תארים אקדמיים. בתחום ההשקעות – ללא ספק וורן באפט. לא בגלל הצלחתו או עושרו, אלא דווקא בגלל הפילוסופיה שלו, שמאמינה בראייה לטווח ארוך, ובהשקעה בגופים אמיתיים, ולא בבלופים.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
"מי הזיז את הפרארי שלי"… וברצינות: אני לא מאמין בספרי שיווק. אני מאמין שמנהל צריך להאמין במוצר שלו, ואת האמת הזאת להעביר לצרכנים.
· עיתון/ מגזין מועדף
מאוד אוהב את The Marker.
· דף הבית שלך באינטרנט
כמובן, האתר שהקמתי – השימושון (uzit.co.il)
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
אין העדפה. הכל טוב.
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מאזדה 5
· מהו ג'וב חלומותיך?
בכל שלב, מה שאני עושה באותו רגע. אני חושב שחיים רק פעם אחת, וזכיתי לכך שאני עושה דברים שאני נהנה מהם.
· חופשה חלומית:
עם אשתי, במקום שקט ורגוע, עם ספר ביד.