- שם איש השיווק ותפקיד: לבנת פורן, מנכ"ל
- שם החברה: המרכז למימוש זכויות רפואיות
- שנת הקמה: 2003
- מספר עובדים: כ-75
לבנת פורן (51), נשואה באושר ואם גאה לשלושה בנים מדהימים, משמשת כמנכ"ל המרכז למימוש זכויות רפואיות שהוקם לפני כ-7 שנים. את דרכה המקצועית התחילה פורן בפילת, כמנהלת פרויקטים ומנהלת השיווק של החברה. לאחר מכן ניהלה את נושא היזמות של העולים בארץ במשרד הקליטה, בתקופתו של השר יולי אדלשטיין בממשלת בנימין נתניהו ב-96'. היא פיתחה את נושא היזמות של עולים חדשים, שהפך להיות פרויקט גדול ומצליח מאוד בתקופתה. בשנת 2000 היא עזבה את משרד הקליטה והתחילה לעסוק בתחום הזכויות הרפואיות, ונחשפה לנושא חשוב ומורכב. פורן, בעלת תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים, מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
החברה עוזרת לאנשים שחלו או נפצעו לקבל את זכויותיהם ואת הכספים המגיעים להם מביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות ביטוח, קרנות פנסיה וקצין התגמולים, וזאת באמצעות אנשי מקצוע מתחומים שונים: רופאים, רואי חשבון, יועצי מס, מומחי ביטוח, עובדים סוציאליים ומנהלות לקוחות.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
מלבד הפרסום והשימוש ביחסי הציבור, אנו עובדים בתחום שבו חשוב מאוד להקפיד על שביעות רצון הלקוחות. רמת השירות הגבוהה של החברה מביאה לכך שלקוחותינו מרגישים מחויבות אישית ליידע את כל חבריהם, משפחתם וקרוביהם על החברה ועל השירות וכך אנו זוכים לעוד ועוד לקוחות. לכן, ממש לפני כמה חודשים ביצענו סקר שביעות רצון מקיף מאוד בקרב לקוחותינו, כדי ללמוד האם יש דברים שחשוב לשפר. התוצאות היו מצוינות והראו שהיחס החם, האישי, האכפתי והסבלני לפונים משתלם. עורכי הסקר אף ציינו כי הציונים אותם מעניקים לקוחותינו משקפים רמת שביעות רצון גבוהה במיוחד, אשר נדיר למצוא כמותה בסקטורים הציבורי, העסקי והוולונטרי בישראל.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
המדיה העיקרית שלנו היא פרסום. מאז הקמתה ועד היום משקיעה החברה סכומים גדולים בפרסום בפריסה ארצית וזאת כיוון שאנשים רבים כלל אינם מודעים לזכויותיהם, כך שהפרסום עוזר לעלות למודעות הלקוחות הפוטנציאליים את השאלה "אולי גם לי מגיע?" עצם החשיבה על הנושא מניעה אנשים לבוא ולקבל ייעוץ ראשוני (הניתן חינם) ע"מ לבדוק את זכויותיהם, והתוצאה היא הרחבת מעגל הלקוחות. הפרסום נעשה באמצעות לבנת פורן, שהיא הפרזנטורית של החברה ומהווה אוטוריטה מקצועית בתחום מימוש זכויות רפואיות.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
בתחילת השנה אנו עושים הערכה לגבי כמה לקוחות חדשים נוכל לקבל בשנה זו ולפי זה קובעים את תקציב הפרסום ואת פריסתו. מידי חודש נבדקות התוצאות בפועל ונערכים תיקונים אד הוק בתקציב ובפריסתו.
- תני מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה.
בתחום מימוש הזכויות הרפואיות אנו החברה המובילה בשוק הן בהיקף הפעילות, מספר הפונים וגודל החברה. ישנן כמה חברות קטנות מאוד שפועלות גם כן בשוק. מרבית החברות האלו מתמקדות בפרסום באינטרנט וזהו צעד חכם עבורן כיוון שבאינטרנט קשה להעריך את גודל החברה ואת היקף פעילותה כך שהן משיגות נוכחות מרשימה והלקוח לא מבחין שמדובר בחברה קטנה.
- השאלון האישי
· איזו דמות מקצועית השפיעה עלייך?
במקרה שלי זו לא דמות אחת, אלא קבוצת נשים שלמה. כאשר ניהלתי את טיפוח היזמות של עולים בארץ פגשתי אוכלוסיה מיוחדת במינה: העולות מרוסיה. העולות הן בעלות עוצמה פנימית מדהימה, בעלות חשיבה עצמאית ובלתי תלויה בבן זוגן, ומפגינות מובילות הן בתא המשפחתי והן בעסקים. הן גרמו לי להבין את משמעותו האמיתית של הביטוי "וומן פאוור" ובבואי להקים את המרכז למימוש זכויות רפואיות קיבלתי מהן הרבה מאד השראה ואומץ.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עלייך יותר מכל?
כל ספרי השיווק שלמדתי איתם באוניברסיטה העברית בירושלים. למרות שסיימתי ללמוד כבר לפני למעלה מ-20 שנה עדיין הדברים שלמדתי בבית הספר למנהל עסקים חרוטים בזיכרוני ומשמשים לי ככלי עבודה מידי יום.
· עיתון/ מגזין מועדף
ידיעות אחרונות
· דף הבית שלך באינטרנט
Walla
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
מועדון הקצינים ברח' הארבעה.
· מהו הרכב בו את נוהגת?
פולקסווגן פאסט.
· מהו ג'וב חלומותיך? הגו'ב הנוכחי שלי הוא מעל ומעבר לכל חלום אותו יכולתי לחלום. אין לי מילים לתאר את הסיפוק העצום הנובע מההצלחות שלנו עבור לקוחותינו, משביעות הרצון והפרגון שלהם, מלראות את ההבעה על פניהם כשהם זוכים להכרה בזכויות שמגיעות להם על פציעה או מחלה שהרבה סבל בצידה. הם ניגשים אלי כדי להודות עם דמעות בעיניים ואני מתרגשת איתם. הקמתי את החברה מאפס, התחלתי משני עובדים, והיום כבר ברור לכל מי שרוצה לממש את זכויותיו שדבר ראשון הוא מגיע אלינו. מי יכול היה בכלל לחלום על זה?
· חופשה חלומית: אוסטריה, אוסטריה, אוסטריה. ואוסטריה כבר אמרתי???