שם חברה: קמחי תאורה
תקציב שיווק: 1.2 מליון ש"ח לשנת 2017
ספקי שיווק: יפעת יחסי ציבור, WEB3D – פייסבוק, אינסטגרם וקידומים.
לירן אלקולומברי, נשוי לדנה, אבא ליהלי ושיר. בן 34, מזה עשור עובד בקמחי תאורה. חי ונושם את ענף התאורה מהיבטיו השונים – מסחרי, עיצובי ושיווקי. לפני כן עבד בפרטנר כאיש מכירות שטח. אוהב לבלות עם המשפחה בטיולים בחיק הטבע ובארוחות עם המשפחה המורחבת. חובב כדורסל ואוהד מושבע של מכבי תל אביב.
· מהו המהלך השיווקי שאתה גאה בו במיוחד?
הקמפיין הפרסומי של סוף 2016. כל בניית התוכן השיווקי בקמפיין הייתה מלאכת מחשבת היות והתקציב השיווקי של 2016 (השנה בה נכנסתי לתפקיד) היה מצומצם מאוד והאתגר היה לא קטן. בסופו של דבר , עמיתתי – לילך קדמי , אחראית תקשורת שיווקית בקמחי תאורה – ואני, לא רק שעמדנו ביעדי הקמפיין ( עברנו אותם בהרבה) אלה שכפועל יוצא רקמנו קשרים חדשים עם אדריכלים ומעצבי פנים רבים שלא היו חלק ממשפחת קמחי בעבר .כמו כן חשפנו את המותג שלנו לקהל יעד חדש שחשש בעבר מלהגיע אלינו מסיבות כאלה ואחרות. הנגשת המותג שלנו לקהל זה מהווה ערך מוסף עצום מבחינתי .
· על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
ללא ספק – מדיה דיגיטלית. לעניות דעתי מדובר על האפיק החשוב ביותר כיום במערך השיווקי של כל חברה – גדולה כקטנה.
· טיפ למתחילים בעולם השיווק?
לחקור כל הזמן. ולא רק את המתחרים שלך, אלה לקבץ מידע מכל מקום שרק אפשר. בעולם השיווק אין מתודה קבועה בה כולם הולכים. זה המקום לפתוח את הראש ולהבריק !
· פעילות שיווקית שהרשימה אותך?
מלבד הדיגיטל, אם יש פעילות שיווקית נוספת שאני מאוד מתחבר אליה זוהי דרך השיווק האקטיבית. כל פעם שאני נמצא באזור סחר כלשהו בארץ ובעולם ואני רואה את אנשי המכירות/סוחרים/אנשי השיווק מוציאים את הפעילות שלהם מחוץ לכותלי המשרד/חנות/אולמות התצוגה שלהם אל הרחוב ומגיעים אל האנשים במקום שהאנשים יגיעו אליהם, אני פשוט נהנה מחדש.
שאלון אישי:
· איזו דמות השפיעה עליך: בנג'י זינגר – מנכ"ל WE WORK ISRAEL. כאשר זינגר הביא לנו את WE WORK ,אשר בבעלות אדם נוימן , הוא ידע שטרם נראה דבר כזה בארץ. ולכן האתגר השיווקי היה גדול. לא זאת בלבד שהוא לימד את החברות בישראל לעבוד בחללי עבודה משותפים, הוא גם עשה את זה בצורה כל כך טובה עד אשר מקומות אלו החלו לצוץ כפטריות אחרי הגשם.
איש שיווק מומלץ שעבדת איתו: באחת ההשתלמויות שעברתי בעבר יצא לי לעבור סדנת שיווק ומכירות אצל אומן שיווק שאת שמו איני זוכר (מדובר על למעלה מעשור אחורה). אני זוכר שפשוט הוקסמתי מכל משפט שיצא לו מהפה ואני יכול לומר שיש לו חלק גדול בעיצוב האישיות ודרך החשיבה שלי כמנהל שיווק.
מוסד השכלה: מכללת רמת גן – האוניברסיטה הפתוחה
עבודה ראשונה: כל חיי עבדתי, עוד מאז היותי בן 12. אבל העבודה הראשונה שלי בתחום המכירות הייתה בחברת KENNEDY CENTER CORP. אשר ממוקמת באזור הסחר החופשי של פנמה (מרכז אמריקה). היה מאוד מאתגר היות ולא דיברתי את השפה אבל בסופו של דבר אני יכול לומר שלמדתי המון מהתקופה הזו.
תכונה חשובה למנהל שיווק: יצירתיות
בית קפה מסעדה לפגישות עסקיות: קפה זליק בגבעתיים .מקום מגניב עם אווירה צעירה ותוססת. אני אוהב מקומות שאינם "רשמיים" .
מהו ג'וב חלומותיך? היריעה קצרה מלהכיל. בכל יום אני חולם על פסגה אחרת לכבוש. מזל שאני עוד צעיר אחרת לא הייתי יכול להספיק הכל.
חופשה חלומית ? עם אשתי וילדיי בחופשת בטן גב באזור טרופי כלשהו. עם הלחץ היומיומי שאנחנו שרויים בו אין סוג חופשה אחרת מבחינתי.