אישיווק השבוע: מורד שטרן, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות, איגוד האינטרנט הישראלי

· מורד שטרן, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות


· שם החברה: איגוד האינטרנט הישראלי



מורד שטרן, אב לשלושה ילדים, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות של איגוד האינטרנט. הוא גם הבלוגר שמאחורי אחד הבלוגים הטכנולוגים המובילים בישראל Usability Talking, הפועל מאז 2007. בין יכולותיו השונות הוא גם מפתח אפליקציות. בזמן הלחימה האחרונה בצוק איתן, הקים את מאגר המקלטים הארצי, שהכיל פרטים על כל המקלטים בארץ, כדי שמפתחים יוכלו לשלב את המידע באפליקציות שלהם (לכתבה בכלכליסט בנושא). בתפקידו הקודם שימש כמוביל פרויקט ממשל פתוח בלשכת השר מיכאל איתן, ופעל להקמת אתר שיתוף הציבור וליווה את פעילות ועדת טרכטנברג.



1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שקידמת?
ברמה האישית, נורא עניין אותי לדעת מי האנשים שמובילים את פעילות טוויטר בישראל. בעוד הם פתחו חשבון רשמי של טוויטר ישראל, הם כמובן לא ענו שם לגבי האנשים מאחוריו, מכיוון שהרבה אנשים מעוניינים ליצור כך קשר. אחרי שראיתי שהם עושים וובינר, הצטרפתי אליו, ותוך כדי הוובינר עשיתי אנגייג'מנט איתו – יצרתי צילומי מסך של מה שהוא מסביר והעברתי את זה הלאה לטוויטרץ כאשר דיברו על קוקה קולה בוובינר, תייגתי אותם וכך כל מי שעוקב אחריהם ראה. ציינתי גם שהוובינר מועבר על ידי אותו אדם ותייגתי אותו. הוא פנה אליי בחזרה, וכך נוצר קשר ראשוני. בזמנו עבדתי בכנסת, וכך חיברתי אותם למשרד החוץ, הביטחון והכלכלה. זה היה מהלך נטוורקינג. כך גם הגעתי ליועץ החדשנות של קלינטון, מנהל הפעילות הדיגיטלית של אובמה ועוד.




2. טיפ למתחילים בעולם השיווק?
קודם כל להעיז ליצור קשר. לפעמים אתה אומר לעצמך על עיתונאי או מישהו שהוא גדול ורחוק, ובחיים אני לא אעניין אותו. קודם להעיז – לפנות דרך הבלוג, טוויטר שאפשר לעשות Mention, לבקש חברות בפייסבוק. לא להיות סטוקר, אבל האינטרנט היא זירה עשירה באפשרויות. חשוב ליצור זהות דיגיטלית עצמית, כך שאם מישהו בודק אותי, שיהיה לי בארסנל חשבון לינקדין שמעביר את העשיה שבחרתי להעביר. חשבון טוויטר או בלוג שמרכז את הפעילות. בלוג זו המלצלה שאני חוזר עליה הרבה, כי אפשר לעשות בו פורטפוליו של עבודות, כל ההופעות בתקשורת או פרסומים, עבודות שעשית ועוד.



כמו כן, יש צורך בידע. זה אומר שאם אתה רוצה ליצור זהות דיגיטלית לתעשייה מסוימת – אתה צריך להבין מה קורה שם. אתה צריך לקרוא חדשות, וגם להבין מה הן אומרות מבחינת מגמות. אם מישהו כותב בלוג והוא לא מבין מה הוא אומר זה יכול לחזור אליו – אם יש לך בסיס ידע טוב ומעמיק, זה גורם הצלחה גדול.




3. לקח מפעילות שיווקית שביצעת?


לפני חודשיים הקמתי בווטסאפ את "קהילת הטכנולוגיה של ישראל". הווטצאפ, מגביל את הקבוצה ל- 100 איש. לכן דאגתי להכניס תמהיל מעניין של האנשים – תמהיל חזק של מנהלי טכנולוגיה – בלוגרים, מפתחים, יזמים. כך נוצרה שיח בו כולם מפרים את אחד השני. זו לא קבוצה של אנשים מאותו תחום שרק מביאים צד אחד של הדברים, יש כאן אנשים שמביאים זוויות ראיה שונות, ואז נהיה שיח מעניין. מהלך שיווקי לקידום הקבוצה היה שהבאתי את שר האוצר יאיר לפיד שפתאום דיבר עם אנשים, כשהוא שולח וידאו והודעות קוליות, עבור האנשים זה לא היה דבר ברור מאליו – והוא בילה איתנו שעה.



רואים שהשיח בקבוצה הישראלית הוא כזה שעובר למדיה המסורתית – יאיר לפיד הופיע בדה מרקר וגלובס, עם כיתוב שהדברים התפרסמו בקבוצה הטכנולוגית של מורד שטרן. היה גם שיח בקבוצה של מישהי מישהי שאלה על תופעה שחוותה בסלולת הסלולר שלה, ודוקטור לכימיה ענה לה, והעיתונאי אהוד קינן עשה מזה כתבה.



הפעילות הזאת, מביאה אותי להקים קבוצה עולמית. שם יש בכירים מכמה חברות מאוד מובילות, מגוגל, מיקרוסופט, לינקדין, ששכנעתי אותם להצטרף לקבוצה כזאת. יש גם עיתונאי טכנולוגיה –העורך של פורבס, טקראנץ' ומשאבל, פייננשייל טיימס.



4. השאלון האישי:


· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? אלק רוס, יועץ החדשנות של הילרי קלינטון / אלעד גולדברנג – מאי ביי


· עבודה ראשונה? ספרן במכללה שבה למדתי


· תכונה חשובה למנהל שיווק? להעיז בשיקול דעת


· מקור ידע מקצועי שימושי? Business insider


· ברשתות החברתיות? טוויטר, וואטסאפ ולינקדין


· חופשה חלומית? ניו יורק





אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח