שם החברה:קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital
שנת הקמה: 2014
מספר עובדים: 20
מור רפאל, בוגרת תואר במדעי המח באוניברסיטת בר אילן, השתלבה בסיום התואר בתחום הנדל"ן באחת מחברות היזמות הגדולות בארץ. החלה בתפקיד במחלקת המכירות וכאחראית על נישות שונות בתחום השיווק והפרסום. בהמשך דרכה עברה לחברת Smart Capital במחלקת התמיכה הטכנית, וקיבלתה עליה את תפקיד מנהלת השיווק במסגרתו היא אחראית על פיתוח, קידום וניהול הפרסום והשיווק של החברה.
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בשנה האחרונה עמלנו רבות על קידום המותג סמארט קפיטל, תוך העלאה לתודעת הציבור את ייחודיותה של החברה ביחס למתחרים הרבים בשוק. הדבר נעשה תוך שימוש בפעילות נרחבת ואינטנסיבית בכל מדיה דיגטלית קיימת (לרבות גוגל, פייסבוק, אתרים כלכליים, לניקדין וכו). המהלך הבולט ביותר בתהליך היה ריכוז הפעילות השיווקית, תוך בנייה הדרגתית של קמפיינים המוכוונים לעיתוי שיא של כניסת התקנות החדשות בתחום הרגולציה על שוק הפורקס בישראל, וכמובן יצירת קמפיין ייחודי לכך.
2. טיפ למתחילים בעולם השיווק
כמי שמגיעה לעולם השיווק מתחום פסיכולגי, כבוגרת תואר במדעי מח, הטיפ שלי הוא להסתכל על השיווק בזווית פסיכולוגית, מנקודת המבט של הצופה. לשים את עצמך בנעליים של המשתמש שעומד מול הקמפיינים ולנסות לדמות את תגובותיו, מחשבותיו, ולחשוב על הדרך בה הוא מפענח את המסרים המועברים בכל אלמנט שיווקי בקמפיין. חשיבה בכיוון זה יכולה למקד ולהעלות משמעותית את אפקטיביות הפעילות השיווקית שלך.
3. פעילות שיווקית שהרשימה אותך:
הקמפיין הבלתי נשכח של המותג "קוקה קולה" , שמדגים כיצד מותג גדול וותיק בעידן הנוכחי יכול לגעת בכל-כך הרבה אנשים באמצעות קמפיין אחד פשוט: "לכל איש יש קוקה-קולה ". מדובר בגימיק לא מתוחכם לכאורה שמשך תשומת לב בהיקף עצום- הדפסת שמות נפוצים על בקבוקי המשקה. הקמפיין הצליח לייצר זיקה אישית בין המוצר למשתמש , שנשארה צרובה בתודעת ציבור הלקוחות גם זמן רב לאחר שהקמפיין ירד מהמדפים.
4. השאלון האישי:
– איזו דמות מקצועית השפיעה עלייך? אלעזר שטרן – מפקד קורס הקצינים שלי בבה"ד 1, השפיע עליי באימוץ מספר עקרונות ברזל שהולכים איתי מאז הקורס ועד היום – מנהיגות, מקצועיות, חתירה למטרה ונחישות.
– עבודה ראשונה? עוזרת מנהל שיווק ומנהל פרסום בחברת הנדל"ן " קבוצת חג'ג'
– תכונה חשובה למנהל שיווק? יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, כי השמיים הם הגבול.
– מקור ידע מקצועי שימושי? במסגרת קורס מאמנים בבית הספר "תות תקשורת" של אלון גל נחשפתי לחומרים ומקורות ידע רבים בנושא תקשורת והעברת מסרים, המשמשים אותי בין השאר כחומרי עזר בעת בניית קמפיינים שיווקים. יחד עם זאת כמובן שאי אפשר בלי מנוע החיפוש גוגל המשמש אותי כאוויר לנשימה, כמאגר ידע בלתי נדלה.
– ברשתות החברתיות? Mor Refael בפייסבוק ובלינקדין
– בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות? בית הקפה "Gordo", הממוקמם בירידה לחוף גורדון שבתל אביב, בו אני אוהבת לקיים פגישות עסקיות בסגנון שונה אל מול הים, תוך ניתוק מהמולת העיר. האווירה וההשראה, מאפשרים לפתוח את הראש, ולחשוב לכיוון של אופקים חדשים אך יחד עם זאת לההיות בפוקוס ולהתמקד, ללא הפרעה.
–חופשה חלומית: מבחינתי החופשה המושלמת ללא שום ספק בארגנטינה – ארץ מדהימה המשלבת תרבות עשירה לצד נופים עוצרי נשימה, שכונות צבעוניות וחיי לילה תוססים. כמובן שגולת הכותרת של ארגנטינה היא ברילוצ'ה,עיר ציורית היצע עם יין ושוקולד כמו שרק