אישיווק השבוע: סיגל אדלר, מנהלת מותג וישי

סיגל אדלר, 33, משמשת כמנהלת מותג וישי. בתפקידיה הקודמים עבדה כחוקרת בחברת הביו-פרמצבטיקה D-PHARM וכנציגה רפואית בחברת התרופות הבינלאומית MSD. לסיגל תוארB.Sc בביולוגיה, M.Sc בביוכימיה, MBA עם שתי התמחויות: בשיווק ובאסטרטגיה ויזמות.



מותג וישי הוא המותג המוביל בקטגוריית הדרמו-קוסמטיקה בבתי המרקחת הפרטיים בארץ ובעולם. מוצרי וישי מבוססים, רובם ככולם, על המים הטרמליים ממעיינות וישי בצרפת המוכרים בזכות סגולותיהם הטיפוליות הנובעות מהרכב מינרלים ייחודי, ההופך אותם למים פעילים במיוחד.




· מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשה המותג בשנה האחרונה?


השנה הנוכחית היתה מאתגרת בתחום הקוסמטיקה. בוישי הבנו כי שני הדברים החשובים עבורנו בתקופה זו הם בידול המותג מהמתחרים שלנו בקטגוריה, וכן העלאת המודעות למותג בקרב צרכנים פוטנציאליים חדשים.


לשם כך פעלנו במספר מישורים:


השנה השקענו במספר קמפיינים באינטרנט שדרשו מעורבות של גולשים וסיפקו הנעה לפעולה גם לקהלים אחרים, למשל, צרכנים צעירים יותר שעד היום לא פעלנו ישירות מולם. דוגמה לפעילות כזו, קמפיין למוצר חדש, אשר גולת הכותרת שלו הייתה הקמת פורום חד פעמי למשך מספר שעות, שבו גולשים שנרשמו מראש קיבלו סיסמה והוזמנו לקבל ייעוץ אישי לכל בעיה שמטרידה אותם וקשורה לשגרת טיפוח נכונה של העור, ממנהלת ההדרכה של המותג, ננסי ירחי.



במישור השני, דאגנו לבדל את מותג וישי משאר המותגים בקטגוריה באמצעות מתן שירות ייחודי לטובת הצרכנים. השירות החשוב ביותר שניתן לתת לציבור בתחום הפעילות שלנו הוא החינוך והלימוד של שגרת טיפוח נכונה. לשם כך עשינו שימוש באחד הנכסים העיקריים שלנו- יועצות הדרמו-קוסמטיות בבתי המרקחת. ציידנו אותן במכשירי כף יד לאבחון מדויק של העור, שבו ניתן לקבל באופן מיידי אבחנה והמלצות לשגרת טיפוח נכונה של העור המתאימה באופן ייחודי לעור הנבדק. יחד עם הערך המוסף של היועצת, הנבדק מבין מה עליו לשפר או לשנות בשגרת הטיפוח שלו ואילו מוצרים יתאימו לו ביותר. השירות ניתן ללא תשלום וללא התחייבות ואינו ניתן על-ידי מותגים אחרים.



פעילות ייחודית נוספת היא הקמת מועדון וישי בבתי המרקחת – הקמנו מאגר לקוחות בשיתוף עם בתי המרקחת (המאגר שייך להם), על מנת לשמור על קשר רציף עם הצרכן הסופי ולבנות נאמנות הן למותג והן לנקודת המכירה.



· על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?


הפעילות השיווקית החשובה ביותר שלנו היא בנקודות המכירה, היינו, בבתי המרקחת הפרטיים. אנו משקיעים רבות בלימוד ובהעמקת הידע של הצוות המקצועי בבתי המרקחת, רוקחים ויועצות, בתחום העיסוק שלנו, שהוא הדרמו-קוסמטיקה, ואנו רואים כי מרבית מהחלטות הקנייה נעשות כתוצאה מהאמינות והידע הרב שהם מפגינים מול הצרכן הסופי. גם אם הייתי צריכה לוותר על כל פעילות אחרת, על הצוות המקצועי בשטח לעולם לא הייתי יכולה לוותר.



דבר נוסף שעליו לא הייתי יכולה לוותר הוא ההשקעה המתמשכת שלנו בנראות הקטגוריה ובבידולה בתוך נקודות המכירה. אנו דואגים לנראות בולטת של מסרי המפתח של המותג ובכך מעבירים את הערך המוסף שלנו מול המתחרים בכל מגע עם הצרכן הסופי.


· כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?


במהלך השנה אנו מבצעים באופן קבוע הערכה של המגמות המקומיות בתחומים השונים, לא רק השיווק, וכן מקבלים מידע מהמטה הבינלאומי על תכניות עתידיות ועל הכיוון האסטרטגי שאליו צועד המותג.


אנו עושים סיעור מוחות בתוך הצוות ולוקחים בחשבון את ההמלצות של כל התחומים, כולל אנשי שטח, ואז לאחר דיונים מעמיקים, מגיעים להמלצה לתקציב שאותו צריך לאשר גם מול המטה הבינלאומי.


· תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה


קטגוריית הדרמו-קוסמטיקה היא תחום מאוד מאתגר ומעניין, ובזמן האחרון ניתן לראות התעוררות של המודעות הציבורית לתחום הזה בשל הפעילות הקולקטיבית של מספר מותגים מתחרים בקטגוריה.


אני שמחה שגם המתחרים עושים פעילויות, רובן בהחלט יפות ומעניינות, ותורמים בכך לעלייתה של כל הקטגוריה.



שאלון האישי:

איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
פרופ' לילי ורדימון – המנחה שלי בעבודת התיזה באוניברסיטת תל-אביב. היא זו שלימדה אותי לא להשאיר אף אבן לא הפוכה, להסתכל על כל דבר מהצד הלא שגרתי שלו ותמיד לתת צ'אנס נוסף למשהו שלא הצליח בפעם הראשונה… אמנם היא לא מתחום השיווק, אבל הערכים שהכניסה בי, מהדהדים בי גם כיום.

מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל
אסטרטגיית אוקיינוס כחול. אף על פי שאני לא נמצאת בעמדה בה ניתן להשפיע על הכיוון האסטרטגי של המותג הבינלאומי או על הייצור, אני מרגישה כי ניתן לעשות זאת ברמת פעילויות מקומיות ייחודיות ושירותים ייחודיים שניתן להעניק לצרכן הסופי, והם אלה שיבדלו אותנו מהמתחרים.

עיתון/ מגזין מועדף?

YNET


דף הבית שלך באינטרנט

GOOGLE
– אני חייבת גישה מהירה לחיפוש ידע

בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
מקס ברנר

מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?

MAZDA 3


מהו ג'וב חלומותיך?
להיות נשיאה של חברה בינלאומית

חופשה חלומית:
טיול בקרוואן מחוף אל חוף בארה"ב

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח