- שם איש השיווק ותפקיד: ערן יורן, סמנכ"ל קריאטיב
- שם החברה: לעומק התודעה. פרסום ושיווק לצעירים
- שנת הקמה: 2002
- מספר עובדים: 32 עובדים קבועים
- פרופיל קצר:
ערן יורן, המשמש כסמנכ"ל הקריאטיב מזה כחצי שנה, הצטרף ל"לעומק התודעה" כחלק ממהלך אסטרטגי רחב וכניסת החברה לשווקים חדשים. בתפקידיו הקודמים שימש ערן כסמנכ"ל הקריאטיב של פרסום סיגאווי&סיגאווי, כמנהל הקריאטיב של פרסום אלייקים-הרמן, וכקופירייטר בכיר באריאלי, שלמור-אבנון-עמיחי, באומן-בר-ריבנאי ובצוות המיוחד שהקים ראובן אדלר לקראת הקדנציה השנייה של אריאל שרון.
בין השאר חתום ערן על קמפיינים של בנק לאומי, אסם, שטראוס והיה שותף במיתוג הכוכב של סלקום. ולזכותו פרסים ישראליים ובינלאומיים בניהם: קמפיין השנה של ביסלי אביב גפן, hp new year, קמפיין אוטריווין, וולטרן ובוקר טוב של hp.
לעומק התודעה, פרסום ושיווק לצעירים בגילאי 18-35 הינה חברת התקשורת לצעירים הגדולה בישראל. החברה מעניקה ללקוחותיה פתרונות שיווקיים ופרסומיים מושלמים הכוללים: אסטרטגיה, מיתוג, פרסום, קד"מ ואינטרנט. זאת בנוסף לפעילות המדיה הפרטית שבידי החברה.
- מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
השנה עשינו ארגון מחדש של החברה. שינינו את החשיבה הפנים ארגונית מממוקדת מוצר לממוקדת שירות. שינוי שפתח בפנינו שווקים חדשים והעניק לנו יכולות שלא היו קיימות קודם לכן.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
אני חושב שרוב המדיומים מאבדים אפקטיביות. הצעירים קולטים אותך מקילומטר וכשהם כבר מתייחסים אליך, אז הם מסננים אותך. ההוכחה היא שהמחיר ל"העברת מסר אדם" גדל כל הזמן. אנשים פיתחו נוגדנים לפעילות שיווקית. אני מאמין גדול בפעילות שיווקית שתופסת את הלקוח במקום שיש לו קצת יותר זמן וסבלנות. לכן לא הייתי מוותר על שיווק והפרסום במועדונים, בתי הקפה, הרסטרו-ברים וחדרי הכושר. אנחנו חברה שפונה לצעירים שלא צורכים את המדיה הקונבנציונלית. אבל אני יודע בדיוק איפה הם מבלים ואיך לתפוש אותם. כשמדובר בהחדרת מסרים, אני מאמין שצריך לתפוס את הקהל שלך עם המכנסיים למטה.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב-100 הימים האחרונים?
החלטה אסטרטגית של מקסום פרזנטציות. מהיכרות מוקדמת, חברה מסוימת הזמינה מאיתנו פעילות מצומצמת. בדרך כלל היינו עונים על בריף כזה על פי הפעילויות אותן דרש הלקוח. הפעם החלטנו לעשות עבורם הצגת יכולת, והפתענו אותם עם פיתרון תפור ב-360. בהשקעה נמוכה יחסית, הצלחנו להפוך לקוח קטן שעבד רק עם מחלקה אחת של החברה, ללקוח גדול שנהנה מכל שירותי החברה. אני חושב שהגדלת הפעילות של הלקוחות הקיימים מביאה ביזנס טוב יותר לחברה ומייצרת הוצאות נלוות נמוכות יותר. ועוד לא אמרתי כלום על לקוחות חדשים שיחשפו לפעילות שלנו וירצו גם.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
אני חושב שינון לנדנברג מאידיאולוג'יק עושה עבודה יפה. מצגת שהוא ערך לאחרונה והציגה את האתרים המיושנים והלא מעודכנים של המתחרים שלו (כולם מתחום האינטרנט) היא הברקה. ינון הוכיח שהסנדלר לא הולך יחף. נראה לי מאוד הגיוני לעבוד עם מישהו שמאמין במוצר אותו הוא מוכר, וגם משתמש בו בחוכמה. ויש בשוק כמה חברות כאלו.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אין מישהו אחד. עבדתי יחד עם האנשים הטובים ביותר בתעשיה: גדעון עמיחי, שוני ריבנאי, משה גאון, ראובן אדלר, ארתור פינקלשטיין, מוטי מורל ועוד. הם "באים" לפתור איתי כל בריף וכל משימה.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
"יתרון בלתי הוגן" מאת ד'ר דן הרמן. עבדתי יחד עם דן באליקים רגב, שהפך לימים לאליקים הרמן. האיש חכם מאוד. מדויק מאוד ושונה מאוד מכל איש שיווק אחר שפגשתי.
· עיתון/ מגזין מועדף:
ארכייב. אני יודע שזה נדוש. אבל עדיין זה מגזין הפרסום הכי טוב שאני מכיר. תענוג לראות עבודות קריאטיב מצוינות מכל העולם ולהתבכיין למה בארץ לא עושים ככה. וחוץ מזה, לכתוב מוטו נראה לי לא מתאים.
· דף הבית שלך באינטרנט:
https://www.pixelgirlpresents.com/
שווה להכנס ולראות. עיצוב עד הסוף. שלווה ורוגע.
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
שקד ברמת-חן. המקום הוא "סוד" ידוע בקרב אנשי עסקים, שחקנים ואמנים. תמיד אני פוגש שם עוד שניים שלושה אנשים שטוב לפגוש וגם סוג האוכל המוגש, צורת ההגשה והאווירה המיוחדת מייצרים עבורי סביבה עסקית מאד נעימה. תגידו שערן שלח אתכם. אני מקבל אחוזים.
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
איסוזו טרופר ואופנוע.
· מהו ג'וב חלומותיך?
איש עסקים בגימלאות. מי שצריך הסבר, שיטוס למיאמי ויפגוש אחד מהם.
· חופשה חלומית:
משהו עם טיסה ארוכה. צלילה עמוקה וענת. אני עובד במקצוע מטורף. כשאני יוצא לחופש אני אוהב להתרחק, להתנתק ולהיות רק עם האישה שאני אוהב. מבחינתי לפגוש מישהו שאני יכול לדבר איתו על עסקים זה לא דבר טוב בחופש. מישהו אמר אוסטרליה?