אישיווק השבוע: ראם שרמן, יזם HappySale

שם החברה: HappySale
שנת הקמה: 2013


מספר עובדים: 8




רם שרמן החל לעבוד לפני 15 שנים עם שותפו ל- ל HappySale, דורון ניר, אשר הקים בזמנו את אתר המשחקים הגדול בישראל, Vgames. שרמן השתלב באתר ככתב ואז כעורך ומפיק של מוצרי תוכן אחרים שסמייל מדיה הפיקה. לאחר מכן עבר לשרת כלוחם בעוקץ, טייל וחזרתי לעבוד בחברות הייטק לצד לימודים לתואר ראשון בהנדסת מערכות תקשורת ונסיונות יזמות ראשונים. בין לבין המשיך לכתוב (בלייזר, מאקו וכו׳) וליצור תוכן. HappySale הוקמה לאחר עבודה של כשנתיים וחצי בחברת טקסס אינסטרומנטס.



היקף תקציב שיווק: משתנה. בין אלפי שקלים לאלפי דולרים בחודש. בקרוב יודיעו בחברה על סיבה להגדלה של התקציב הזה בצורה ניכרת.



ספקי שיווק: יחצ- דני לוי תקשורת



1. המהלך השיווקי הבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה
ההכרה שהפרסום הכי יעיל הוא זה שמגיע באמצעות חברות שחולקות עמך אינטרסים, כלכליים ואחרים. עבדנו הרבה למשל מול צביקה ברנהולץ שעבד עד לאחרונה בגוגל. צביקה הדריך אותנו והסביר לנו מה אנחנו צריכים לשנות כדי שגוגל תתמוך בנו. התמיכה של גוגל שווה הרבה כסף ובתחילת הדרך זה כסף שפשוט אין לחברה כמו שלנו, שיש לה שאיפות גדולות גם מהבחינה המוצרית ושאיפות כאלה דורשות הסטת הון מתקציב השיווק לתקציב הפיתוח ואפיון המוצר.



2. פעילות שיווק שלא תוכל לוותר עליה
לדמיין לוותר עליו הוא לכתת רגליים ולפנות באופן אישי למשתמשים פוטנציאליים בכל מדיה אפשרית. אנחנו מבינים כי כל אדם שמפרסם באפליקציה מוצר ומרוצה מהשירות ימליץ עלינו לחברים שלו- השיווק מפה לאוזן הוא מבחינתנו השיווק האמיתי- ככה אנחנו מחדדים ומעמיקים את השם שלנו.


שיווק לא חייב להתבטא בשלטי חוצות, באנרים, או קניית משתמשים בפייסבוק- אלא בהתנעת תהליך, וההבנה כי מוריד האפליקציה הוא והניסיון החיובי שלו שווה יותר מכל דבר. אנחנו שומרים עם הגולשים שלנו על קשר אישי ורציף.



3. הלקח הכי חשוב שלך?
אין מקום לאגו בעסק הזה, כי גם ככה הצלחה אמתית וגדולה של סטארטאפ זו רק תולדה של רצף נסים שמתרחשים בחיי החברה. ממאמצי השיווק הבנו כי תחושות בטן זה אחלה, אבל המספרים חשובים יותר. אנחנו קובעים כעת לפני יציאה לכל קמפיין מה התוצאה הרצויה מבחינתנו באמצעות
KPI (Key Performance Indicators) מאוד קפדניים ואם התוצאות שאנחנו מקבלים מאכזבות, אז אין לנו בעיה לבטל את הפרויקט באופן מיידי. מה שלא עובד נזרק ולא משנה כמה עבדנו על הפי׳צר, על התוכנית העסקית או על פרויקט השיווק כזה או אחר.



4. פעילות שיווק שהרשימה אותך?


הייתי רוצה לפרגן לכמה חברות ישראליות שאמצעות שיווק נכון הגיעו להישגים מאוד יפים: פלייבאז של שאול אולמרט- הם הגיעו לסינרגיה בין מאמצי שיווק לבניית המוצר בצורה נהדרת כי המוצר עצמו הוא הפרסומת והחבירה לכל כך הרבה גופי תוכן ענקיים באמצעות עבודה קשה. זה אותו הטריק שאדם סינגולדה עשה בטאבולה או החבר׳ה של אאוטבריין, שכולל בניית מוצר טוב וחבירה לחברות שיעשו עבורך את מלאכת הפצת הבשורה.



5. השאלון האישי:



* דמות מקצועית שהשפיעה עלי – דורון ניר, השותף שלי בעסק, הוא כנראה גם האדם שהשפיע עלי הכי הרבה מקצועית. לא רק שהוא עורך התוכן הטוב ביותר שיצא לי לראות בשפה העברית, האיש גם חי ונושם כל מה שקשור לבניית מוצר, בניית קהילות וכו׳.


* עבודה ראשונה: אתרי התוכן של סמייל מדיה (אינטרנט זהב).


* תכונה חשובה למנהל שיווק: ויתור על אגו. יותר מכל תפקיד אחר, יותר מאשר בפיתוח, יותר מאשר בגיוס כספים, יותר מהכל, מנהל השיווק חייב להיות כנה עם עצמו ולהבין מה עובד ומה לא, גם אם תחושות הבטן שלו צועקות אחרת.


* מקור ידע חיצוני: ספרים ואינטרנט. למדתי המון מאנשים בתעשיה כאיריס שור ואחרים, אבל גם מספרים שכביכול לא קשורים כ-״Thinking fast and slow״ שמסכם את הקריירה של דניאל כהנמן. יש המון מסקנות חשובות שאפשר להסיק גם מתחומים אחרים לגמרי בתיאוריה כי בסופו של דבר בני אדם הם בני אדם.


* אני מאוד פעיל ברשתות חברתיות.פייסבוק, טוויטר,לינקדאין


* הבראסרי בתל-אביב. המשרד שלנו ממוקם קרוב אליו ונוח מאוד לשבת שם אם יש יותר מדי רעש במשרד ואי אפשר לארח שם מועמדים חדשים, משקיעים וכו׳.


* ג׳וב חלומתיי הוא הנוכחי. ההנאה מהעבודה שנובעת גם מהגיון היומיומי ומעבר רציף בין פיתוח תוכנה לשיווק וגם מהיכולת להשפיע באמת על הצלחת החברה הוא משהו שאני יודע להעריך גם בזמן אמת.


* חופשה חלומית היא מבחינתי כל מקום שאליו אגיע עם בת זוגתי האהובה או החברים הטובים.

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח