· שם החברה: קונסיסט
· שנת הקמה: 1971
· מספר עובדים בארץ ובעולם: 1,300
רבקה אילן, בת 36 מכוכב-יאיר, נשואה + 3 בנות מקסימות
· היקף תקציב שיווק: כחצי מיליון ש"ח
· ספקי שיווק: "אייטם מדיה" יח"צ, אריאל ספרונוב מעצב גרפי ובונה אתרים, הקים את אפליקציית ניהול המשימות Widiz.
1. באיזה מהלך שיווקי את גאה במיוחד?
קמפיין דיגיטלי דל תקציב ל- Reduxio , סטארט-אפ שלפני הקמפיין היה כמעט אנונימי…פיתח טכנולוגיית אחסון מהפכנית, וחברת קונסיסט מייצגת אותו בישראל. לאחר הקמפיין קיבלנו הרבה טלפונים של מתעניינים במוצר ובנוסף השתתפנו בכנס שבו ניגשו אלינו אנשים שאמרו- "היי, אתם רדוקסיו, החברה עם האחסון שחוזר אחורה בזמן?…שמענו עליכם"! השמועה עברה בעיקר מקמפיין אורגני בלינקדאין כמעט ללא עלות.
2. מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
לא לעשות את מה שכולם עושים, לעשות פרוייקטים/קמפיינים שבאמת יביאו ערך לקהל שלנו ולא רק מסרים בנאליים ומשעממים. בניגוד להרבה חברות עם פעילות מאוד נישתית, בקונסיסט האתגר הגדול הוא להתאים את המסרים לקהל היעד המשתנה. החברה מציעה שירותים נרחבים בתחומי ה IT, וכמו"כ פתרונות מגוונים, כך שבניית הקהלים היא לא פשוטה. קונסיסט מייצגת, למשל, סטארט-אפים כמו Ekran שפיתחו מוצר לניטור והקלטה של משתמשים בשרתי הארגון, SysAid – פתרון הלפדסק חכם, ואת Reduxio – מערכת אחסון עם טכנולוגיה פורצת דרך להתאוששות מהירה לאחר התקפה. כל אלה ועוד פתרונות רבים ומגוונים ולכל פתרון כזה קהל שונה. האתגר הוא לפצח את הקהלים האלה, להעביר להם את המסרים המתאימים וכמובן לתת להם ערך.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק
כל הזמן להתעדכן וללמוד, לא להיצמד לתכנית העבודה בצורה מוגזמת, להיות גמישים ולהתאים את עצמכם לצרכים המשתנים של השוק, אבל בהחלט כן לבנות תוכנית ואסטרטגיה. בנוסף, לבחור את הספקים הכי טובים, כשבארץ אין הרבה כאלה. תמצאו את הנדירים האלה.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך
מאוד התחברתי לקמפיין "הגברים של קסטרו"- דוגמא לקמפיין שמדבר אל הקהל שלו בצורה מושלמת. הפרסומת לא טרחנית אלא מעניינת, מדברת על סיטואציות מהיום-יום ואפשר להזדהות איתה.
5. השאלון האישי:
· איזו דמות השפיעה עלייך? מני שלום, מנכ"ל Wayerz, יצא לי לעבוד איתו כשהיה מנכ"ל של חברת הסטארט-אפ Mipso. אם יש מישהו שהוא מולטידיסיפלינרי בצורה מופלאה, זה הוא. יש אנשים עם יכולת כמעט לא אנושית לנהל כל כך הרבה מהלכים בערוצים שונים בחיים ובקריירה שלהם, ועדיין להיות מאוזנים, ובעלי יחסי אנוש טובים. האנשים האלה נדירים, ובדרך כלל גאונים, והוא אחד מהם.
· אישיווק מומלץ שעבדת איתו: איש השיווק הכי טוב שיצא לי לעבוד איתו הוא בכלל לא בעל טייטל של איש שיווק. משה אטיה, מנהל חטיבת המוצרים בקונסיסט. הוא חושב מחוץ לקופסא, ומאוד יצירתי ולא בנאלי. להיות איש שיווק טוב, זה משהו ב DNA שאי אפשר להסביר אותו. כמו בכל דבר אחר, כישרון זו מילת המפתח. זו תכונה מאוד חשובה לאנשי שיווק ודיגיטל, ולא תמיד האנשים שמחזיקים בטייטלים האלה, באמת מחזיקים בתכונות האלה…
· לימודים? תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת תל אביב
· עבודה ראשונה? מנהלת תיקי לקוחות בחברת הייטק גלובאלית
· תכונה חשובה למנהל שיווק? סקרנות
· מקור ידע מקצועי שימושי? "להיתקל באושר" של דניאל גילברט- לא קשור ישירות לשיווק אלא עוסק בפסיכולוגיה, פילוסופיה וכלכלה התנהגותית. אבל כל הנושאים האלה נוגעים באופן עקיף גם לעולם השיווק. להבין את המוח האנושי, המניעים שעומדים מאחורי החלטות שאנחנו מקבלים- כאשת שיווק אני רואה בזה יתרון- כשעושים קמפיין צריך ממש לעשות חשיבה ולהכנס לראש של אנשים, לבנות פרסונות, לפנות לקהלים מסוימים, להבין איך הם חושבים. אז כן, פסיכולוגיה תמיד עוזרת, ובאופן אישי, אותי מאוד מעניינת.
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: Meet in Place , לא בדיוק בית קפה או מסעדה אבל במיקום מושלם בשדרות רוטשילד לקיים בו פגישות עסקיות. זה מקום בעיצוב מדליק ועדכני, עם חדרי ישיבות בגדלים שונים להשכרה לפי שעה. יש אפשרות למים, קפה וסודה.
· ג'וב חלומות? מה שאני עושה היום. אבל בגדול החוט המקשר בין מה שלדעתי הופך את כל העבודות שבחרתי בהן עד היום לחלומיות, אלו הן תמיד עבודות שדורשות ממני יצירתיות, ומחשבה עצמאית, ושיש בהן אתגר גדול ופוטנציאל גדול לעשות שינוי אמיתי ולהביא את הערך שלי לשם.
· חופשה חלומית: סופש בפריז או בטן-גב בסנטוריני.