אישיווק השבוע: רוית ליפשיץ ציון- מנהלת פרסום ויחסי ציבור של חברת 'נגב'

· שם איש השיווק ותפקיד: רוית ליפשיץ ציון- מנהלת פרסום ויחסי ציבור


· שם החברה: נגב


· שנת הקמה: 1969


· מספר עובדים: 540



פרופיל



רוית ליפשיץ ציון, נשואה+ 2, מכהנת מזה 7 שנים כמנהלת הפרסום ויחסי הציבור של חברת 'נגב'. במסגרת תפקידה אחראית על מערך הפרסום בחברה, יחסי הציבור בכל הקשור לתחומי המדיה מול התקשורת הכוללים: מסיבות עיתונאים, בניית אתרי אינטרנט ותחזוקה, ארגון תערוכות, הפקת חומר שיווקי ופרסומי וניהול סטודיו לעיצוב הגרפי של החברה. תפקיד זה אמון על התדמית של החברה ומיצובה כחברה מובילה בישראל לעיצוב הבית. בעברה עבדה כע. סמנכ"ל שיווק בינלאומי בתדיראן מוצרי צריכה.



ליפשיץ -ציון היא מוסיקאית –פסנתרנית בעלת תואר ראשון בהצטיינות באקדמיה למוסיקה והחוג לתולדות האומנות באוניברסיטת תל אביב, בעלת שני תארים שניים, אותם סיימה בהצטיינות-MFA ממנהטן סקול אוף מיוזיק, ניו יורק ובעלת MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת דרבי.



רקע



חברת נגב מובילה היום את חוויות העיצוב האיכותיות לבנייה ושיפוץ הבית. חזון החברה הינו להוביל את המהפכה בחוויית עיצוב הבית בישראל. לחברה 16 חנויות בארץ וברחבי העולם, כשהיתרון הגדול שלה הוא ביכולתה להעניק ללקוחותיה מבחר רעיונות ומקורות השראה כוללים, רעיונות למעצבים וייעוץ אדריכלי.



נגב יצרה מהפכה אמיתית בתחום שיווק ויצור הגרניט פורצלן בישראל, בעזרת המותג NOVO: אריחי גרניט פורצלן איכותיים ואסתטיים, המיועדים לשימוש פנים וחוץ. האריחים מעוצבים בסדנאות העיצוב המובילות באיטליה ובסטודיו נגב ומיוצרים במפעל החברה, מהמתקדמים בעולם.



החברה מוציאה קולקציות חדשות מדי שנה ומובילה את המהפכה הדיגיטלית על גבי אריחי פורצלן. היא יוצרת שפה עיצובית עשירה ברשת החנויות הארצית, שהפכה להיות מותג הקמעונות המוביל במדינה בתחום.



ברשת החנויות משלבת חברת נגב את מיטב המותגים בעולם ומעצבי העל. בנוסף, משווקת נגב את מוצריה באמצעות מפיצים אחרים וישירות לפרויקטים.



בשנים האחרונות נגב בתנופת התרחבות משמעית במסגרתה היא מייצאת לצפון אמריקה, רוסיה, דרום אפריקה, מזרח אפריקה, קפריסין, רומניה ולמדינות רבות נוספות.




1.מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?



בשנת 2009 נגב נתפסה כמותג איכותי וסטייליסטי, המוביל את מהפכת העיצוב בתחום הריצוף והחיפוי. נגב מייצגת לא רק אריחים, אלא לייפסטייל שלם של עולמות תוכן ועיצוב. היא מובילה בחדשנות מוצרית ונתפסת כמקצוענית במיוחד. היתרונות הללו הפכו לאיום פוטנציאלי בתקופה של מיתון וצרכנים מוטי מחיר, כשכל המתחרים שלנו יצאו במבצעי הוזלות אגרסיביים.



האתגר העיקרי של נגב בשנת זו היה להתמודד, כמותג שנתפס כיוקרתי מהמתחרים, עם המיתון האקוטי.


המטרה העיקרית הייתה לא להידרדר עם השוק, לשמור על היקפי מכירות, נתח השוק היחסי והרווח הגולמי וכמובן חיזוק המיצוב של נגב כמובילת שוק וקובעת מגמות.


הדרך בה נקטנו היא שלא להיגרר למלחמת מחירים וכן להישאר נאמנים ל- DNA של נגב: להמשיך ולהוביל את השוק ולהגדיר אותו מחדש. החלטנו למנף את המשבר לטובתנו ולהתמקד בהעמקת הבידול של נגב מהמתחרים והגדלת המובילות שלה בקטגוריה. שני העקרונות האסטרטגיים שליוו אותנו במשבר: האחד הוא בידול- בזמן שכולם מדברים מחיר אנחנו מדברים עיצוב. השני הוא חדשנות מוצרית – כשכולם מתמקדים בשימור הקיים, נגב משיקה מוצרים חדשניים שיעצימו את תדמיתה כמובילת שוק חדשנית.



דווקא בתקופה כזו החלטנו להראות לכולם את קסמה של ה– פרסונליזציה בעזרת השקת טכנולוגיה מהפכנית לעיצוב אריחים- הנובו אימג'ין. הפניה נעשית במקביל לשני הקהלים- השוק המקצועי (אדריכלים ומעצבים) וצרכנים פרטיים. הפנייה לשוק המקצועי מחזקת את המותג נגב בשוק הפרטי.



2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?



הכי חשוב לנו לשמור על ההתמקדות בפרסום בטלוויזיה על מנת לייצר חשיפה רחבה, אימפקט פרסומי גבוה ותמיכה בתדמית, כמו קמפיין מרלין מונרו של אנדי וורהול להשקה של הנובו אימג'ין.



מדיה זו נתמכת גם בעיתונות- מודעות במגזיני עיצוב ולייפסטייל, יח"צ- אירועי ההשקה יוצאי דופן בהיקפם ותכנם, כתבות בעיתונים ושידורים בערוצי בידור, קד"מ- באירוע ההשקה ואביזרי נראות בחנויות. אינטרנט- עיצוב האתר ברוח הקמפיין הפרסומי וייצור המשכיות.



3. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?



עוגת התקציב נקבעת בהתאמה לשנה קודמת וליעדים החדשים, בתכנון משותף בין המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים ומנהלת הפרסום תוך ניתוח צרכי השיווק של כל זרועות הארגון- פרויקטים, רשת, יצוא וכלל נגב.



הפרסום הוא רק חלק מתוך תקציב שיווק ובו תערוכות, חומר שיווקי ופרסומי, אירועים, פרסום ומדיה, אינטרנט, צרכי קד"מ, תכנון תצוגות ועוד. בסופו של דבר נבנית תכנית אסטרטגית בה נקבע איזה נתח כספי יינתן לכל אחד. מכיוון שיש לחברה כבר ניסיון רב בתחום, אנו יודעים מהיכן מגיעה התמורה הרבה ביותר ושם משקיעים את מרבית התקציב, אךהפניה נעשית, לרוב, לכל הערוצים.



4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:



המתחרים של נגב ראו את תפיסת השיווק של נגב בחנויות קונספט המתמחות בעיצוב הבית, אורח חיים ותפישת עולם של אוירה והגשמת חלום. היום כולם פונים לכיוון של בית עיצוב כאשר הם מדגישים את המראה העיצובי הכולל להגדלת כמות קנייה ופחות מכירת סחורות ופריטים.




השאלון האישי:



איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אבי מוטולה – מנכ"ל נגב


עיתון/ מגזין מועדף?
גלובס ודה מארקר


דף הבית שלך באינטרנט:
www.negev-new.co.il



בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות?
קפה גרג- קניון איילון


מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
פולקסווגן ג'טה


מהו ג'וב חלומותיך?
לנהל את המטרופוליטן אופרה בניו יורק.


חופשה חלומית:
עם הבעל והתאומים- שירה ואיתמר ברחבי העולם, לראות הכול שוב דרך העיניים שלהם.

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח