· שם איש השיווק ותפקיד: רוית ליפשיץ ציון- מנהלת פרסום ויחסי ציבור
· שם החברה: נגב
· שנת הקמה: 1969
· מספר עובדים: 540
פרופיל
רוית ליפשיץ ציון, נשואה+ 2, מכהנת מזה 7 שנים כמנהלת הפרסום ויחסי הציבור של חברת 'נגב'. במסגרת תפקידה אחראית על מערך הפרסום בחברה, יחסי הציבור בכל הקשור לתחומי המדיה מול התקשורת הכוללים: מסיבות עיתונאים, בניית אתרי אינטרנט ותחזוקה, ארגון תערוכות, הפקת חומר שיווקי ופרסומי וניהול סטודיו לעיצוב הגרפי של החברה. תפקיד זה אמון על התדמית של החברה ומיצובה כחברה מובילה בישראל לעיצוב הבית. בעברה עבדה כע. סמנכ"ל שיווק בינלאומי בתדיראן מוצרי צריכה.
ליפשיץ -ציון היא מוסיקאית –פסנתרנית בעלת תואר ראשון בהצטיינות באקדמיה למוסיקה והחוג לתולדות האומנות באוניברסיטת תל אביב, בעלת שני תארים שניים, אותם סיימה בהצטיינות-MFA ממנהטן סקול אוף מיוזיק, ניו יורק ובעלת MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת דרבי.
רקע
חברת נגב מובילה היום את חוויות העיצוב האיכותיות לבנייה ושיפוץ הבית. חזון החברה הינו להוביל את המהפכה בחוויית עיצוב הבית בישראל. לחברה 16 חנויות בארץ וברחבי העולם, כשהיתרון הגדול שלה הוא ביכולתה להעניק ללקוחותיה מבחר רעיונות ומקורות השראה כוללים, רעיונות למעצבים וייעוץ אדריכלי.
נגב יצרה מהפכה אמיתית בתחום שיווק ויצור הגרניט פורצלן בישראל, בעזרת המותג NOVO: אריחי גרניט פורצלן איכותיים ואסתטיים, המיועדים לשימוש פנים וחוץ. האריחים מעוצבים בסדנאות העיצוב המובילות באיטליה ובסטודיו נגב ומיוצרים במפעל החברה, מהמתקדמים בעולם.
החברה מוציאה קולקציות חדשות מדי שנה ומובילה את המהפכה הדיגיטלית על גבי אריחי פורצלן. היא יוצרת שפה עיצובית עשירה ברשת החנויות הארצית, שהפכה להיות מותג הקמעונות המוביל במדינה בתחום.
ברשת החנויות משלבת חברת נגב את מיטב המותגים בעולם ומעצבי העל. בנוסף, משווקת נגב את מוצריה באמצעות מפיצים אחרים וישירות לפרויקטים.
בשנים האחרונות נגב בתנופת התרחבות משמעית במסגרתה היא מייצאת לצפון אמריקה, רוסיה, דרום אפריקה, מזרח אפריקה, קפריסין, רומניה ולמדינות רבות נוספות.
1.מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בשנת 2009 נגב נתפסה כמותג איכותי וסטייליסטי, המוביל את מהפכת העיצוב בתחום הריצוף והחיפוי. נגב מייצגת לא רק אריחים, אלא לייפסטייל שלם של עולמות תוכן ועיצוב. היא מובילה בחדשנות מוצרית ונתפסת כמקצוענית במיוחד. היתרונות הללו הפכו לאיום פוטנציאלי בתקופה של מיתון וצרכנים מוטי מחיר, כשכל המתחרים שלנו יצאו במבצעי הוזלות אגרסיביים.
האתגר העיקרי של נגב בשנת זו היה להתמודד, כמותג שנתפס כיוקרתי מהמתחרים, עם המיתון האקוטי.
המטרה העיקרית הייתה לא להידרדר עם השוק, לשמור על היקפי מכירות, נתח השוק היחסי והרווח הגולמי וכמובן חיזוק המיצוב של נגב כמובילת שוק וקובעת מגמות.
הדרך בה נקטנו היא שלא להיגרר למלחמת מחירים וכן להישאר נאמנים ל- DNA של נגב: להמשיך ולהוביל את השוק ולהגדיר אותו מחדש. החלטנו למנף את המשבר לטובתנו ולהתמקד בהעמקת הבידול של נגב מהמתחרים והגדלת המובילות שלה בקטגוריה. שני העקרונות האסטרטגיים שליוו אותנו במשבר: האחד הוא בידול- בזמן שכולם מדברים מחיר אנחנו מדברים עיצוב. השני הוא חדשנות מוצרית – כשכולם מתמקדים בשימור הקיים, נגב משיקה מוצרים חדשניים שיעצימו את תדמיתה כמובילת שוק חדשנית.
דווקא בתקופה כזו החלטנו להראות לכולם את קסמה של ה– פרסונליזציה בעזרת השקת טכנולוגיה מהפכנית לעיצוב אריחים- הנובו אימג'ין. הפניה נעשית במקביל לשני הקהלים- השוק המקצועי (אדריכלים ומעצבים) וצרכנים פרטיים. הפנייה לשוק המקצועי מחזקת את המותג נגב בשוק הפרטי.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
הכי חשוב לנו לשמור על ההתמקדות בפרסום בטלוויזיה על מנת לייצר חשיפה רחבה, אימפקט פרסומי גבוה ותמיכה בתדמית, כמו קמפיין מרלין מונרו של אנדי וורהול להשקה של הנובו אימג'ין.
מדיה זו נתמכת גם בעיתונות- מודעות במגזיני עיצוב ולייפסטייל, יח"צ- אירועי ההשקה יוצאי דופן בהיקפם ותכנם, כתבות בעיתונים ושידורים בערוצי בידור, קד"מ- באירוע ההשקה ואביזרי נראות בחנויות. אינטרנט- עיצוב האתר ברוח הקמפיין הפרסומי וייצור המשכיות.
3. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
עוגת התקציב נקבעת בהתאמה לשנה קודמת וליעדים החדשים, בתכנון משותף בין המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים ומנהלת הפרסום תוך ניתוח צרכי השיווק של כל זרועות הארגון- פרויקטים, רשת, יצוא וכלל נגב.
הפרסום הוא רק חלק מתוך תקציב שיווק ובו תערוכות, חומר שיווקי ופרסומי, אירועים, פרסום ומדיה, אינטרנט, צרכי קד"מ, תכנון תצוגות ועוד. בסופו של דבר נבנית תכנית אסטרטגית בה נקבע איזה נתח כספי יינתן לכל אחד. מכיוון שיש לחברה כבר ניסיון רב בתחום, אנו יודעים מהיכן מגיעה התמורה הרבה ביותר ושם משקיעים את מרבית התקציב, אךהפניה נעשית, לרוב, לכל הערוצים.
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:
המתחרים של נגב ראו את תפיסת השיווק של נגב בחנויות קונספט המתמחות בעיצוב הבית, אורח חיים ותפישת עולם של אוירה והגשמת חלום. היום כולם פונים לכיוון של בית עיצוב כאשר הם מדגישים את המראה העיצובי הכולל להגדלת כמות קנייה ופחות מכירת סחורות ופריטים.
השאלון האישי:
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אבי מוטולה – מנכ"ל נגב
עיתון/ מגזין מועדף?
גלובס ודה מארקר
דף הבית שלך באינטרנט:
www.negev-new.co.il
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות?
קפה גרג- קניון איילון
מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
פולקסווגן ג'טה
מהו ג'וב חלומותיך?
לנהל את המטרופוליטן אופרה בניו יורק.
חופשה חלומית:
עם הבעל והתאומים- שירה ואיתמר ברחבי העולם, לראות הכול שוב דרך העיניים שלהם.