אישיווק השבוע: רועי חקון סמנכ"ל השיווק של רשת מטבחי DO IT
• שם החברה: מטבחי DO IT
• שנת הקמה: 1992
• מספר עובדים: כ-120 עובדים
פרופיל
רועי חקון [46] מכהן מזה שנה כסמנכ"ל שיווק במטבחי דו-איט. רועי התמנה לסמנכ"ל Do it בשנת 2007 לאחר כהונת בת 4.5 שנים כמנהל מרחב מסחרי בויזה כאל, חברה בתחום האשראי החוץ בנקאי. בעשור האחרון מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים בתחומי השיווק והמכירות. חקון כיהן בין היתר כסמנכ"ל שיווק בעכביש- דלתות פלדה וגם כמנהל מכירות ארצי בד"ר פישר. את הקריירה שלו החל בתחום הטואלטיקה כאיש מכירות ובמהלך השנים הפך למנהל ארצי.
עד גיל 21 גדל רועי בדימונה, למשפחה בת 4 אחים. את דימונה עזב בעקבות רצונו לממש את עצמו בתחום המקצועי של שיווק ואסטרטגיה. לדבריו, חלומו הכמוס הוא לחיות בגליל ולהקים חווה פרטית לייצור חקלאות אישי. את זמנו הפנוי הוא מנצל לטובת טיולי ג'יפים בנגב והוא מקפיד להתאמן כ-פעמיים בשבוע לפחות, באומנות הלחימה קראטה שבה הוא עוסק מאז שהיה צעיר. רועי סיים את לימודיו האקדמיים באוניברסיטת בן גוריון בפקולטה לפילוסופיה וניהול, בהתמחות של ניהול בזמן משבר.
מטבחי DO IT, המנהלת רשת חנויות בפריסה ארצית, הוקמה בשנת 1992 ומתמחה בייצור, שיווק ועיצוב מטבחים. הקו הפרסומי של החברה מאופיין בגישת ה"פיתרון הכולל" כאשר הבידול של החברה הוא בכך שהיא מציעה גם את מכשירי החשמל המעוצבים לצד הריהוט.
1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
"הצעד השיווקי הכי נכון שעשינו היה כשמיצבנו את עצמנו כחברת מטבחים מובילה ואיכותית הנותנת מענה איכותי בטאצ' יוקרתי, לקהל לקוחות ברמה סוציו-אקונומית בינונית-גבוהה. צעד זה הניב תוצאות מצוינות וקיבל ביטוי באסטרטגיה השיווקית של החברה ובתוצאות העסקיות בכל אחד מסניפי הרשת ברחבי הארץ".
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
"במטבחי , DO IT אנחנו מאמינים מאד ביצירת קשר אישי עם הלקוח ובמפגשים של אחד על אחד בסניפים שלנו. יחד עם זאת הפעילות השיווקית שמביאה את הלקוחות לסניפים שלנו משלבת שימוש חכם ויעיל בתוכן שיווקי, פרסום ויחסי ציבור. ראוי לציין שאני מאמין גדול ביחסי ציבור הגורמים לאהדת המותג ולהעדפה שלו על ידי הקהל. אני מאמין שבאמצעות יחסי הציבור ניתן לשמור על תעודה ציבורית-תקשורתית לאורך כל השנה".
3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?
"המהלך השיווקי הבולט ביותר היה כאשר בחרנו לא לדבר על המחיר ועברנו לדבר על איכות וחוויית הקנייה. למהלך זה הוספנו את העוצמה ואת הריגוש וצרפנו מתנה מפתיעה בעלת ערך מוסף. כלומר, במקום לתת ללקוח הנחה של מספר אחוזים, בחרנו להפתיע ולרגש במוצר כמו מיקסר של קיצ'נאייד, מסך LCD או חופשה זוגית. "
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
"אני שמח לפרגן לקולגה שלנו – מטבחי סמל, על ההתמדה ועל הפעילות שביצע לחיזוק המותג על פי אותו הקו".
5. 30 שניות על…
• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "שני אנשים אשר השפיעו עליי יותר מכל, בתחום המקצועי: שאול ששון מנכ"ל מטבחי DO IT וארז אבנר סמנכ"ל מכירות בדפי זהב."
• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "האוקיאנוס הכחול"
• עיתון/ מגזין מועדף – "דה מרקר"
• דף הבית שלך באינטרנט – "אתר הבית של DO IT."
• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – "ארקפה ודיקסי."
• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "טיוטה קורולה 2007"
• מהו תפקיד חלומותיך? "מה שאני עושה עכשיו."
• חופשה חלומית: "הקרנבל בברזיל."