אישיווק השבוע: שולי חן מנהל תחום שיווק בחברת "מעדני מיקי"


  • שם איש השיווק ותפקיד: שולי חן – מנהל תחום שיווק.
  • שם החברה: "מעדני מיקי" תעשיות מזון דגים וסלטים (1992) בע"מ
  • שנת הקמה: 1939

· מספר עובדים: 250

רקע
שולי חן, 44, מנהל תחום שיווק בחברת "מעדני מיקי" מזה 3 שנים. בשנה האחרונה יזם את מהלך המיתוג מחדש ב"מעדני מיקי" במטרה להגדיל את מכר המוצרים בקרב קהלי יעד חדשים. המהלך בא לידי ביטוי בהחלפת האריזות, באימוץ הצבע הסגול כצבע המוביל את סדרות הסלטים וכן בייצור של סלטים חדשים ומגוונים כגון: סדרת הגורמה היוקרתית . שולי החל את דרכו בשיווק לפני כ- 15 שנה, בחברה לשיווק ישיר. לאחר מכן עבד במשרד פרסום ובשנת 2000-2003 ניהל את מערך השיווק במפעל "יפאורה". לדבריו: "האסטרטגיה השיווקית של מעדני מיקי היא להעניק לצרכן מוצר במחיר השווה לכל נפש ובדגש על טעם ואיכות. המוצרים העומדים בכבוד בתחרות ולעיתים עולים על המוצרים של המתחרים גם ברמת המחיר הסופי לצרכן". לשולי תואר ראשון במדע המדינה ויחב"ל ותואר שני בתקשורת.

פרופיל
חברת "מעדני מיקי" נוסדה בשנת 1939 ומייצרת מאז ועד היום מגוון רחב מאוד של סלטים מצוננים למעלה מ-30 סוגים בהם סלטי דגים, מוצרי דגים מעושנים, כבושים ומלוחים. בחברה נצבר ניסיון עשיר ומסורת רבת שנים אשר יחד יוצרים מוצרים איכותיים ומיוחדים.
החברה עומדת בכל תקני הייצור המחמירים ומשווקת את מוצריה בכל נקודות המכירה בישראל. כמו כן, החברה מייצאת מגוון רחב של מוצרים למדינות רבות בעולם. בשוק המוסדי "מעדני מיקי" היא מהמובילות את תחום הסלטים המצוננים כאשר היא הספק הראשי של צה"ל וכוחות הביטחון, חברות גדולות כגון אל על , בתי מלון חברות קייטרינג ומסעדות מובילות.





  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

חברת "מעדני מיקי" נכנסה השנה עם חגיגות ה- 70 להיווסדה – למהלך של מיתוג מחדש ועדכון אריזות המוצרים בהשקעה של כ- 10 מיליון שקל. כחלק מהמיתוג מחדש נבחר הצבע הסגול כצבע מוביל אשר יוצר בולטות עצומה במקררים שברשתות השיווק ובסופרמרקטים. אריזות המוצרים עודכנו בהתאם למיתוג מחדש וצורתם שונה לאובאלית. אריזה ייחודית שכמותה לא הייתה עד עתה. אריזות המוצרים נבחרו כך שניתן יהיה להשתמש בהם לשימושים נוספים מלבד אחסון סלטים, ובכך נמנעת השלכת פלסטיק לאשפה ונשמרת איכות הסביבה. גם ברמת הלייבלינג שודרגו האריזות והובלטו בהן הערכים הבריאותיים שחשובים לצרכן.


ככלל, המיתוג מחדש, שעוברת חברת "מעדני מיקי" שם לו בראש מעייניו את הצרכן הסופי, זה הרוכש את המוצרים, על מנת לספק לו את מירב ומיטב האינפורמציה הדרושה לו כדי לקנות חכם.




  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

המדיה העיקרית בה משתמשים ב"מעדני מיקי" היא מדיית המדף ויחסי הציבור. החברה לא יצאה בקמפיין פרסומי מאז הקמתה ולמעשה שירותי יחסי הציבור מספקים את הדרישה לחשיפת הפעילות העסקית והשיווקית והמוצרים החדשים. הצמיחה של החברה נובעת מעצם טעמם ואיכותם הגבוהה של מוצריה שעברו מפה לאוזן. בימינו זה לא מספיק ולכן המדיה העיקרית היא המדף והאריזות המונחות על גביהן צריכות "לצעוק" ולמשוך את תשומת לבו של הצרכן וזאת בשילוב עם יחסי ציבור נכונים.




  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

מאחר ו"מעדני מיקי" הינה חברה פרטית שאין מאחוריה גב בינלאומי כזה או אחר, התכנון השיווקי וקביעת התקציב עבורו נעשית בעבודת צוות של שני המנכ"לים המשותפים, סמנכ"ל השיווק והמכירות הארצי ביחד עם מנהלי תחומי השיווק והמכירות. מאחר ובכל דרגי הניהול ברמות השיווק והמכירות בחברה, חיים את השטח ונמצאים איתו במגע יומיומי, ישנה הבנה עמוקה וכוללת של צרכי השוק ונטיות הצרכן בתחום פעילותה של החברה ומתוך הבנה זו נגזרת הפעילות השיווקית שמתוקצבת בהתאם לפעילות שהוחלט עליה.




  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

גם "צבר" שידרגו במעט את הגרפיקה על האריזות שלהם והפכו אותם לעדכניים יותר.




השאלון האישי



· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אין לי דמות אחת ספציפית. מכל מלמדי השכלתי.


· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
שיווק בגדול ושיווק בגדול פלוס, של סטן ראפ.


· עיתון/ מגזין מועדף
גלובס, דה מרקר.


· דף הבית שלך באינטרנט
ynet


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
אצלנו במשרדים, על צלחת חומוס, טחינה וסלטים פיקנטיים.


· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
אופטרה מור.


· מהו ג'וב חלומותיך?
התפקיד אותו אני ממלא היום, מלא אתגרים ושינויים תכופים.


· חופשה חלומית:
חודש באיים הקריביים.

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח