שי בייבה, 27, היא מנהלת השיווק בחברת ויז'ואל, המייבאת לישראל ומפיצה פתרונות מחשוב מתקדמים הכוללים את מחשבי ופתרונות ASUS, פתרונות אחסון QNAP, ומערכות מחשוב של HP ו- IBM. בשנה וחצי האחרונות שי היא חלק מהצוות של ויז'ואל, אשר ביצע מהלך להפיכת מחשבי הנטבוק של ASUS מנישה קטנה בשוק הישראלי, לאחיזה בנתח משמעותי בשוק המחשבים הניידים.
1. מה הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?
הצעד השיווקי הנכון ביותר שביצענו השנה הוא השקת אתר חדש לויז'ואל. שוק המחשוב הישראלי הוא שוק חי ובועט, לכן ראינו צורך ביצירת אתר תדמיתי לחברה שבנוסף הוא עונה על צרכי השוק ונותן מענה שירותי ומקצועי ללקוחותינו. האתר מהווה מעין פורטל נוח לשימוש עבור מנהלי חנויות איתם אנו עובדים לבדיקת מלאי, מחירים, מפרטים טכניים ולקבלת חדשות ועדכונים. הוא בנוי כשילוב ייחודי בין אתר תדמיתי, מכירתי ואתר יצרן טכני.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
הפעילות השיווקית עליה לא אוכל לוותר היא העבודה הנרחבת במחלקת פיתוח הלקוחות החדשה שהקמנו השנה. מטרת מחלקה היא הרחבת מאגר המשווקים של החברה ושימור לקוחות פעילים. באופן זה אנחנו מגיעים לכל חנות ובית עסק בארץ ומביאים אותם לניצול מלוא פוטנציאל העבודה שלהם מולנו.
3. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
התכנון השיווקי וקביעת התקציב מתבצע אחת לרבעון בהתאם לתקציבים ולדרישות שמגיעים מה Brands השונים שאנחנו מייבאים ומפיצים. כמובן שתכניות השיווק נקבעות בהתאם למטרות שויז'ואל מכתיבה לעצמה לאותה שנה ואותו רבעון.
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של חברה מתחרה
על מנת לשמור על יצירתיות וראש פתוח אני מתמקדת יותר בפעולות השיווקיות של ויז'ואל ושל ה Brands מחו"ל ופחות בפעולות המתחרים בארץ. כולם עושים פעילות שיווקית מעולה ונותנים "פייט" ראוי.
5. השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אני משתדלת ללמוד כל מה שרק אפשר מכל מי שנקלע לדרכי בחיי המקצועיים והאישיים כאחד.
· עיתון/מגזין מועדף
בעיקר מגזינים אלקטרוניים כגון Daily maily ו- YNET
· דף הבית שלך באינטרנט
דף הבית של ויז'ואל ככלי מקצועי ו Google כמובן
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
ארקפה ברמת החייל.
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
יונדאי אקסנט
· מהו ג'וב חלומותיך?
מנהלת שיווק בחברת תקשורת גדולה
· חופשה חלומית:
חוף ים בתאילנד עם ספר טוב