שם החברה: אביבי מטבחים
שנת הקמה: החברה פועלת מעל חמישה עשורים.
מספר
עובדים:
כ 350 עובדים.
בן 42, פרפקציוניסט, תמיד בשליטה ותמיד
מחפש אתגרים, חובב חדשנות מושבע. אב לילד בן ארבע, נמצא בזוגיות ארוכה ויציבה עם
בן זוגי, אלעד.
כמעצב הראשי של החברה, חשוב לי מאוד לדאוג לכך שהעבודה שלנו תוצג
בצורה הכי נכונה ומדויקת ללקוחות. לכן לקחתי על עצמי גם את תפקיד מנהל השיווק,
ואני נהנה מהיתרון שבכך שאני מכיר היטב את החומרים, הדגמים, הטרנדים והצרכים של
הלקוחות. בזכות שילוב התפקידים אני יכול להוביל מהלך מרמת הקונספט, דרך הביצוע,
ועד למסר שיוצא ללקוחות
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט
ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בשנה האחרונה בעקבות הקורונה חלו הרבה
שינויים. בהתחלה לפני כשנה על מנת למנוע התקהלות עברנו לעבוד בשתי משמרות על מנת
למנוע הדבקות במפעל. המהלך התברר כיעיל ואפשר גם לעמוד בזמנים ולהגדיל את כושר
הייצור. הסיבה היתה לעמוד בהנחיות משרד הבריאות אך הביאה לערך מוסף. מבחינת העבודה
בסניפים עברנו לפגישות וידאו עם לקוחות. ראינו שמהלך זה תורם רבות – הוא מאפשר שבירת
קרח על יד סמול טוק, מאפשר לנו לקבל הרבה יותר אינפורמציה מהלקוח בצורה מאוד
מדויקת. הלקוחות עורכים את הפגישה מהבית שלהם, מרגישים קלילים יותר ולנו לא היה
צורך לדמיין כי באמצעות הווידאו הלקוח מראה לנו את הבית וממש מאפשר לנו להיכנס
אליו לבית ולהכיר את הרגלי הצריכה, כמה אנשים מתגוררים בבית, כמה שטחי אחסון הם
צריכים צריך. אנחנו ממשיכים להשתמש בשיחות הווידאו כי ראינו שזה תורם רבות גם
לתחושת שביעות הרצון של הלקוחות וגם לרמת הדיוק והמקצועיות בשירות שאנחנו מספקים
ללקוחות.
במהלך השנה הזו, בה אנשים שהו רוב הזמן
בבית בתקופות של סגר או בידודים השקנו קולקציה חדשה- סמרט נייצ'ר. מדובר בקולקציה המורכבת
מעצים טבעיים במטרה להכניס את הטבע הביתה. הקולקציה עשויה מחומרים טבעיים ונותנת
תחושה חמימה, נעימה וטבעית המאפשרת בתקופה בה החוץ נמצא מחוץ להישג יד להכניס אותו
הביתה.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל
לוותר, ומדוע?
לא נוותר על שלב בירור הצרכים של
הלקוחות. אלו שאלות שנשאלות בשיחות אישיות עם הלקוחות שמאפשרות היכרות מעמיקה עם
צרכי הלקוח, עם המרחב שבו הוא גר, עם הרצונות שלו. לפעמים אנשים מספרים לנו על מה
הם חולמים ולפעמים החלום לא מתאים לצורך שלהם או למרחב הבייתי שלהם והגשמת החלום
עלולה במקום לשמח דווקא לאכזב במבחן התוצאה. כן בשיחת בירור הצרכים אנחנו שמים את
הכל על השולחן ועושים תיאום ציפיות ריאלי כך שהלקוח יקבל מטבח שיהיה פונקציונלי,
יעיל, נוח ויפה בדיוק כמו שהוא צריך. שיחה של חצי שעה יכולה להביא להצלחה כי הלקוח
יקבל את מה שהוא צריך עם הטרנד הכי עכשווי והכי נכון עבורו. באביבי מטבחים יש
קולקציה ייחודית המספקת ללקוחות מכלול של פתרונות לשימוש נוח, יעיל ופונקציונלי
במטבח- SMART KITCHEN.
אנחנו לא נוותר על הסבר קצר ללקוח להבנה מעמיקה של הפתרון הטכנולוגי החדשני שאנחנו
מציעים להם על מנת שקניית המוצר תעשה מתוך הבנה וחיבור למוצר.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק או לקח
מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים.
איש שיווק צריך להיות תמיד עם היד על
הדופק ולבדוק את הפירמה בכל מיני היבטים- המוכר עצמו, המוצר, בדיקת המתחרים. לרדת
לרזולוציות נמוכות יותר לשלוט כמה שיותר במידע ובידע. הוא צריך להיות מעורב במתרחש
בחברה ולדעת לשלב בין התחומים השונים במקומות הנכונים, לדעת לזהות הזדמנויות.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך
החברה שעושה Real Time Marketing הכי טוב לדעתי זו חברת דורקס – מותג הקונדומים המשווק ביותר בעולם
שלוקח בצורה חכמה, מדוייקת ומצחיקה נושאים אקטואליים ונותן להם ביטוי וחיבור לחברה
ומספק תכנים שיווקיים מצויינים. מדובר במוצר שעל פניו לא מדברים עליו בפתיחות
וגורם לעיתים למבוכה אבל החברה באמצעות המסרים שלה מקלילה את הנושא והופכת את
המצור ה"גס" למוצר שניתן לדבר עליו בצורה חופשית ומקובלת.
5.השאלון האישי:
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? ג'וליה זהר הבעלים של חברת טחינה אל
ארז היא דמות ראויה להערצה בעייני. מעבר להיותה בעלים של רשת מזון גדולה ומצליחה
היא לא שוכחת לתרום לחברה והיא פועלת לקידום אג'נדות חשובות ואוכלוסיות מוחלשות. לחברה
יש השפעה חברתית וערכית על ידי העסקה שוויונית של נשים במפעל. החברה היתה לראשונה
בחברה הערבית שהביעה תמיכה פומבית בקהילת הלהט"ב על ידי תרומה כספית להקמת קו
סיוע וקשב ללהט"ב ערבים וערביות ולמרות האש שהחברה ספגה היא לא נסוגה ועמדה
על העקרונות שלה. זה ראוי להערצה ואני מקווה שעוד חברות יושפעו לטובה ממנה.
עבודה ראשונה? מנהל קשרי לקוחות במטב- חברת כבלים.
תכונה חשובה למנהל שיווק? אסרטיביות.
מקור ידע מקצועי שימושי? אני לוקח המון השראה מתערוכות
בינלאומיות ומעמודי אינסטגרם שעוסקים בעיצוב ולא רק מעולם המטבחים. מעצב שאני
מתחבר אליו באופן אישי ועוקב אחרי עבודתו הוא TOM DIXON שעובד בכל מיני תחומים וכל
מיני מוצרים שמהווים עבורי השראה.
רשתות חברתיות? אני הכי מתחבר לאינסטגרם כיוון שהיא מאפשרת ביטוי ויזואלי.
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות– הוטל מונטיפיורי.
חופשה חלומית: חופשה חלומית זה בטן גב, שמש, שקט,
אוכל טוב ומוזיקה– הריביירה הצרפתית.