אישיווק השבוע: שמוליק צרפתי, יועץ לעמותת ילדים בסיכוי


  • שם החברה: What?! ייעוץ שיווקי וקד"מ
  • שנת הקמה: 1998
  • מספר ע ובדים: 12

ד"ר שמוליק צרפתי (45) מנהל את חברת הייעוץ השיווקי והקד"מ What?! המספקת שירותים לחברות כגון לאומי, אלטשולר-שחם, כללית, וכמובן עמותת ילדים בסיכוי. מרצה באקדמיה משנת 2002 בתחום השיווק וחבר דירקטוריון במספר ארגונים, מרביתם בהתנדבות כדוגמת נוער מוסיקלי בישראל.



1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
עבור חברת אלטשולר שחם: קמפיין "אלוף ההקפצות של ישראל" – קמפיין גרילה משולב ביח"צ ורשתות חברתיות. עבור ילדים בסיכוי: שת"פ עם אומנים כדוגמת רמי מאירי ליצירת הגדות פסח בשיתוף עם הילדים.







השנה שיתוף הפעולה היה פורה במיוחד: סדנאות ציור עם אומן ציורי הקיר, רמי מאירי ולאחר מכן ציורים משותפים של הילדים עם האומן מעטרים כעת הגדות פסח 2015. זהו פרויקט נשמה כפול – הן הפן האומנתי הבא לביטויו בקרב הילדים והן פן התרומה של רוכשי ההגדות (בד"כ ארגונים).



בנוסף הוקם עבור העמותה פרויקט הנקרא 10 אג', והוא מיועד לבתי קפה ופאבים ברחבי הארץ. העיקרון: מלצרים, ברמנים – יכולים לשים בקופה המוצבת אצלם בבר עודף קטן ואנו אוספים את הקופות פעם בחודש. הקופה לא מיועדת ללקוחות, אלא לעובדים. היא מוצבת בד"כ במקום שרק הם יודעים וכך הם יכולים גם לתרום כסף ממש קטן שמתעצם ונאסף לסכומים גדולים. ממרץ אנו מתעתדים להרחיב את הפרויקט ולצאת מגבולות ת"א.







2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? נטוורקינג – כי מכאן מתחילה כל עסקה







3. טיפ למתחילים בעולם השיווק
כמרצה לשיווק בזמני החופשי בימי שישי באוניברסיטה, אני סבור כי הטיפ הכי טוב בא מהחיים האמיתיים: "תשתו הרבה כוסות אספרסו עם חברים, סתם אנשים ותיצרו רשת קשרים כמה שיותר מוקדם".







לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים
בכל פעילות שיווקית מומלץ היום לשלב מדיות שונות: Cross Media . שלבו קד"מ עם יח"צ, פרסום עם רשתות חברתיות וכיו"ב. בד"כ כל סוכנות שיווק לוחצת שהחלק שלה יהיה הגדול ביותר. באם תקציב השיווק מאפשר זאת אז כמנהלי שיווק שכל פעילות תוצלב כדי להעצים את המסר (לא חלוקת מדיה, אלא הצלבה).







4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך?
פעילות גרילה שלדעתי המוצלחת ביותר בינתיים בכל הזמנים: ערוץ טלוויזיה בלגי שביקש לקדם ערוץ דרמה הציב כפתור אדום ענק באמצע כיכר מנומנמת. אחרי שעוברי אורח לחצו על הכפתור…החלה הדרמה והיא הייתה ענקית…מעל 100 מיליון צפיות (במספר סרטוני פעולה), הצלבה עם יחסי ציבור ושידור הפעילות ברשתות הטלוויזיה באירופה.




5. השאלון האישי:


· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? המנהל הראשון והיחיד שלי בחיים (ניסן יצחקי) כשהייתי שכיר למשך שנה בלבד. טען שהכי טוב להקיף עצמך באנשים חכמים ממך וככה תעלה למעלה….





· עבודה ראשונה? מוכר עיתוני ילדים מדלת לדלת





· תכונה חשובה למנהל שיווק? לכל מנהל: התמדה, אומץ ויצירתיות





· מקור ידע מקצועי שימושי? בתחום השיווק – רק מגזינים מחו"ל (חלקם אינטרנטיים)





· ברשתות החברתיות? פייסבוק ( עדיין אם כל הרשתות)





· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: לחמים ברחוב החשמונאים (ליד המשרד שלי)





· ג'וב חלומות? עובד בו





· חופשה חלומית: אישגל אוסטריה על הסנובורד









אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח