איש השיווק של איגוד המפרסמים לנובמבר 2007 – ערן יניב, סמנכ"ל השיווק של אקסלנס נשואה

איגוד המפרסמים בישראל בחר בערן יניב, סמנכ"ל השיווק של בית ההשקעות אקסלנס נשואה, לאיש השיווק של חודש נובמבר 2007.



לפני שלוש שנים הייתה אקסלנס נשואה אחד מבתי ההשקעות שרצו לבצע פריצת דרך עם פתיחת השוק בעקבות ההמלצות הצפויות של ועדת בכר לרפורמה בשוק ההון. "פחות מ-5% מהציבור בישראל ידעו מה זה בית השקעות, ולגבי אקסלנס נשואה הייתה בציבור אפס מודעות. זו הייתה חברה עם מודעות טובה בקרב המשקיעים המוסדיים, עם מגוון מוצרים יפה וחריג יחסית לבית השקעות, אבל הציבור הרחב לא הכיר אותה", מסביר ערן יניב, סמנכ"ל השיווק של אקסלנס נשואה.



יניב היה אז יועץ שיווקי של חברת אקסלנס גמל, והתבקש על ידי רוני בירם וגיל דויטש, הבעלים של אקסלנס נשואה, לסייע בבניית אסטרטגיה שיווקית עבור הקבוצה. "לפני בניית אסטרטגיה שיווקית, היה צורך לבנות אסטרטגיה עסקית, כי עד אז העסק התבסס על זיהוי הזדמנויות וניצולן. התווינו אסטרטגיה עסקית מאוד ברורה, עם חזון מאוד ברור איפה אנחנו רוצים להיות בעוד חמש שנים ובעוד עשר שנים, גם מבחינה כמותית וגם מבחינה איכותית. היה לנו חזון של צמיחה, שתתאפשר בעקבות חלון ההזדמנויות שוועדת בכר פתחה."



כיום אקסלנס נשואה היא אחד משלושת בתי ההשקעות הגדולים ביותר. בשנת 2004 היה היקף הנכסים המנוהלים שלה כ-8 מיליארד ₪, וכיום הוא עומד על 43 מיליארד שקל. מספר הלקוחות היה 20,000, וכיום יש לחברה למעלה מחצי מיליון לקוחות. "החזון שלנו" אומר יניב, "היה להפוך תוך עשר שנים להיות אחד משלושת הגדולים בתחום, אבל לא האמנו שזה יגיע כל כך מהר."



יניב מסביר את הגידול העצום בהבנה שסיכויי הצמיחה נמצאים בשוק הריטייל, ובהחלטה להגיע לשוק זה מהכיוון של המותג. "אני מאמין שבסופו של דבר אנשים לא מבינים בפיננסים, ומחפשים על מי לסמוך. היכולת שלנו לשכנע את עם ישראל שאנחנו אלה שיכולים לקחת אחריות על הכסף שלו ועל העתיד שלו תגיע רק אם נבנה מותג שנתפס כהזדמנות מאוד טובה, ללא התפשרות בנושאי אמינות וביטחון."



"אנחנו מובילים היום את השוק במונחים של מודעות נעזרת, בלתי נעזרת ו-Top of Mind , ויש לכך שתי סיבות: א' – אנחנו עובדים נכון, וב' – המתחרים שלנו עוזרים לנו. לדעתי, אחת הסיבות שרוב המתחרים שלנו לא מצליחים היא שהם מכניסים לפרסום המון טבלאות והמון נתונים, שהופכים לחסמי כניסה".



יניב מייחס חלק גדול מההצלחה גם למשרד הפרסום – ענבר-מרחב-שקד. "קיבלתי אותם כנדוניה כשהם היו משרד מאוד קטן, עוד לפני שספי שקד הצטרף אליהם. גיליתי אנשים עם הרבה ניסיון בפרסום, אבל ללא תשתיות. כיום הם המשרד הטוב ביותר בתחום הפיננסים בישראל ולאף משרד אחר אין רמת הבנה כמו שלהם בתחום. הם מעורבים בכל התהליכים המתרחשים באקסלנס, לא רק בתחום הפרסום. ענבר-מרחב-שקד הוא היום ממש אגף באקסלנס".



יניב, בן 41, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ותקשורת המונים במכללה למנהל, אותו רכש במשך שירותו כאיש צוות אוויר. מודי כידון לקח אותו עם שחרורו לעבוד בגיתם, משם עבר לתפקיד מנהל השיווק של חטיבת הבירה בטמפו ("הייניקן זה בית הספר לשיווק הטוב ביותר בעולם"), ומשם לתפקיד מנהל השיווק של ישפאר (יבואנית סוני ועוד). לאחר מכן עבד כיועץ שיווקי, וכך הגיע לאקסלנס, תחילה כיועץ, ולאחר מכן כסמנכ"ל השיווק.

אולי יעניין אותך

יודי רקאנטי וסיגלית הורן גלפרין קרדיט משה נייס
מימין- גיל סמסונוב, סרן עומר באומן שחזר שנפצע במהלך המלחמה בעזה. בנו של יורם
16157pica6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מיץ פירות הדר בתוספת ויטמין סי פרימור צילום עמית שטראוס
מלכה עזריאלי טאון קרדיט יעקב תורג׳מן (1)
Aktivia aktuelle Version 27.2.13