איגוד השיווק הישראלי בחר ברן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, כאיש השיווק של השנה לשנת 2009. התואר הוענק לו בכנס השיווק 2010 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.
גוראון ניהל את מהלך המיתוג מחדש של בזק, במסגרתו התמקדה בזק בהרחבת השירותים בבית הלקוח תחת הסיסמא "בזק – הכי טוב בבית".
לקראת תהליך המיתוג מחדש ערכה בזק מחקרים וניתוחים מעמיקים במסגרתם הבינו בחברה שישראל עומדת לקראת מהפכת תקשורת חדשה שזירתה היא בית הלקוח. ברוב הבתים בישראל יש לפחות שתי טלוויזיות, ולפחות מחשב אחד. נושא סביבת המחשוב הביתי נמצא בצמיחה אדירה, שנדחפת על ידי המסכים השטוחים, תעשיית הבידור, תעשיית הטלוויזיה וההתפתחויות האדירות באינטרנט.
היום, לאחר כשנה, בזק מנכסת לעצמה את עולם הרשתות האלחוטיות (90% בציבור משייכים רשתות לבזק), וכבר מעל חצי מיליון מלקוחות החברה הצטרפו לרשת הביתית ונהנים מחופש תנועה בבית. הודות למהלך זה ומהלכים נוספים כמו השקת רשת ה-NGN ואחרים, רשמה בזק השנה שיאים הן ברווחיות – מעל 50% מכלל ההכנסות – והן בתדמית ובנאמנות לקוחות, תחומי הטלפוניה והאינטרנט.
רן גוראון משמש כבר ארבע שנים כסמנכ"ל השיווק של בזק. לפני כן היה סמנכ"ל שיווק בחברת ברק 013, ולפני כן מנהל שיווק עסקי בחברת סלקום. גוראון, 41, נשוי + 2 בנות, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, ו-MBA במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
המועמדים האחרים לתואר איש השיווק של השנה היו נבחרי "איש השיווק של החודש" ב-2009:
לירן דן, סמנכ"ל מדיה אינטראקטיבית בחדשות ערוץ 2
פרופ' אורי שני, מנהל רשות המים
עמית לבני, ראש אגף השיווק של אל על
גלי ניר, סמנכ"ל השיווק של מעבדות מטרנה
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes
הלל פרטוק, דובר עיריית ת"א יפו
חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס"
רמי לוי, הבעלים של רשת "רמי לוי שיווק השקמה"
דני טרגן, מנכ"ל תמי 4
שרון מומן, סמנכ"ל השיווק של גינדי החזקות
גל שולמן, מנהל שיווק דטרגנטים, הנקל סוד