אלון הוכדוף, מנכ"ל זניט מדיה: "ה- Tivo – האתגר הגדול ביותר של ענף הפרסום"

בכנס שהתקיים בסוף השבוע שעבר בקריה האקדמית קרית אונו תחת הכותרת: "הבנת הצרכן בעידן האינטראקטיבי" בשיתוף באומן בר ריבנאי וסאצי וזניט מדיה, דנו באסטרטגיות החדשות הנדרשות לאור הקושי ההולך וגדל בהשגת תשומת ליבו של הצרכן.



בכנס השתתפו בין השאר: יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון, יעקב קדמי, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, סופי בלום, מנכ"ל פרוקטור אנד גמבל, אלון הוכדוף, מנכ"ל זניט מדיה ועמוס שפירא לשעבר, מנכ"ל אל-על.



לדברי אלון הוכדוף, מנכ"ל זניט מדיה, הטענה ש"הלקוח הוא המלך" מקבלת משמעות מחודשת בעולם דיגיטלי. "הצרכן הפך ל"ג'אנקי אינטראקטיבי" והוא מקבל ביום כ-3,000 מסרים שיווקים שאין שום סיכוי שהוא יוכל לעכל אותם".



הוכדוף הציג מחקר נערך לאחרונה בזניט העולמית בארה'ב ובו נמצא כי מבין 62% מכלל האנשים שמשתמשים במכשיר ה- Tivo לצורך צפיה בתוכניות בזמנם הפנוי, 77%מזפזפים על הפרסומות. מבין 38% מהאנשים המשתמשים בטיבו בזמן שהם צופים בטלויזיה 17%מזפזפים על הפרסומות סה'כ כ54% מאנשים שמשתמשים בטיבו מדלגים על הפרסומות.


.


יחד עם זאת, אמר הוכדוף, כי המדיום הטלויזיוני צפוי להתחזק עוד יותר ואיתו יגדל השימוש במסכים: באוטובוסים, מוניות, בצמתים ועוד. עוד הוסיף כי על-מנת להגיע לצרכן יצטרך ענף הפרסום לעבור מאסטרטגיית פרסום להעברת מסרים ולמיקסום תכנים על-מנת להעשיר את חויית המותג.



יעקב קדמי, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, אמר, כי כיום מותגים אינם מצליחים יותר ליצור בידול אמיתי, וכי הצרכן חי בתחושה מתמדת של החמצה וחוסר סיפוק. "לא קיים יותר לקוח נאמן, רמת האמון בפרסום יורדת והצרכן סומך יותר על המלצות שעוברות "מפה לאוזן".



קדמי רואה בתופעת ה"טרנדים" את הפיתרון להשגת הצרכן. הוא סבור שיש לזהות בזמן טרנדים ולהשתמש בהם. קדמי ציין את המשקה ייגרמייסטר שהפך ללהיט בבארים, מבלי שהושקע שקל בפרסומו. קדמי ציין את הצורך שיילך ויגבר בתצפיתנים שעוקבים אחרי התנהגויות, הרגלים וצרכים של הצרכנים בשטח. "צריך ליצור ביקושים למוצרים ולקחת סיכונים גדולים יותר בפיתוח שווקים וקטגוריות חדשות", הוסיף קדמי.



סופי בלום, מנכ'ל פרוקטור אנד גמבל, אמרה כי צריך להעיז וליצור כלים חדשים להבנת הצרכים. "על-מנת ליצור מערכת יחסים משמעותית ורלבנטית יש ליצור, בין השאר, הצעות עסקיות מפתות "תפורות צרכן" ולהשתמש במדיה החדשה".



יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון אמר כי בשוק הסלולר הנמצא כיום ברוויה של קרוב ל100%, יילך ויתפוס מודל "החבילות" שהתפתח בארה'ב ובאירופה. לדבריו, על אף שכיום נרתע הצרכן הישראלי מלהתחייב לתשלום קבוע לפרק זמן ארוך, הוא צופה שתוך שנתיים זה יהיה המודל השכיח".



עמוס שפירא, מנכ"ל אל-על לשעבר, התנגד לתפיסות שהועלו בכנס לפיהן הצרכן עבר שינוי גדול ואמר כי הצרכן לא השתנה, אלא מי שעבר שינוי הם המשווקים ואיתם הסביבה התחרותית הגורמת ללקוח להגיב. לדבריו, רמת אי הוודאות מולה עומד המשווק הולכת וגדלה, ומי שירצה לשלוט בשוק הצרכנים יצטרך להיות בעל יכולת לשלוט בטכנולוגיה מתקדמת לצורך עיבוד מידע שיווקי. לדבריו הטכנולוגיה הופכת לגורם מפתח יותר מיצירתיות ומאינטאיציה.



בכנס הוצגו ממצאי מכון המחקר מדגם:


71% מהאוכלוסייה אינם נאמנים בדרך כלל למוצרים או שירותים


47% מדווחים על עצמם כי אין להם בעיה להחליף מוצר במידה ויש מוצר אחר במבצע 24% מציינים שבדרך כלל אינם נאמנים למוצרים מסוימים.


25% מציינים כי הם כמעט תמיד קונים אותם מוצרים.


4% נוספים לא ציינו תשובה כלשהי



רוב הצרכנים (63%) מסכימים עם האמירה כי חברה מסחרית צריכה לספק את רצונו של הלקוח, גם אם לא בטוח שהוא צודק. 35% אינם מסכימים או מסכימים במידה בינונית עם אמירה זו ו- 2% חסרי דיעה.



כשני שליש מהצרכנים (67%) סבורים כי חברות מסחריות צריכות להיעזר בהם בעיצוב,
בפיתוח ובשיפור המוצר והשירות. 29% נוספים אינם מסכימים או מסכימים במידה בינונית עם טענה זו ו- 4% נוספים חסרי דיעה (ציינו "לא יודע").



47% מהאוכלוסייה היו מעונינים לצפות רק בפרסומות בתחומים המעניינים אותם. כלומר, היו רוצים לבחור את הנושאים של הפרסומות שיופיעו בטלוויזיה. (19% "מאד מעונינים" ו- 28% "די מעונינים"). 20% נוספים ציינו "לא כל כך מעונינים" ו- 27% ציינו שהם "כלל לא מעונינים". 6% נוספים חסרי דיעה. בהשוואה לכלל המדגם עולה כי המעונינים באפשרות זו בולטים בקרב צעירים בגילאי 18-24 (62%) ורווקים (62%).

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס