כדי להבין את אפקט ה- Halo (הלה) חשוב להפנים כי שיווק ופסיכולוגיה הם תחומים משיקים – אם הפסיכולוגיה היא "מחקר שיטתי של ההתנהגות האנושית" הרי ששיווק הוא "מחקר שיטתי של ההתנהגות האנושית בזירת השוק" קובע אל ריס במאמר שהתפרסם לאחרונה ב AD AGE. אפקט ה- HALO בא לידי ביטוי בכך שאנשים שנראים טוב, נתפשים כאינטליגנטים, ומצליחנים יותר מאחרים. כך מתפרסם השבוע במגזין המקוון Trends בעריכת שמחה סיגן (www.trends-news.com).
על פי ריס, אפקט ה- Halo פועל גם בתחום השיווק, כאשר מוצרים שנראים טוב נתפשים כבעלי איכות גבוהה יותר מאשר אלה שלא זכו לעיצוב הייחודי. הדוגמא הבולטת לתפישה זו באה לידי ביטוי ב- IPOD שהביא לכך שחברת APPLE החלה להיתפש כאיכותית יותר, והרווחיות שלה גם מהמוצרים המסורתיים עלתה לגבהים חדשים. על פי אל ריס, גם ההצלחה של חברת הרדיו הלווייני SIRIUS מבוססת על כך שנתנו תהודה ציבורית רבה להסכם שנחתם עם שדרן הרדיו הפופולארי הווארד סטרן, בסכום של כחצי מיליארד דולר.
אל ריס קובע כי חברה שתשכיל להציג בראש פעילויות החשיפה שלה את 'הסוס המנצח' תביא לכך שגם מוצרים אחרים הנמצאים בארסנל שלה, ייהנו מכך.