"עד 2007 עלולה העיתונות המודפסת להפסיד 9% מן ההכנסות בתחום הלוחות", כך אמרו שני מומחים של חברת הייעוץ מקינזי בכנס השנתי של איגוד העיתונות האמריקני שנערך השבוע. מומחי מקינזי, המצוטטים במגזין Advertising Age, מזהירים מכך שהעיתונים עלולים לאבד 4 מיליארד דולר ממחזור ההכנסות שלהם בתחום המודעות המסווגות עד 2007 – או 20% מן ההכנסות ממודעות בלוחות באינטרנט בהשוואה לשנת 2004.
"אתרים כמו אתר הדרושים monster.com, אתר , realestate.com והאתר craigslist.com הופכים את חייהם של בעלי העיתונים למורכבים יותר", נאמר בכנס.
"לעיתונים יש נכסים יקרי ערך בתחום מודעות הלוח, אך אתרי האינטרנט מחליפים אותם", אמרו מומחי מקינזי. "העיתונים יכולים להשיב מלחמה אם יאמצו טקטיקות כמו שימור נתח שוק בכל מחיר, אם ישימו תוכן נוסף ליד המודעות, יהפכו את תהליך הזמנת המודעות לאוטומטי יותר ויבינו טוב יותר מה גורם לשווקים המקומיים לעבוד טוב".