אסטרטגיית השיווק ב 2011: יותר מדיה חברתית, יותר תחרות על מחירים, עליית המותג הפרטי וכינוס מותגים

כנס השיווק הראשון של מגזין "סטטוס" מקבוצת מוטו תקשורת בשיתוף עם המסלול האקדמי של המכללה למנהל ו- ICE, התקיים אמש במלון לאונרדו סיטי – טאוור ברמת-גן, תחת הכותרת "שווק היום ותמכור מחר". בכנס השתתפו בכירי עולם השיווק ברשתות הקמעונאיות המובילות בישראל ודנו, מול קהל של 650 אנשי שיווק מובילים, מה תהיה אסטרטגיית השיווק הנכונה לשנת 2011.



בין המשתתפים: רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן; שלמה גבאי, מנכ"ל איקאה; זאב קלימי, מנכ"ל נסטלה גלידות; אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק שופרסל; יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר של טיב טעם; טלי אורן סמנכ"ל שיווק, חוגלה קימברלי; צביקה שיינפלד, סמנכ"ל שיווק ניופאן; אדם שוב, ממייסדי קפה דה מרקר; ליאור צורף , יועץ שיווק דיגיטאלי ; רחל בן צבי זיו, מנכ"לית קבוצת מוטו תקשורת ועוד.



רחל בן צבי זיו, מנכ"לית קבוצת מוטו תקשורת, קבוצה המאגדת מספר גדול של מותגים, אמרה כי "אין ספק שקשה לשווק במקביל מספר רב של מותגים, בפרט כאלה ששייכים לאותו הבית, גם אם מדובר בצרכנים שונים בעלי העדפות שונות". אלי גידור, שהכריז לאחרונה על איחוד שופרסל דיל ושופרסל ביג, ענה כי "איחוד המותגים נעשה מתוך עוצמה ולא חולשה". דברי השניים מבטאים את אחת המגמות השיווקיות הבולטות לשנת 2011 שיצאו מהכנס: כינוס מותגים. "ברגע שהעמדנו את כל המותגים תחת קטגוריה אחת – המשימה השיווקית קלה יותר, כך זה גם אצלי בבית. יש לנו בית אחד- מוטו תקשורת – עם אינסוף עולמות שמתמקדים בקטגוריות שונות", סיכמה בן צבי זיו.



מגמה נוספת שתסחוף את עולם השיווק ב- 2011 היא העדפת הצרכן את המחיר על פני המותג. גידור: "מלחמת מחירים זה לא דבר שחדש לנו. אנו בהחלט מקיימים אסטרטגיית מחירים שבה הכסף של הצרכן קונה יותר. אנחנו מנצלים את היתרון לגודל ולא קמים כל בוקר ובודקים איזה מחיר הציעו ברשת שלידנו, אבל המלחמה על המחיר שוטפת את כל הענף".



המדיה החברתית תגרור טרנדים ומגמות חדשות בתחום השיווק שלא נראו עד היום. לדברי ליאור צורף, יועץ השיווק הדיגיטאלי, ה"social shopping" יתפוס תאוצה השנה והגולש יצבור כוח צרכני גדול. גם חברות ומותגים יהיו מחויבים להפתיע את הצרכנים ולתת להם ערך מוסף חדשני ולהגיב בזמן אמת על סטטוסים שלהם ומצב רוחם. "עד היום הטלוויזיה היתה הכלי המהיר לבניית מותג, אבל הרשת החברתית משנה את החוקים. אחרי שהמחשב הגיע לכל פינה בבית, השנה הוא יכבוש זירה חדשה – חדר השינה. יש לצפות לאפליקציות מעניינות במיוחד".



גם ניר קורצק, ראש תחום טכנולוגיה ומדיה בגוגל ישראל, טוען שההזדמנות השיווקית טמונה באינטרנט: "בישראל יש 400 אלף עסקים קטנים ובינוניים, ורק ל- 20 אחוז מהם יש אתר אינטרנט, על אף שהרוב הגדול של הצרכנים גולש באינטרנט לפני ותוך כדי הרכישה". לעומתו, רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן ומי שרכש לאחרונה את אופיס דיפו ומציע אייפד לצד רשת החנויות איי-דיגיטל, מציג תפיסה מסורתית, וטוען: "אני לא מאמין במדיית הפרסום של גוגל. מוכרים לנו שכל העולם עובר לדיגיטל, אבל אין תחליף לרשת הקמעונאית ולקניון. אני מאמין בעולם הישן, במגע עם הלקוחות. אנשים רוצים לגעת, להתנסות ולקבל שירות. התפקיד בריטייל הוא לתת חווית קניה".



גם בנושא מועדוני הלקוחות לא נרשמה הסכמה בקרב צמרת השיווק הישראלית. "בארץ עוד לא למדו איך למקסם את מועדוני הלקוחות. זו אומנות בפני עצמה, ובינתיים רק קלאב 365 מצליח לתת ערך מוסף ללקוח", העירה בן צבי זיו. "צריך לדעת איך לנהל מועדות לקוחות", אומרת ענת נתיב מניו-פארם (שבבעלות רמי שביט וקלאב 365). "קסטרו אספו 130 אלף חברים בפייסבוק מסרט פרסומת לא מצונזר, אבל כמה מהם באמת פעילים היום? ממש לא הרבה".



רמי שביט, שהציב את מועדון הלקוחות קלאב 365 בחזית, נהנה ממעל מיליון לקוחות במועדון. "אני חי בשביל הלקוח", הוא מגלה. "אמשיך לרכוש חברות שנותנות ערך מוסף ללקוחות של קלאב 365 ולהציע ללקוחות שלי הנחות משמעותיות מהסלולרי ועד ארוחת הצהריים".

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 וינטר סיבוני סמנכלית שיווק של מותג קסטרו צילום עידן סבח (Custom)
 שטרן, מנכל קניון TLV צילום טל איז'ק
WANNA GREENS greenOnyx - צילום אסף קרלה (1)