אסם ונסטלה ירכשו 51% מהפעילות ומהמותג של מטרנה תמורת 249 מליון ₪

חברת אסם השקעות בע"מ וחברת האם נסטלה העולמית חתמו אמש (22.10.07) עם חברת מעבדות מטרנה (חברת בת של קבוצת מעברות) על הסכם הבנות על פיו ירכשו אסם ונסטלה 51% מהזכויות וההתחייבויות הקשורות בפעילות של מטרנה. אסם ומטרנה יקימו שותפות שעיקרה פיתוח, ייצור, מכירה, שיווק והפצה של מזון לפעוטות. נסטלה ומטרנה יקימו חברה משותפת שמטרתה לרכז את הטיפול במותג ובידע עבור הפעילות המשותפת.



ההסכם כולל הגדרת תחומים ומותגים נוספים שיביאו הצדדים לשותפות ויהיו חלק מהגדרת הפעילות המוסכמת של השותפות. הפעילות החדשה תתמקד בתחום התזונה וה well being לאוכלוסיות ייעודיות ותכלול בין השאר את המזון לאוכלוסייה. המבוגרת וכד'. הפעילות המשותפת אף תנצל את יתרונותיה של מטרנה בתחום הכשרות בעולם.



יגאל גלי, מנכ"ל מוצרי מעברות: "הנחת היסוד שלנו להסכם הייתה לייצר ערך חדש לקבוצה. מוצרי מעברות לא חיפשה אקזיט וגם לא הצפת ערך גרידא. לפיכך, המהלך כפי שהוסכם בין החברות בונה ערך חדש למוצרי מעברות ומביא לתוך החברה עולמות תוכן חדשים התואמים את האסטרטגיה שלה. מעבר לפעילות המזון לתינוקות, תעסוק השותפות בתחום התזונה המתקדמת וה well being , לקבוצות אוכלוסיה ממוקדות".



גזי קפלן, מנכ"ל קבוצת אסם, אמר כי "רכישת מטרנה מבטאת את נחישותה של אסם להרחיב את פעילותה בשוק המזון בישראל, תוך מינוף הידע והמובילות של נסטלה. העסקה מבטאת פוטנציאל להרחבת קו המוצרים של מטרנה באמצעות מוצרים שפותחו ע"י נסטלה, ובמקביל – פותחת אפשרות להרחבת הפעילות מחוץ לתחומי ישראל בקרב צרכנים המעוניינים במזון כשר".



עוד בסיכום בין החברות : המפעל בעמק חפר הממוקם על שטח חכור של קיבוץ מעברות יופעל וינוהל באותו מקום על ידי השותפות במשך תקופה שלא תפחת מ- 15 שנה. בנוסף, ההסכמים הקיימים בין מטרנה לבין קיבוץ מעברות ככל שהם נוגעים או קשורים לפעילות החברה, ימשיכו לחול ויחייבו את השותפות.



בשני הגופים מדגישים כי מזכר ההבנות שנחתם אינו מחייב אף אחד מהצדדים לבצע את העסקה המתוארת לעיל והוא מהווה שלב במו"מ שבין הצדדים. בכוונת הצדדים להמשיך ולנהל מו"מ במטרה להגיע להסכם מפורט ומלא.



מוצרי מעברות מחזיקה במלוא מניותיה של מעבדות מטרנה המהווה כ-55% מפעילותה. בנוסף מחזיקה החברה ב-100% ממניות חברת ביופט, יצרנית מזון לבעלי חיים "בונזו" ו"לה קט", ב"חלבית", המפתחת ומייצרת תחליבי חלב ומוצרים נוספים לעגלים וטלאים, ובחברת מסטיבק העוסקת בייצור ושיווק תרכיבי חיסון לדלקות עטין. כמו"כ, מחזיקה קבוצת מעברות ב-68% מהשותפות "טעם טבע-אלטמן" הפועלת בתחום תוספי התזונה והויטמינים. לאחרונה רכשה החברה 51% מהבעלות על חברת "אדמה – מוצרי מזון אורגניים". מעברות היא בעלת כ-9% בחברת הסטארט-אפ נוטריניה, ושותפה בקרן הון הסיכון פרגרין.



קבוצת אסם כוללת את החברות: אסם, טבעול, צבר, בית השיטה, גלידות נסטלה, נסטלה פורינה, נסטלה פוד סרויס ואסמים. היקף המכירות השנתי של החברה עומד על כ-2.9 מיליארד ₪. לקבוצה 9 מפעלים ברחבי הארץ, והיא מעסיקה כ-4,500 עובדים.

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס